Loading...
dk

SuperCharger etikette? | Tesla Forum

KS
KS Jan 9 '16

Er det ikke ved at være tid til at indføre SuperCharger etikette - kunne bruges på almindelige ladestander ligeledes:

Kom gerne med jeres kommentarer, jeg vil prøve at få Tesla til at sende det ud til de danske kunder/brugere

Forummets indlæg er redigeret af KS Jan 10 '16
Klaus_
Klaus_ Jan 9 '16

Kan ikke hentet dokumentet, fejl 404.

KS
KS Jan 9 '16

Nu med PDF

Klaus_
Klaus_ Jan 9 '16

PDF'en virker heller ikke. Jeg tror det er å'et der er problemet i filnavnet.

janlanxe
janlanxe Jan 9 '16

Begge virker for mig :-)

TwoChops
TwoChops Jan 9 '16
Som Klaus_
hhs
hhs Jan 9 '16

Kunne godt hente i docx. Hvis ok vil jeg gerne til inspiration vise dit forslag for FDEL medlemmer i vor lukkede FB gruppe. Vi arbejder pt. med anbefalinger til P-regler og lade etikette for Kommunale ladepladser. Synes det bør bemærkes at skiltet tidsbegrænsning ved SUC ubetinget skal overholdes hvis der er kø. Hvis behov for længere ladetid uden kø skal man blive ved bilen eller meget tæt på og efterlade sit tlf. nr. Du skriver 6 kW til kabinevarme og 6 kW til batterivarme. Hvis "range mode" er det 3 kW kabinevarme og ingen batterivarme. 

KS
KS Jan 9 '16

HHS: Del gerne - måske man også bør skrive at man ikke forlader området omkring SuperChargeren - jeg ved at der er nogle der kommer kørende i 2 biler - efterlader den ene ladende og henter den senere.

Og så naturligvis at ladepladser kun er for biler der lader. På SuC såvel som andre ladepladser.

Ved ikke om jeg er helt enig i at man skal efterlade sit nummer - Jo på SuC er OK, men generelt?? Er det ikke en form for invitation til tyveknægte og andet ??

Forummets indlæg er redigeret af KS Jan 9 '16
Nommensen
Nommensen Jan 9 '16
God etikette
jpkofoed
jpkofoed Jan 9 '16

+1

KimT
KimT Jan 9 '16

Hvorfor skal den eneste forkortelse du bruger være ICE ? Hvis folk ikke ved hvordan de skal lade en Tesla (og ikke følger med her på forum'et) skal du nok heller ikke regne med at de aner hvad ICE er, og derfor ville det nok være bedre at bruge benzin/diesel eller forbrændingsmotor.

Du har jo heller ikke skrevet SuC men SuperCharger alle steder

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 9 '16
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 10 '16

Det kommer vel også an på den enkelte situation. Da jeg var forbi Middelfart i dag var jeg både forbi Jemogfix og McDonalds og en tur på Comwell. Da jeg først ankom var der 2 biler udover mig og det samme da jeg kom tilbage ca. 25 min. senere.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 10 '16
Kristian70k
Kristian70k Jan 10 '16

jeg går også ofte en tur, det synes jeg ikke falder uden for god etikette.. men er der selvfølgelig heller ikke så tit i peak tiderne.. 

SimonHN
SimonHN Jan 10 '16

At skulle blive ved bilen giver ingen mening. Så kunne Tesla lige så godt placere alle deres SuC på Lars tyndskids mark. Er de netop ikke placeret så man har noget at gi sig til imens bilen lader?

Så længe man flytter bilen når man er klar til at køre igen. Så ser jeg intet problem i at forlade bilen.

T3S7A
T3S7A Jan 10 '16

Selvfølgelig må man forlade bilen. Ville du selv på en tur til eks.Italien, ikke udnytte ladepauserne for at spise noget?

Er træls at læse hele tiden, at folk antager at fordi en bil står tom, så er den - fuld, ikke brug for strøm, en lokal, og hvad man ellers kan finde på. Bare fordi man bruger tiden effektiv. 

Tesla skal i stedet lave så man kan se, hvor længe en bil har været der. Så kan man bedre finde ud af hvilken stander man skal kører hen til, hvis alle bliver delt.

hhs
hhs Jan 10 '16

@Ken. Tak jeg deler.

Selvfølgelig ok at forlade området indenfor max skiltet P-tid. At blive ved bilen eller tæt på med tlf. nr. er kun nødvendig hvis man ønsker at lade ud over max tid ved SuC.

Generelt ikke tilhænger af tlf. nr. og slet ikke ved "langsom ladning".

P-pladser med ladestander er en "tankstation" og derfor kun for biler der lader eller har afsluttet opladning (tilsluttet med ladekabel).

Synes "range mode" bør nævnes i afsnittet "Hvad betyder noget for mit forbrug?" Under danske forhold er komforten ok med max 3 kW til varme. Især ved kold bil og kortere ture mener jeg "range mode" giver længere rækkevidde.

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 10 '16

Enig. Prøvede at køre uden range mode i den forgangne uge og var faktisk lidt overrasket over det noget højere forbrug

PNC
PNC Jan 10 '16

Range mode: Jeg har i november kørt 14 dage med range mode og 14 dage uden.. ca. sammen tur fra Køge til Slagelse ca 70 Km. ca. 20 Km landeven og 50 Km på 130 km. motorvej.. Min oplevelse er at range mode giver 8-10 % mindre forbrug.. Men i øjeblikket har jeg slået range mode fra.. Varme i kabinen er markant bedre, nu hvor vi ligger omkring frysepunktet..

kps
kps Jan 10 '16
Rigtig fin etikette. Der kan tilføjes lidt om strømtilbudet ved parrede ladere.
"Laderne er typisk parret 2 og 2, 1a-1b etc, benyt så vidt muligt en lader hvor der den parrede del ikke benyttes. Sidst ankomne får overskudsstrømmen fra den 1. og dermed lavere effekt"
Kun et forslag. God søndag, nu skal der downloades.
KS
KS Jan 10 '16

Opdateret til Version 2, og udkast sendt til Tesla, så må vi se om de kunne finde på at bruge det.

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »