Loading...
dk

Læg pres på politikerne for at revidere lovforslag | Tesla Forum

Brian1
Brian1 Feb 25 '16
Jeg blev ikke kontaktet af TESLA om at konvertere til en S Martin!
Kiefer
Kiefer Feb 25 '16
Brian: Vi gjorde så heller ikke, men det var udmeldingen. Jeg tænkte at det var fordi de allerede kendte vores holdning, det kan jo også være de har besindet sig og så kun overtalt der der alligevel har været inde og snakke med dem.


/Martin

DeaconWP
DeaconWP Feb 25 '16
Brian1: Køb din bil, med eller uden afgift.

Bliver den leveret senest1/7, og bliver der opkrævet afgift på den, så kan vi jo tage den i retten med Skat.

De har tabt lignende sager.
Brian1
Brian1 Feb 25 '16
Absolut en mulighed Deacon! Jeg tager en snak med min advokat i morgen!
Forummets indlæg er redigeret af Brian1 Feb 25 '16
larsk103
larsk103 Feb 25 '16

Citat fra DeaconWP
De har tabt lignende sager.
Hvilke lignende sager?
Kiefer
Kiefer Feb 25 '16
Der skal jo bare være en enkelt der vælger at tage en prøvesag, så følger resten med, men vent nu med at true SKAT med bål og brand inden vi har en afklaring fra dem. Jeg tror det er bedst vi holder en positiv kontakt til dem indtil videre.


/Martin

DeaconWP
DeaconWP Feb 26 '16
Jeg syntes, at jeg havde læst et sted, at de havde stået i samme situation med solcelle ordninegn, men nu kan jeg ikke finde det igen. Jeg har kigget tråden her igennem, men fandt det ikke. Så måske har jeg ikke ret alligevel.
Brian1
Brian1 Feb 26 '16

Har nogen fået besked fra TESLA om dette?


http://electrek.co/2016/02/25/tesla-model-x-to-invade-europe-at-geneva-international-motor-show-next-month/


Så må vi se om der er flere flybilletter tilbage til Geneve. Dårlig timing - skal flyve til Italien på lørdag!

Kiefer
Kiefer Feb 26 '16
På TMC har flere brugere fra lokalområdet skrevet de har fået direktet invitationer til at se en Model X på biludstillingen. Der har også været postet billeder fra klargøringen af en blå Model X til showet.


Forøvrigt samme her, dog hedder det, det næste stykke tid et kedeligt kontor i München, kunne ellers have været sjovt lige at tage et smut forbi...


/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Feb 26 '16
denlange
denlange Feb 26 '16

Citat fra Brian1

Har nogen fået besked fra TESLA om dette?


http://electrek.co/2016/02/25/tesla-model-x-to-invade-europe-at-geneva-international-motor-show-next-month/


Så må vi se om der er flere flybilletter tilbage til Geneve. Dårlig timing - skal flyve til Italien på lørdag!



Citat fra Kiefer På TMC har flere brugere fra lokalområdet skrevet de har fået direktet invitationer til at se en Model X på biludstillingen. Der har også været postet billeder fra klargøringen af en blå Model X til showet.


Forøvrigt samme her, dog hedder det, det næste stykke tid et kedeligt kontor i München, kunne ellers have været sjovt lige at tage et smut forbi...


/Martin


Gæt hvor bilen skal hen efter Geneve.... ;)

SQLCPH
SQLCPH Feb 26 '16
Nemlig - Danmark og min indkørsel ;-)
SQLCPH
SQLCPH Feb 26 '16
Rygtet vil vide at der arbejdes på en udmelding nu (tror det næsten ikke). Skulle være klar om 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 ....
Brian1
Brian1 Feb 26 '16
3...
DeaconWP
DeaconWP Feb 26 '16
Europe?

:-)
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Feb 26 '16
denlange
denlange Feb 26 '16

Hej alle


Desværre er der dårlig nyt. SKAT godkender ikke at vi kan få bilerne uden afgift. 


Jeg kan ikke komme ind på argumentationen, men kan hilse at sige at den efter min mening er usaglig og den vil formentlig ikke holde i retten. 


I den forbindelse kan jeg sige at Gert Abildskov og jeg overvejer at føre et gruppesøgsmål mod SKAT. Såfremt mulig vil vi prøve at mødes i weekenden i for at drøfte mulighederne for at prøve afgørelsen ved en domstol. 


Er der andre som er interesseret i at deltage i et sådan møde? 


Selvom det er kedelige nyheder, så skal vi ikke lade os slå ud. Vi har et par ideer i pibelinen.


Gert er i Lalandia med ungerne, men kan fanges på 60191964 hvis I sider med spørgsmål.


God weekend. 


Brian1
Brian1 Feb 26 '16

Tak for info denlange.

Kedeligt, men vi må se hvad der sker - spændende hvis I har nogle ideer. Bor i Jylland og er optaget her i weekenden. Men vil meget gerne bidrag med alt det jeg kan.

Sender lige en PM med min e-mail adresse og telefon nr. Håber I fortsat holder os informeret.

Det er vel også et helt nyt situation m.h.t. TESLA nu?

God weekend!

denlange
denlange Feb 26 '16
En vigtig note her. Skat har leveret et såkaldt "vejledende" svar og ikke bindende. Det vil sige at det ikke er noget de kan hives i retten på. Dermed er sagen som sådan ikke afgjort juridisk fra SKATs side.


SKATs holdning er dog klar og forudindtaget. Dybest set står vi som forbrugere uafklarede og må som sådan stadig tage risikoen på vores skuldre. 


Så i bund og grund har SKAT sagt at vi ikke kan få biler uden afgift, men de har ikke ville levere et bindende svar. Formentlig håber SKATs jurister at vi stikker piben ind på grundlag af det vejledende svar.  

Lars72
Lars72 Feb 26 '16
I bund og grund fjollet at jeg for 22 måneder siden bestilte en bil og forudbetalte tkr 30. Bilen skulle efter planen være klar i sen-sommeren 2015. 

Forsinkelser betyder så, at jeg "ifølge skat" ikke rigtigt har bestilt bilen og nu skal betale afgifter på bilen.

Ikke i orden 


Kiefer
Kiefer Feb 26 '16
denlange: Tesla er vel med på at vi kører videre for fuld skrue med at få bilerne til DK inden den 1.7?


Jeg bidrager også gerne alt det jeg kan, er dog i Skagen på vinterferie i denne uge, og tager så direkte videre til München søndag, så det er nok begrænset hvor meget jeg kan deltage i et møde, men vil da gerne være med på telefonen hvis muligt.


/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Feb 26 '16
TSLA
TSLA Feb 26 '16
Jeg kan desværre heller ikke deltage i nogen aktiviteter i denne week-end, da vi har bunden opgave med flytning. Men følger gerne med og bidrager også gerne senere med det jeg kan.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »