Loading...
dk

Så kom den nye model 3 | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
cth
cth Nov 13
Citat fra jramskov

Tesla har da generelt fået gode anmeldelser af FDM i længe.

Ja det mener jeg også selv.

Fejl vil de altid lave uanset hvem der tester.

De kan umuligt have samme viden som dem der kører til hverdag. 

Nikola
Nikola Nov 13
Citat fra cth
Citat fra Bianco 

Det er 100% sikkert at den kommer ned på 300.000 så snart produktionen kan følge efterspørgslen.

Nice...så er der jo ingen grund til at købe nu :-) 

100% er nok til den friske side ;-)  Men mon ikke der dukker lagerbiler op med rabat, når den første panik har lagt sig.  

Nikola
Nikola Nov 13
Citat fra Arpe

.... fra FDM. Fandt dog stadig 3 fejl så mon ikke de snart forstår hvordan elbiler/Tesla fungere! 

Var ved at få knopper af betegnelsen "Standard Range"  ;-)

Ice2EV
Ice2EV Nov 13

Jeg syntes JP Podcasten var lidt forvirret vedr. batteri størrelser og range. 

Men fair nok, hvis man har 25 modeller og mærker i hovedet så kan man hurtigt veksle lidt rundt, hvis ikke man er autist med spidskompetance i elbiler.

HrMogensen
HrMogensen Nov 15

Citat fra cth

Nu kan i vist godt pakke jeres FDM forbehold væk :-)

https://fdm.dk/motor/biltest/tesla-model-3-facelift-til-6-stjerner

Lyder til at fantom opbremsninger ikke er et issue mere. Måske kommer det "ned" til os andre :-)

Decideret phantom braking oplever jeg så godt som aldrig nu i vores Model 3. Dog er der selvfølgelig stadig bøvl med kortdata hvor vognen indimellem, ved kørsel under en motorvejsbro, i et splitsekund begynder at sænke hastigheden til hvad der køres på broen... Utrolig træls men i det mindste rimelig konsekvent så man lærer de få steder at kende på de ruter man oftest kører.

Ledsager
Ledsager Nov 16

Jeg har haft en prøvetur i ny 3’er. Har en S nu. Den nye 3 er en glimrende bil og meget støjsvag. Havde det fint med blinklys undtaget i rundkørsler. På øvrige tidspunkter er det bedre end med en stilk. Ja, gearskiftet er lidt specielt, men kobler man det samme med, at bilen altid sætter i det rette gear, hvis man fx holder op af en mur eller på en parkeringsplads med en bil foran, så tror jeg at det er noget man i sidste ende bliver glad for. Øvede mig lidt i 3 punkts vendinger. Det kræver noget øvelse. Men hvor tit laver man en 3 punktsvending.

jramskov
jramskov Nov 16

God at høre fra ikke anmeldere at det er en væsentlig opgradering fra tidligere model.

MOS
MOS Nov 16
Citat fra Ledsager

Jeg har haft en prøvetur i ny 3’er. Har en S nu. Den nye 3 er en glimrende bil og meget støjsvag. Havde det fint med blinklys undtaget i rundkørsler. På øvrige tidspunkter er det bedre end med en stilk. Ja, gearskiftet er lidt specielt, men kobler man det samme med, at bilen altid sætter i det rette gear, hvis man fx holder op af en mur eller på en parkeringsplads med en bil foran, så tror jeg at det er noget man i sidste ende bliver glad for. Øvede mig lidt i 3 punkts vendinger. Det kræver noget øvelse. Men hvor tit laver man en 3 punktsvending.

Jeg vil tro, jeg laver 3-punktsvendinger ca. 20-25 gange på en typisk dag. Nok en del flere end gennemsnitsbilisten, men jeg kører også mange småture i byen.

Hvordan mon gearskiftet fungerer i praksis ved parallelparkering, hvor man ofte skal bakke 3-5 gange frem og tilbage, for at klemme bilen ind i en lidt for lille bås?

Dec14
Dec14 Nov 17

@ MOS

Jeg kan blot sige at 3'eren er meget nemmere at få plads til end den gamle S vi havde. Vi fik en model 3 fra 22 som afløser for den gamle S fra 2014. Har ikke een dag ønsket os tilbage i den gamle. Både fruen og undertegnede vil aldrig lade de manglende stilke på den nye 3'er være årsag til fravalg, når vi en gang skal skifte bil.

Nikola
Nikola Nov 17
Citat fra MOS

Jeg vil tro, jeg laver 3-punktsvendinger ca. 20-25 gange på en typisk dag. Nok en del flere end gennemsnitsbilisten, men jeg kører også mange småture i byen.

De kunne nu også godt lave de skilte med Ensrettet/Indkørsel forbudt lidt større... ;-)  

Tror knapt nok at jeg laver en 3-punkts én gang om ugen

P85DK
P85DK Nov 17
Citat fra MOS

Hvordan mon gearskiftet fungerer i praksis ved parallelparkering, hvor man ofte skal bakke 3-5 gange frem og tilbage, for at klemme bilen ind i en lidt for lille bås?

Den laver jo selv parallelparkering helt perfekt ... du være blevet rundtosset af dine mange 3 punktsvendinger ;-)

MOS
MOS Nov 17
Citat fra P85DK

Den laver jo selv parallelparkering helt perfekt ... du være blevet rundtosset af dine mange 3 punktsvendinger ;-)

Ja, hvis det bare var så vel. Autopark skal have mindst 7 m plads, altså 1 m ekstra i hver ende, for at parkere en 5 m bil. Hvis der kun er 30 cm ekstra plads, så siger selv parkeringssensorerne "stop", når man har allermest brug for dem.

Johannelund
Johannelund Nov 20
Hvis man er i tvivl om hvordan og hvornår man man skal ramme blinklysetknappen på Teslas nye biler uden Stiks til blinklyset så er det her

https://nyheder24.dk/...nke-i-en-rundkoersel
Smalle10
Smalle10 Nov 25

Har haft 5 forskellige Model 3 siden 2021, nuværende er en Model 3 LR fra 9-22 med USS.

Den nye er noget mere støjsvag. 

Meget bedre komfort i undervognen. Er blødere i affjedringen end vores 9-22.

Luftkøling i sæderne er en kæmpe fordel.

Knapper på rattet til blinklys, 45 min prøvetur og ikke et problem syntes jeg.

Den ser så også flottere ud end den gamle, specielt forfra.

Manglende USS er ærgeligt.

Ledsager
Ledsager Nov 26

Godt at høre om dine Model 3 erfaringer @Smalle10. Men hvad er USS?

MichaelS
MichaelS Nov 26

https://letmegooglethat.com/?q=tesla+uss  :-)

Forummets indlæg er redigeret af MichaelS Nov 26
Arpe
Arpe Nov 27

Så fik jeg også prøvekørt den nye Model 3, hold nu op hvor er den bare god!

Ingen vind/dækstøj helt op til 90 km/t, først ved 110 km/t begynder man at kunne høre elementerne. Jeg var meget bange for at de nye dæk og den bløde affjedring skulle fjerne bilens sportslighed. Heldigvis kunne jeg ikke mærke den store forskel på almindelige veje, det kræver nok i racerbane for at mærke forskellen. Jeg er virkelig imponeret over hvor langt Tesla er nået med kabine kvalitet og helhedsfornemmelsen er bare i top!

Vi testkørte en facelifted Polestar 2 lige efter den nye Model 3, det kan slet ikke sammenlignes. Selvom P2 kostede 160k mere end den Tesla vi kørte så var kabinekvaliteten væsentlig dårligere, vind/dækstøj 2-3Db værre (cirka som en gammel Model 3). Vi var så skuffede da vi forlod Polestar i Århus. 

Læs mere her:
https://twitter.com/Arpe_DK/status/1728534508050485492

jramskov
jramskov Nov 27

JP Bilers anmeldelse - bag en betalingsmur: https://jyllands-posten.dk/biler/ECE16620136/den-nye-tesla-model-3-burde-naesten-faa-seks-stjerner/

Han er temmelig begejstret og siger at selvom han er aldrig giver nogen biler seks stjerner, er han tæt på at gøre det denne gang, det ender dog med 5/6 stjerner. Kritikpunkterne er bla. de manglende stilke, manglende parkeringssensorer, adaptiv fartpilot og vognbaneassistent der ikke er på højde med BMW og Mercedes, ingen avancerede matrix lygter.

Smalle10
Smalle10 3 timer siden

Jeg prøvede en times kørsel i en BYD SEAL med 4 hjulstræk inden prøveturen i HIGHLAND, BYD SEAL er langt fra så god en bil som HIGHLAND. Syntes jeg.

Dog er sæderne rigtig gode, måske endda bedre end Tesla´s.

Forbruget målt ved 120 KMT fra Odense til nyborg lå ca. 10% højere i Seal end da jeg kørte samme strækning hjem fra Odense til Nyborg i vores model 3 LR fra 9-22. Målinger er fra bilerne selv.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7