Loading...
en

Rækkevidde i praksis - Tesla siger 350-450km hvad siger I?

egernmus
egernmus May 12 '14

De lader ikke pr. default til Max Range, så det skal du bede dem om på forhånd. Vi mindede dem om det, da vi sad i toget på vej derover - ellers var den kun blevet ladet til 80 %.

God fornøjelse og god tur hjem, selv om det er kedeligt at skulle køre så økonomisk :-) Vi kørte over Fyn og havde 20 km i overskud, da vi landede hjemme i midtjylland, men så lå den også omkring 100 hele vejen på motorvejen....

DerHansi
DerHansi May 12 '14

@kseitzberg : Omkring dæktryk : har jeg helt misforstået det eller sidder der ikke TPMS på dækkene som skulle overvåge trykket ?? (eller holder de bar på luften ?? :-))

Iøvrigt : Nogen som kender/bor på strækningen Køge - Oksbøl over Fyn ??

Har 3 møder imorgen og har styr på opladningen 2 af stederne, men er lidt i tvivl om der er nok saft på dunken til returen fra Oksbøl (samlet tur 676 km pga. lidt frem og tilbage på selve Fyn)

DerHansi

sjensen
sjensen May 12 '14

Du kan jo spørge Morten hos http://www.detailing-bilplejecenter.dk men det bliver jo kun 11kW med mobil-lader. 

Uden type2-type2 er der f.eks. også

http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=9a6c0aad-bda7-4e86-bf99-489302d5b8b2

Der er selvfølgelig andre muligheder på uppladdning.nu og plugshare.com

DerHansi
DerHansi May 12 '14

@sjensen : super, mange tak for hjælpen. Jeg regner jo med der højst kan blive tale om en mindre sjatladning, just in case.

DerHansi

Larsen
Larsen May 12 '14
@Plar, hvis I er i bekneb for strøm, så bor vi tæt på motorvejen ved Støvring, og er vi hjemme, så er I velkomne til en kop strøm hvis det behøves. Da vi hentede vores bil, havde vi 60 km tilbage på tælleren da vi var hjemme via Molslinien og lidt køren rundt i Aarhus for at aflevere vores datter som vi også hentede lidt nord for København, inden vi satte kursen mod færgen.
Plar
Plar May 12 '14

Ringer til Anna "Tesla" I morgen 100% ladning, så tager jeg dig på ordet Larsen hvis jeg kan se det bliver lige ved og næsten. Jomfru turen skulle gerne blive en sucses. Håber bestemt på en weekend når der kommer lidt mere varme vi jyder kunne finde en dag og sparke dæk vi bliver efter hånden en del.

Kiefer
Kiefer May 12 '14

@egernmus: Vores var uden at vi spurgte ladet 100%.

@Plar: Som sagt er du også velkommen i Søften til en klatladning. Og jeg er da helt med på at vi jyder burde finde en dag at mødes. Du har set arrangementet den 24.7 i Øster Hurup, ikke?

/Martin

Plar
Plar May 12 '14

Larsen og Martin, har I evt. et nummer hvis det skulle blive aktuelt? jeg er sikker på jeg får en fridag den 24/7 men får ikke kone og barn med:) men sviger fam. bor i Hadsund, sikkert svigerfar er med på en invitation til Hurup:)

TwoChops
TwoChops May 12 '14
@Plar, meld dig til arrangementet i Øster Hurup her på siden. Så laver jeg en koordineret tilmelding til Dennis fra US CarCamp. Vi er allerede 5 Teslaer. Det bliver fint.
Larsen
Larsen May 13 '14
@Plar, mit telefonnummer er i din postkasse.
Niels
Niels May 18 '14

142 W/km. - primært landevej som går gennem et par byer.

Fulgte blot trafikken og hastighedsgrænserne - som på den del af turen ligger mellem 40-80 km/t.

snittet er for 50 km. kørsel.

gns. farten vil jeg mene har været omkring 60 km/t

The Forum post is edited by Niels May 18 '14
TwoChops
TwoChops May 18 '14
Godt kørt Niels! Længe leve regnskoven :-P
The Forum post is edited by TwoChops May 18 '14
Daduck
Daduck Jul 29 '14

Min kæreste kommer primært til at køre bilen. Dvs.. frem og tilbage mellem København og Næstved/Vordingborg. Det er teknisk set "kun" 100 km hver vej. Men med lidt frisk kørsel og travle morgener kan man nok forvente at de 130+ bliver nået.

Ser i det som et problem? Forventningen er at kunne have en Clever lader tæt på derhjemme, og der findes også ladere på hendes arbejdsplads hvis nødvendigt (skulle man glemme at lade en nat derhjemme).

Kiefer
Kiefer Jul 29 '14

Jeg har de sidste måneder kørt Ålborg <-> Århus hver dag og 110km hver vej uden problemer, jeg lader bilen til 90% og har ca. 80-120km tilbage i "tanken" nå jeg kommer hjem om aftenen. 

Min fartpilot sættes til 125km/t og der er praktisk taget aldrig køkørsel på turen.

/Martin

Nommensen
Nommensen Nov 25 '14
Har nu kørt 700 km og har kørt rimeligt pænt og jeg kan se at jeg max kan køre 300 km, men det skyldes nok at jeg gerne vil have en lun bil og så er det ikke de længste ture den har været ude på.
Bianco
Bianco Nov 25 '14
Du kan forvente at det koster min 10 km for en opstart/opvarmning, og så kommer du nok til at køre lidt længere på kWh når det bliver mere hverdag at køre Tesla.
Det sagt, så skal du nok ikke regne med at komme over 350 km på en 90pct opladning normalt.
Chris
Chris Nov 25 '14
Har kørt 9200 km indtil videre og ligger på 214 w/km. Blandet motorvej og by.
TwoChops
TwoChops Nov 25 '14
Har kørt 24.500 km. Snit på 226 Wh/km. Klart højere når der er koldt.
TMD
TMD Nov 25 '14
Kørte fra Silkeborg til Jægerspris igår med blandet vejr og halvvåde veje. Lå med hhv 130-135 km/t, 110-120 km/t på motorvej og 80-90 km/t på landevej. De 282.5 km kostede 63.9 kWh svarende til et snit på 226 Wh/km. Jeg skal til Hjørring imorgen, så dér bliver jeg endnu en langturserfaring rigere ;)
Kiefer
Kiefer Nov 25 '14

Jeg kørte fra Tinning til Ålborg i dag, hvor jeg havde ladet op til 90% typical = 342km på tanken, turen var på 225km og jeg havde 25km typical tilbage i tanken da jeg nåede hjem til aften. Der er ca. 80% motorvej hvor jeg sætter fartpilot på 125km/t.

Problemet tror jeg helt klart er kulden, bilen holder hverken i carport eller i garage her i vinter, og der var en 2-3 grader her til morgen, selv om jeg lader bilen forvarme op til kørslen på "bystrøm" ligger forbruget alligevel omkring de 255-265wh/km i øjeblikket.

Har lige bestilt friske vinterdæk, måske det også kan hjælpe lidt på økonomien, jeg tror de helårsdæk der er på bilen nu, efter 37.000km er ved at være en anelse slidte.

Jeg tager samme tur igen i morgen, men jeg tror ikke der er den store forskel på dagene i øjeblikket.

/Martin

The Forum post is edited by Kiefer Nov 25 '14
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»