Loading...
dk

Træf (Byggedag) - 20 september (Lyddæmpning - Kamerainstallation - Lys i frunk/Trunk) | Tesla Forum

KS
KS Sep 1 '14

Hej Alle,

Vi er nogen stykker der har gået og barslet med ideen om at lave et lille træf, og i den forbindelse har jeg lånt et værksted af en af vennerne. Ideen er at vi mødes

Lørdag, d. 20 september 2014 kl. 10

På adressen: Autohjørnet, Nørre Boulevard 174, 4600 Køge.

På adressen er der plads til at vi kan arbejde indendørs - på ihvertfald en 10-12 biler samtidig - på værkstedet og i salgslokalet, som i dagens anledning vil være til vores rådighed. Og der er gode parkeringsmuligheder rundt om bygningerne, så hvis der kommer mange så er der plads til at holde og vente, indtil der er en ledig spot.

På dagen vil der være mulighed for:

  • Lyddæmpning af døre/frunk og trunk
  • Installation af kamera i for og bagrude - assistance til tilslutning til permanent 12v hvis dette ønskes.
  • Montering af ekstra lys i frunk/trunk

Herudover vil der naturligvis også være mulighed for at mødes med andre Tesla Tosser, og vi forestiller os, at der opstilles en grill, hvorpå der er mulighed for at grille en pølse i løbet af dagen, samt muligheden for at tilberede en bøf til aften.

Hvis i ønsker at deltage i arrangementet - så tilmeld jer under arrangementer.

Det skal for en god ordens skyld nævnes at de ting vi arbejder med - sagtens kan gøres uden du har særlige erfaringer med at arbejde med biler - Vi er efterhånden en del der har gjort det selv, og vi står til rådighed og hjælper til - så er du komplet amatør - så er du på samme stadig som vi var inden vi gik igang.

Hvis du ønsker at arbejde med, så er bestillingslisten:

  • Lyddæmpning af døre / frunk / trunk
    Dynamats/StP måtter - køb en pakke StP eller 1,5 pakke Dynamat
    Gummi rulle til montering
    Hobbykniv til at skære måtterne til
    Handsker, så du ikke skærer dig

    Du kan låne værktøj til afmontering af paneler, skruetrækkere (torx) og fastnøgler

    Vi har sørget for ekstra clips såfremt nogen skulle gå i stykker ved afmontering af dørbeklædning
     
  • Installation af kamera
    BlackVue 550 eller 650 HD kamera med kamera til front og bagrude
    Ønsker du konstant tilslutning af kameraet, så strømtyve (posi-tap) eller dobbelt sikringsudtag, ellers kan 12v udtag i bilen bruges.
    Sikring (5A) til montering på kabel

    I forbindelse med installation af kamera bag, kan det være nødvendigt at klippe kablet mellem kameraene i stykker, ellers er der ikke plads til at trække igennem foringsveje - og vi vil nødigt bore i bilerne. Vi har sørget for en håndfuld ekstra stik, så vi kan sætte et nyt på efter vi har ført kablerne igennem, og har værktøjet til at samle med.
     
  • Installation af ekstra lys i frunk/trunk
    Køb en LED stribe - der kan limes på under rammen til hattehylden - og et par meter kabel.
    3 sæt strømtyve (evt. posi-tap) til at koble på det eksisterende lysnet.

    Vi har loddekolbe til at montere ledninger på LED striben.

Hvis du bare ønsker at dukke op og hygge dig med andre Tesla ejere, så er du naturligvis også meget velkommen til dette - vi hører gerne fra jer også.

 

Vi vil forsøge at høre om Tesla har lyst til at deltage i arrangementet - evt. få lidt gode ideer til hvordan vores i forvejen gode biler gøres bedre - eller måske stille op med en bil, som kan prøvekøres - for de forbikommende som har lyst til det.

 

Eventen holdes her:

Deltagere indtil videre:

Med bil
Hookmaker, Brianmasseson, kseitzberg, mdamm, supergaard, jf, boski, t3s7a, comeback, tsla, (empty måske med bil), bianco, FSP, peerskov, flemming, michael, raymond, j (p.t. 18)

Uden bil:
nommensen

Måske komme senere:
Cvitting

Måske
FrederikC

 

Planen for dagen er:

 

  • Kl. 10.00 Vi mødes på Autohjørnet - Nørre Boulevard 174  - vi sætter Tesla flag ud så det er let at finde.
    Indkørsel enten fra Nørre Bouldvard (Lige efter lyskrydset eller fra Københavnsvej nordgående - gennem porten)
    (Brian og Ken kommer kl. 9 og gør klar med Beach flag og opsætning af væg reklame imod Københavnsvej, laver kaffe m.v.)
  • Kl. 10.30 Vi ruller en tur - samlet - rundt i Køge. Fra Nørre Boulevard ned bagom Køge Station, rundt om torvet i Køge, ned imod Hotel Hvide Hus, tilbage imod havnen, for at køre op omkring Tangmosevej - hvor alle bilforhandlerne ligger, og retur til Autohjørnet.
  • Kl. 11.00 Vi starter med at plukke bilerne fra hinanden - der er plads til ca 12 stk på værkstedet og i salgslokalet.
  • Vi deler over således at nogle starter med at støjisolere en fordør, andre en bagdør, en trunk og andre en frunk. Så kan alle se hvad der skal gøres.
  • De biler der ikke er plads til inde - kan forhåbentligt lave lidt udendørs (vejret bliver godt) eller montere lys i trunk/frunk eller kamere.
  • Kl. 13.00 Vi tænder for grillen første gang og laver et par pølser - læg venligst en 20'er i kassen
  • Kl. 14.00 Vi bytter om så bilerne indenfor/udenfor bytter plads.
  • Kl. 17.00 Vi slutter officielt - uofficielt bliver vi ved til vi ikke gider mere
  • Kl 18.00 Grillen er tændt igen, og vi griller de perfekt indkøbte herrebøffer Hookmaker har arrangeret.
  • Kl. ?? Porten lukkes og folk smides ud - måske en lille opvisning i Tesla Dans hvis folk er friske?

<iframe width="640" height="360" src="///...ayer_detailpage"; frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

(Ruten som jeg foreslår vi kører)

Mens de der arbejder inde er travlt beskæftiget, har de lokale mulighed for at komme og få en snak med de øvrige ejere, som forhåbentligt vil være med til at vise bilerne frem for interesserede, og evt. give prøveture til de forbikommende. Om i har lyst til at lade andre køre jeres biler bestemmer i selv - men jeg vil på det kraftigste opfordre til at alle færdselsregler overholdes. Vi skulle jo gerne fremstå som forbilleder for ikke kun de gæster som vi måtte få - men også for øvrige borgere/bilister i Køge. Derfor let fod på accelleratoren - vis gerne hvor meget den kan, men hold fartgrænserne! og kør i øvrigt ansvarligt.

 

Der vil under arrangementet være mulighed for at få en vand/sodavand, og der er købt et stykke chokolade hvis nogle skulle gå sukkerkolde under vores "hårde" arbejde.

 

Husk vi bliver mange deltagere, og vi får ikke tid til at lave alt færdigt, men alle vil få et indblik i hvor simpelt det er at forbedre vores biler.

 

Vi får sandsynligvis også besøg af et par medier i løbet af dagen, de har ihvertfald fået at vide at de er mere end velkomne til at komme forbi og se på bilerne, få en snak om hvordan det er at køre elbil i hverdagen, udfordringer der måtte have været, men også hvordan vi gør vores biler endnu bedre. Så tag pænt imod alle der kommer forbi.

Forummets indlæg er redigeret af KS Sep 16 '14
kajakaj
kajakaj Sep 1 '14

Flot initiativ - skal desværre arbejde hele weekenden.

KS
KS Sep 1 '14

@T3S7A:

Søndag er der tur over broen..

Nommensen
Nommensen Sep 1 '14
Rigtig godt initiativ - jeg kigger forbi
Kiefer
Kiefer Sep 1 '14

Enig med Kaj at det er et super initiativ, og ville også rigtig gerne med, men må desværre melde pas til den 20.

 

/Martin

JF
JF Sep 1 '14

Super initiativ.

Jeg er klart med og stiller gerne min bil til rådighed for demo af lyddæmpning. Den er pt. endnu ikke dæmpet, men jeg har overvejet det et stykke tid.

/Jess

KS
KS Sep 1 '14

@JF, har hørt det fra Kurt..
Meningen er nu at det er en Gør det selv dag, men der er nok et par ledige hænder til at hjælpe. Ellers kan du få Kurt til det.

JF
JF Sep 1 '14

@kseitzberg  :-) Havde nu også tænkt mig at gøre det selv, men kommer nok til at trække lidt på nogle af jer som har prøvet det før. 

KS
KS Sep 1 '14

@JF:

Det er derfor vi er der. Vi er nogle der bare skal hygge - og hjælpe. Skal dog også have mere lys i trunk/frunk, så på dette område skal jeg selv have lidt erfaringer.

Comeback
Comeback Sep 1 '14

dette er for godt et initiativ til ikke at møde op :) 

Forummets indlæg er redigeret af Comeback Sep 1 '14
T3S7A
T3S7A Sep 1 '14

Hvis jeg kan få det passet ind i kalenderen, og får lov til at lege en hel dag for konen, så tager jeg turen over sundet. 

Jeg har 10 x 3meter ledlysbånd. 30 Led pr meter, 1.5W forbrug pr meter. Cold White. 12Volt. Båndende kan klippes til den ønske længde. Dem vil jeg gerne give gratis til dette fine arrangement. 

JF
JF Sep 1 '14

@kseitzberg: Der er godt nok mange forskellige produkter at vælge imellem. http://www.carsound.dk/kategori.asp?id=1017&pk=1017. Hvilken pakke skal man købe for at have nok til døre, trunk og frunk?

Forummets indlæg er redigeret af JF Sep 1 '14
Renedyhr
Renedyhr Sep 1 '14
Ville meget gerne deltage men kan ikke den omtalte weekend. Håber på noget lignende på et senere tidspunkt, evt. midt i Danmark (Fyn er fin ;-)
KS
KS Sep 1 '14

@JF:

Skal bruge lige over 5 kvm - afhængigt af hvor meget man klistrer i dørene. Der er en Hookmaker model (kun en smule) og en Kseitzberg model (overalt). Jeg har brugt lige over 5 kvm - og mangler skærmkasser udvendigt, hvilket jeg også prøver at nå den 20.
 

Prøver at skaffe nogle gode priser hos CarSound (Empty her på forum) - ellers er der penge at spare på at bestille i UK. Kommer tilbage i løbet af et par dage omkring dette.

KS
KS Sep 1 '14

@Renedyhr:

Du arrangerer bare :-) Cvitting har evt stedet i Vejle.

Boski
Boski Sep 1 '14
Tak for invitationen, jeg vil meget gerne komme. Vil tage min søn med, jeg har lovet ham et diplom og en plads i rekordbogen, så turen går til Sverige næste dag. Håber der er mange Tesla ejere der vil være med i rekordforsøget. Kan evt. tage lidt 3M solfilm med.
supergaard
supergaard Sep 1 '14
Jeg er også på! Glæder mig til at se jer igen drenge :)
Empty
Empty Sep 1 '14

Jeg kommer også når jeg har lukket butikken.

Arbejder på at få lavet et par gode tilbud på stp og dynamat til dagen.

/Tom

 

KS
KS Sep 1 '14

@empty: Med bil?

Hookmaker
Hookmaker Sep 1 '14
Som skrevet kommer jeg også forbi...;-). Vi fixer en grill eller 2 og jeg kan evt. medbringe en stang bøffer til eftermiddagsgrilling. Når vi kommer lidt tættere på vil vi gerne vide ca. hvor mange der spiser bøf, så vi ca. kender størrelsen på oksen.
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »