Loading...
dk

Service plan = 4 x service når du vil ! | Tesla Forum

Grasberg
Grasberg Aug 4 '15

Jeg har også fået på skrift (en mail) fra Kirstinehøj, at Service er en klippekorts ordning uden hensyn til tid eller km. Jeg vil dog så nok servicere hvert andet år - selvom jeg ikke kører mere end ca. 10.000 pr. år. Selvfølgelig bliver det noget mere lige her efter bilen er ankommet, men så nærmer vi os nok det normale niveau igen. Men 10.000 km med smil på læben er heller ikke at kimse af. :-) 

Clubman
Clubman Aug 5 '15
Hvad koster service i Norge? Hvad med Tyskland, er det billigere (hvis man altså ikke hopper på klippekort-modellen)?

Hvor lang tid efter køb kan man tilkøbe klippekortet?

Jeg kører ca. 25.000 km årligt og satser på at skulle til service hvert andet år.
kajakaj
kajakaj Aug 5 '15
Service aftale skal tegnes senest 30 dage efter levering
DeaconWP
DeaconWP Aug 5 '15

Skal jeg spørge for dig på det norske Elbil forum, hvad et Tesla service koster i Norge?

shan
shan Aug 5 '15

@DeaconWP

Det kunne da være interessant at kende til

Jeg ved at en 5-års service koster 17.500 NKR forudbetalt og 8 års service koster 28.400 NKR forudbetalt.

Så alt andet lige må den være billigere i Norge tænker jeg.

hbtesla
hbtesla Aug 5 '15

@Kajakaj.

 

Jeg har fået det til 60 dage efter levering af bil? Og derefter har du 30 dages fakturatid?

Kiefer
Kiefer Aug 5 '15

Jeg gav 2300 dkk for et service i Drammen da jeg sidste år fik lavet 20.000km eftersyn, de mente så det var lidt en fejl at prisen var så lav og burde have været ca. 4000 NOK. Men fakturaen lød i sidste ende på 2300 DKK.

Så jeg vil tro det stadig koster i omegnen af 4000 NOK.


/Martin

griffel
griffel Aug 5 '15

Jeg skal da lige ha spurgt nærmere ind til den serviceaftale, for jeg regner med at køre i omegnen af 48.000 km om året, men hvis den gælder som et rent klippekort kan den jo godt bruges alligevel. Ellers får den da hurtigt ben at gå på hvis den kun gælder til max. 80.000 km. ...

 

/griffel :-)

Klaus_
Klaus_ Aug 5 '15

Jeg har siddet klar med fingeren på "betal" lige siden jeg fik min S'er, for at få en serviceaftale med klippekortsordning. Så jeg kontaktede selvfølgelig Århus igen for at høre om der var nyt i sagen, og ifølge dagens melding, så er der endnu ikke noget bekræftet fra Kirstinehøj om at den er blevet klippekorts-baseret.

Jeg går ud fra de venter på diverse advokater skal få forfattet den nødvendige tekst til serviceaftalen, og nogen så går med livrem og seler i mellemtiden, for ikke at love for meget? Forståeligt. Så jeg venter lidt endnu...

griffel
griffel Aug 5 '15

Jeg får først min i november, så mon ikke de har fået styr på det inden da...? :-)

BlackPanther
BlackPanther Aug 5 '15

Man bliver ikke meget klogere når man læser dette:
Tesla service omfatter alt det nødvendige for at holde din Model S i god stand. Systemovervågning er altid på og softwareopdateringer holder din bil opdateret med nye funktioner, selv efter du har fået din bil Alle aftaler omfatter årligt eftersyn, eller inspektion hver 20,000 kilometers.

Hvis man vælger Læs Aftale

får man en fejl da PDF dokumentet ikke findes.

Jeg synes bare at ovenstående ikke er særligt tydeligt. Hvis jeg skulle se det med mine øjne vil det betyde: Hvis du køre over 20k om året skal du vælge årligt eftersyn. Og hvis du køre mindre end 20k skal du vælge eftersyn efter km.
Men mon ikke de mener at man skal vælge det der sker først lige som de fleste andre bilmærker?

Jeg har nu også fravalgt serviceaftalen da jeg først får min i starten af september. Efter man har fået den udleveret har man et måned til at tilmælde sig aftalen. Så jeg håber også på en afklaring enden da :-)

Forummets indlæg er redigeret af BlackPanther Aug 5 '15
Clubman
Clubman Aug 5 '15

Lyder til at det kan betale sig at tage en tur til Norge hvert andet år. Interessant om nogen har prøvet at få lavet service i Tyskland. Alt andet lige er det nok en del billigere end i DK. Taget i betragtning hvor lidt der skal laves til et service, lyder kr. 6.000 som dyrt.

Klippekort eller ej, så er min konklusion, at det ikke giver mening for mig at have aftalen. Hvis jeg vil til service ca. hvert andet år (ca. 40-45.000 km), så skal jeg beholde bilen i 8 år, for at bruge alle 4 klip (såfremt det vitterligt er et klippekort og gældende også efter 80.000 kørte km), og så længe har jeg næppe bilen (og tvivler på at klippekortet er kurs 100 værd ved salg af bilen).

Klaus_
Klaus_ Aug 5 '15

Clubman, jeg mener serviceaftalen kan overdrages til en ny ejer, for at mindre beløb. Prøv at kig i serviceaftalens betingelser.

Asger
Asger Aug 6 '15

Man kan godt overdrage serviceaftalen til en ny ejer Se punkt I

https://drive.google.com/file/d/0BwUNUrYTZLiiQUtiS1hNTUR3OGM/view?usp=sharing

 

Hookmaker
Hookmaker Aug 6 '15

Serviceaftalen følger bilen - ikke ejeren, sådan har det hele tiden været.

Clubman
Clubman Aug 8 '15

Det er jeg godt med på, men hvis du står og skal sælge bilen og har to klip tilbage, så skulle du jo reelt kunne få kr. 10.000 mere for bilen, end hvis du ikke havde klippekortet, og det tror jeg ikke, at man kan i praksis - det vil sige, at klippekortet bliver lidt som andet udstyr, nemlig at man ikke får kurs 100 ved salg.

BlackPanther
BlackPanther Aug 10 '15

Jeg har nu også spurgt Tesla (Danmark) om de officielle regler der er gældende ved service plan.
 

Her er hovedpunkterne:
De 4 klip kan tages når man vil men inden for 4 år eller 80.000 km hvad der nu kommer først. Tesla anbefaler et service hver år eller hver 20.000 km (hvad der nu kommer først).

Et normalt service koster 6000 kr. hvis man ikke har klippekort.

Overdragelsen af service plan til ny ejer koster 100$

Om Tesla i Danmark reelt gør noget andet er jo interessant :-)

 

DeaconWP
DeaconWP Aug 10 '15

Er der andre end mig der har bemærket, at hvis man vil overdrage serviceplanen, så skal der foretages eftersyn af køretøjet? Dvs, at så ryger der et klip ved salget

Klaus_
Klaus_ Aug 10 '15

"De 4 klip kan tages når man vil men inden for 4 år eller 80.000 km hvad der nu kommer først. Tesla anbefaler et service hver år eller hver 20.000 km (hvad der nu kommer først)."

Det lyder ikke til at have noget med at klippekort at gøre så. Man er stadig bundet af enten max 4 år eller max 80.000 km. Præcis som den gamle serviceaftale så ud. 

Da jeg i sin tid bestilte serviceaftalen (men har endnu ikke betalt den, da jeg stadig venter på den endelige aftale), fik jeg at vide "ikke er begrænset af km eller årstal.".  Dvs. jeg kan stå om 6 år og 120.000 km og stadig have ét klip tilbage, hvis jeg ønsker.  Men sådan blev det åbenbart ikke alligevel, medmindre MrTesla også har fået forkerte oplysninger?

BlackPanther
BlackPanther Aug 10 '15

Jeg er desværre bange for at man får forskellige svar afhængig af hvem man spørger :-(
Det kunne være dejligt at få et skriftligt svar på hvordan man reelt tillader afviklingen af disse service eftersyn...........

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »