Mon så ikke overskriften passer meget godt med ca. 350 km om vinteren og ca. 100 km oveni om sommeren med den form for kørsel som du (Kristian) har?
Mon så ikke overskriften passer meget godt med ca. 350 km om vinteren og ca. 100 km oveni om sommeren med den form for kørsel som du (Kristian) har?
Det er ret godt @Kristian70K, for vi må vel antage, at efter to timers pause, skal bilen bruge ekstra energi på opvarmning mm., så reelt kunne du komme hjem med mere batteri, hvis ikke du var nødt til at holde ind i vejle?
Jo det er helt sikkert.. idag var der 2 grader over det meste af jylland :) ikke vildt våde veje,... og vinden var ikke at snakke om.. så det er kun pauserne der har nappet ekstra af batteriet.. vejle og tarm, totalt 3 timer.. 2 +1 time.. og det er tydeligt at se på grafen, der smutter mere energi de efterfølgende 10 km.... vil tro det nok tager 10-15 km af toppen..
Ja det er et fantastisk flot snit du holder på sådan en tur Kristian70k, jeg kan ikke komme i nærheden af de tal endnu (250 Wh/km er nok det laveste jeg kan klare på en lang tur). Hvad er din klima, og sædevarme indstilling på turen? Og har du et bud på hvad din reelle gennemsnitsfart har været? Måske det er dit "E" batteri der er årsagen ;-) (har kun "D")
:) jeg har nok et snit i morgen trafikken på 100 km/t på motorvejen.. og fartpilot sat til 88 på landevejen.. men snittet der er nok lavere.. der er jo rundkørsler osv.. jeg har ikke sædevarme på andet i starten.. kabinen er varmet op til max inden afgang, og derefter sat til 19.5 grader.. bruger faktisk fartpilot til at accelerer op i fart efter kryds og rundkørsler.. det går langsomt men giver ikke det store energi udsving.. tror ikke batteriet har det store at sige.. tror det er fordi jeg ved jeg skal køre langt og derfor disponere derefter.. som du kan se er mit snit omkring de 250.. de weekender ødelægger det generelle snit :)
he he ja det er muligt :) super bil :) det er fedt man kan komme langt med omtanke.. hvis man så skal hygge sig så kan det få tæsk :) og det hele koster ikke mange kroner med en SUC i baghaven :)
Det er nok der forskellen ligger så, jeg skal helst op "omkring" ;-) ;-) de 130 på motorvejen og også "omkring" de 90 på landevejen (motortrafik forstå's) - der bliver nok snart lejlighed til en rigtig range-turn, så skal det testes :)
Er spændt på hvordan et snit med 150 km/t på motorvejen og 110 på landevej, med ret friske acc. kommer til at se ud ang. rækkeviden :(
Håber vi får nogle stationer med batteri Swap. Betaler gerne! Jeg køber en bil med 700 HK, for at de skal bruges. Ikke for at køre søndagskørsel 7 dage om ugen, eller for at komme gratis fra A-B.
Er spændt på hvordan et snit med 150 km/t på motorvejen og 110 på landevej, med ret friske acc. kommer til at se ud ang. rækkeviden :(
Håber vi får nogle stationer med batteri Swap. Betaler gerne! Jeg køber en bil med 700 HK, for at de skal bruges. Ikke for at køre søndagskørsel 7 dage om ugen, eller for at komme gratis fra A-B.
110 km/t på alm. landevej er ikke i orden!
https:///...ing-for-ulykker.aspx
Like :-). Jeg er helt enig og alle 700 hk i min P85D skal bruges og nydes hver eneste dag. Hvorfor ellers købe en bil med så mange hk? Min nuværende BMW 535d får i hvert fald lov til at bruge alle 345 hk dagligt :-).
Jeg kører Randers <-> Århus hver dag og overhaler næsten daglig en sort og en hvid Tesla, der kører kolonne kørsel med lastbilerne og mini bilerne (90-100 km/t). Det fatter jeg slet ikke og jeg synes, at det er synd og spild af 300-400 hk.
:) hver mand sin smag.. jeg bruger bilen efter formåen.. dvs. skal jeg langt uden der er SUC på vejen.. så hygger jeg mig.. skal jeg forbi en SUC og ved pausen passer til det så får den lidt ekstra.. men køre 70 - 80 .000 km om året.. og gider sku ikke koge på max hele tiden.. kræfter er sjovest når man skal bruge dem.. (du bruger jo ikke mange HK for at køre 150 km/t.. det kan du gøre i en up.. men det ved i jo nok godt...
Største gene eller bivirkning ved Tesla-ejerskab er at man efter en tid kommer til at køre pænt.
Hver gang at korpus klumps væltes ind bag rattet ender trynen lige ud for en "Energibar", der næsten alt for direkte fortæller hvor langt man har igen med den umiddelbare adfærd, samt ikke mindst en grafisk afbilledet opgørelse over det umiddelbare energiforbrug i kWh. Endelig kan dem der skeler til højre se en akkumuleret graf over hvorledes man har gebertet sig de sidste 10, 25 eller 50km.
Med andre ord skæres det ud i meget store papfigurer hvilke konsekvenser der følger med ens kørsel, dette i langt tydeligere grad end de typiske mere abstrakte økonometre flere fossilbrændselsbiler er udstyret med, og det påvirker alt andet lige ens adfærd.
Bevares - selvom man kører pænt, er man stadig den første over alle lyskrydsene. Man ligger bare ikke og høvler afsted med fuld damp på motorvejen.
Hehe igen rammer du lige plet :) og med en så malende beskrivelse det vækker smil :)