Håber at få min P85D i uge 8. Er der nogle af jer "derude" der ved om Tesla app til Nokia Win 8,1 stadig virker efter den nye opdatering til 6,1? Eller må jeg ud og investere i en Android?
Hej Storgaard
Hvis du har problemer med dit 12V batteri, tillader bilen ikke at opdatere software.Har du haft nogle 12V fejlmeldinger?
Jeps, fik min i dag,jeg har kun lige fået testet RDIO og den er stadig noget skrammel...
/Martin
Er der nogen herinde som har bestilt sin Model S med den gamle Tech-Pakke, men har fået leveret med ny hardware og efterfølgende har opdateret til 6.1? (Produceret mellem 16. september og 9. oktober)
Har opdateret til 6.1 i dag, hvilket resulterede i "Driver assistance disabled" under speedometeret i det lille display, og udråbstegning med fejlmeddelelse på toppen i det store - Så altså:
6.0: Vejskilteaflæsning, fartpilot, lane assist "advarsel" ved vognbaneskift uden blink - fungerer.
6.1: Ingen af ovenstående fungerer, og ej heller de nye associeret med autopilot hardware.
Jeg fik fat i en hjælpsom servicemedarbejder som på gebrokken engelsk fik mig til at soft/hard-resette - herefter ingen forskel. Han har så oprettet en ticket hos Service i Kastrup som vil kontakte mig i morgen.
efter lidt googlen er jeg stødt ind i dette forumindlæg: http://my.teslamotors.com/forum/forums/61-features-not-fully-enabled-lateseptember-2014-deliveries - Jeg er spændt på hvad jeg får at vide i morgen hos service. Om der skal smides 500$ for at aktivere hele molevitten, eller de gør det free of charge. (Det kan jo også være en software bug, men ovenstående link tyder på det første)
Og hej TwoChops, var hyggeligt med en lille sludder ved SUC i Randers her til aften. Håber du nåede at hente konen i tide :)
Edit: Hvis man læser tråden jeg linker til, diskuteres der om tågelygter og parkerinssensorer. Denne er bestilt uden tågelyger, men med parkeringssensorer.
Kan man få aktiveret tågelygter efterfølgende, eller er det en HW upgrade der skal til også?
/Martin
Hej Leth, jeg bestilte i Juni med gl Tech-pakke og fik leveret i Nov med ny HW. Fik 6.1 for en lille uge siden, og ingen problemer med Drive Assistance - virker stadig. Men ingen TACC og heller ingen auto op/ned-blænding. Skal til Tårstrup i start Feb for en "guided opdatering" med nævnte to, de har lovet mig det uden beregning (se #16 & 19 i denne tråd).
Tak for info Torben - det havde jeg overset i tråden. Jeg håber de kan fixe fartpilot indtil den evt. skal forbi service for at få en guided opdatering. En skam update ikke kom tidligere - har LIGE været i Kbh i weekenden, og skal nu så måske derover igen for at besøge service. (Bor også i Aarhus)
Kom så med det servicecenter! I går tak! :)
@Leth: Typisk, eneste positive ting er "flere dejlige km i selskab med den 4-hjulede" :) - og ja, det kan kun gå for langsomt med det SC i Århus!. Men de virker ikke for optimsitiske omkring at nå det i Feb ;(