Loading...
dk

Træf (Byggedag) - 20 september (Lyddæmpning - Kamerainstallation - Lys i frunk/Trunk) | Tesla Forum

Tue
Tue Sep 21 '14
Super arrangement. Tak til Ken og Henrik samt Kurt for at lægge værksted til. Jeg er helt klar på dag 2, da jeg ud over mødet med de mange fantastiske forummedlemmer, kun nåede trunk, som virkelig er blevet tavs efter et grundigt lag stp.
Forummets indlæg er redigeret af Tue Sep 21 '14
JF
JF Sep 21 '14

Også mange tak for et super arrangement herfra. Jeg nåede at fylde alle 4 døre med Dynamat.

Min foreløbige lille uvidenskabelige test viser at støjniveauet ved 110 km/t på motorvejen er gået fra 74-75 dB(A) til ca. 71-72 dB(A). Målt med en iPhone App som nok ikke er 100% nøjagtig. 

Min hukommelse mindes at have lært at en ændring på 3 dB(A) svarer til en fordobling/halvering af lydstyrken. Det betyder at støjen i kabinen er halveret, hvilket jeg også tydeligt fornemmer. Samtidig er lyden fra højttalerene blevet noget mere "fyldig".

Nu glæder jeg mig til Træf-version2 så jeg kan få pakket Frunk og Trunk ind.

Super hyggeligt at hilse på alle jer andre og nuværende og kommende Tesla ejere.

/Jess

FrederikC
FrederikC Sep 21 '14
Jeg vil også lige sige tak for en super dag! Det var rigtigt fedt at få sat ansigter på! Mit mål for dagen var mest at suge til mig og lære hvordan tingene skulle gøres, så tak fordi at i lod mig følge med i jeres arbejde. Der er ingen tvivl om at jeg skal have gang i støjdæmpningen :-)
Nommensen
Nommensen Sep 21 '14
Hej Jess, herligt at du har data på både før og efter støjdæmpning - og hvilken forskel, burde deles med Tesla så de kunne begynde at gøre grundarbejdet lidt bedre
KS
KS Sep 21 '14

@Jess, jeg fik jo ikke nået at lave så meget på træffet, men blot den smule plade jeg fik lagt i forskærmene, kunne også tydeligt høres. Og det var super nemt at lægge i skærmkanten - den blev ikke fyldt helt, men fik en bred og lang stribe under blinklyset, en lille over og en øverst i skærmkanten. 10 minutters arbejde på lift. Kører forbi Kurt og får sat i bagskærmkasserne i løbet af ugen, og melding følger.

Bestemt også et punkt til Træf dag 2 når vi laver en sådan. Det er derfor en super ide at vi igen holder et sted med lift, så man lige kan få afmonteret hjul og inderskærme.

Michael
Michael Sep 21 '14

Her kommer lidt stemningsbilleder fra dagen, og afterparty på Servicevej.

Kiefer
Kiefer Sep 21 '14

Superfede billeder, og tak for en hyggelig dag og efterfølgende afterparty :-)

Fik ladet bilen op til 345km typical og kørte til Århus uden at stoppe i Middelfart, havde 25 km typical tilbage ved ankomst, turen hjem var på 270 km. Der blev kørt MEGET pænt fra min side, fartpilot på 122 km/t som maks og havde et snitforbrug på 214 wh/km. Jeg er stadig imponeret over i andre kan køre så meget længere end jeg kan, selv om jeg på det nærmeste kører morfar kørsel hele vejen...

@Hookmaker: Husk nu lige at sende et kontonummer.

/Martin

kajakaj
kajakaj Sep 21 '14

Vores forbrug på motorvej ligger også på ca. 215 wh/km på motorvej. Den store forskel ligger i at vi kører rigtig meget på landevej, så derfor er vores totale gennemsnit kun på 173 wh/km - og Ja - jeg er faktisk Morfar, men det er Mormors (fruens) kørsel der trækker gennemsnittet ned. I benzinbilen kunne jeg nemt køre mere økonomisk end hende, men ikke i Teslaen. (frister måske også lidt mere at lege i den)

Kiefer
Kiefer Sep 21 '14

kajakj: Mit normale forbrug på motorvej ligger nærmere de 240 end de 210 wh/km, det var kun for at spare et stop i Middelart at jeg fik den så langt ned, jeg vil dog næsten tro at, den tid jeg brugte mere på selve kørslen, ville have svaret til den tid, jeg skulle have holdt i Middelfart med normalt forbrug.

/Martin

Lasse
Lasse Sep 21 '14

Også mange tak for et super arrangement herfra, det var rigtigt fedt at få sat ansigter på!  – vi kørte fra Aalborg kl. 06 og var retur kl.23:30 i alt ca. 800 km. Vores forbrug var på ca. 245 wh/km med fartpilot på 130 km/t. Nommensen, der er endnu længere til ”sidst november:-) /Lasse

cvitting
cvitting Sep 21 '14

Tak for et ultra kort visit. Jeg beklager at jeg ikke kunne bliver lidt længere - det havde været fedt. Men dejligt at få hilst på mange af jer, jeg kun kendte her fra forum. Nåede desværre ikke til rekordforsøg, da jeg arbejdede i Field's fra kl. 20.00 til 06.45 i morgen. Herefter strøm i Køge og hjemad det gik. Glæder mig til at se jer igen en anden god gang med bedre tid. Husk at mit tilbud om lokaler til et jysk byg selv arrangement står ved magt - dog kan jeg ikke tilbyde lift. Men god plads og 20 grader kan jeg da klare ...

/Claus

Comeback
Comeback Sep 21 '14

@Kiefer min erfaring er at man bruger mere strøm med fart pilot end at køre pænt manuelt :)

kajakaj
kajakaj Sep 21 '14

Ja - samme erfaring her.

T3S7A
T3S7A Sep 22 '14

Jeg blev jo snydt på vej hjem af vejarbejdet ved SuC afkørsel til Middelfart. Så selvom jeg ikke havde kørt alt for pænt fra Køge til Middelfart, valgte jeg alligevel at kører hele vejen til SuC i Randers. Kørte med fart pilot på 100km/t fra Lillebæltsbroen og til SuC Randers. 

Så selvom en S60 ikke har helt så meget batteri, kan den godt komme lidt rundt alligevel. 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9