Kære Gert
Jeg beklager meget, at I endnu ikke har fået svar. Det har desværre vist sig at være en sværere tilbagemelding, end vi oprindeligt har antaget. Der bliver fortsat arbejdet på højtryk for, at I kan få en konkret tilbagemelding på hver jeres individuelle reservation, aftaler osv.
Jeg kan forstå på Poul Erik, at
I også har talt sammen pr. telefon. Du kan forvente, at vi kontakter dig så
snart vi kan give en tilbagemelding. Lige for tiden kan jeg desværre ikke komme
det nærmere.
Nu bliver det sjovt om de vil splitte alle 3 typer af ordre
/Martin
Men der er vel også to typer kunder: Dem der har bestilt før 8.10.2015 og dem der har bestilt efter 8.10.2015 (hvis der skulle være nogen af disse?)
Dem der har bestilt Founders, har vel også "kun" indbetalt 30.000 hvis de overhovedet har indbetalt?
Hej Gert
Beklager at jeg ikke kunne svare, da du ringede. Jeg kunne ikke komme ud af togets stillezone, så fint at du mailer, så vil jeg undlade at ringe til dig senere.
I behøver ikke ringe til os på nuværende tidspunkt. Vi tager kontakt til hver af dem, som tidligere har været i kontakt med os. Skulle der være nogle i den kreds, som du skriver på vegne af, som endnu ikke har været i kontakt med os, så behøver de heller ikke ringe. Som vi to tidligere har drøftet, så arbejder vi for, at der kan gives en helt klar melding. Jeg kan bare ikke komme det nærmere på nuværende tidspunkt.
Hej Brian
Hvis i vil spare lidt på jeres opkald, så snakker vi alle sammen.
Vi har en gruppe af alle ejere og vi snakker sammen.
Vi kommer meget gerne til et møde, hvis der er brug for det...
Hej Gert
For at starte med slutningen af din mail, så regner jeg helt klart med en afklaring i denne uge!.......men må jo også erkende, at jeg tidligere har taget fejl, når jeg har tilkendegivet overfor dig, hvornår vi forventer at kunne svare.
Jeg ringer til dig torsdag eftermiddag…….uanset, hvad status er på det tidspunkt.
Lige et skulderklap mere herfra, godt gået at du tager dig tiden til at sende info videre. Vi er nok en del der går med en mærkelig snurren i maven for tiden, og det er rigtigt fedt at du går til den hos SKAT.
Jeg læser Brians formulering som om at sagen er eskaleret gevaldigt. Det kan næppe være svært at finde svaret rent juridisk. Måske det er sværere politisk?
Det er iøvrigt lidt sjovt at følge med i thread-views i forum listen, det ser ud som om der er rigtigt mange der interesserer sig i denne tråd for tiden ;)
Faldt over denne på TMC, så er der lidt at krydre ventetiden med ....
https://www.youtube.com/watch?v=DCP1r1uN3hk
Lars
Begrundelse : De får en moms indtægt. Alternativ er at 3/4 afbestiller fordi de ikke har råd til at betale afgiften. Resultatet er en indtægt på moms og afgift på de tilbageværende biler der er mindre end den indtægt de får på moms alene på alle bestillingerne......
Men sådan er der vel ingen i SKAT der tænker..... suk
Så det ender det jo nok med at Skat trækker beslutningen omkring X indtil der er klarhed over den politiske situation.
Jeg tror altså ikke spørgsmålet om X'erne er på ministerniveau. Kan ikke forestille mig andet end at det bare kører i ring internt i Skat.