Et "must read": http://www.teslamotors.com/blog/driving-range-model-s-family
Giver mange gode svar f.eks, angående 19" versus 21", turbine versus alm fælge, for ikke at tale om Michelin versus Goodyear.
Et "must read": http://www.teslamotors.com/blog/driving-range-model-s-family
Giver mange gode svar f.eks, angående 19" versus 21", turbine versus alm fælge, for ikke at tale om Michelin versus Goodyear.
Esbjerg roundtrip start i randers.. 350 km med 20 tilbage da jeg ramte randers.. 212 i snit uden at forvarme bilen (startede med 390 typical.. (natten havde nappet 5 plus en opdatering til 6.1)
hej, det kommer jo an på hastigheden :) Claus8930 vil jo korse sig :) men morgen trafikken til vejle.. 110 kilometer holder jeg typisk et snit på 230 (efter de første 45-50 kilometer ligger det på 255 men falder så til slut) der går alligevel en del kilometer, for at den kan udligne det store forbrug den har i starten.. hvis jeg skulle til østrig ville jeg ikke bekymre mig det mindste.. det er jo fyldt med lade muligheder nedover.. SUC og andre.. god tur :)
4 timer er næste 4 x fuld ladning.. det er 1600 kilometer.. ved 200 wh timer pr km.. så vil tro det er meget realistisk.. men se om du ikke kan undgå fulde opladninger og kun lade så du kan komme fra SUC til SUC.. så du ikke bruger alt for meget tid på at lade de "langsomme kilometer....
jo jo... (meningen du skal regne derfra..) du skal regne med 250 wh ved 130 km/t.. vil jeg tro.. kommer jo an på så mange ting.. men det er realistisk.. så er det jo 4 km pr wh.. så har du 75 wh.. det er jo 300 km.. så skal du min. lade den til 70% for at komme fra SUC til SUC.. (det er sådan cirka.)
Pas nu på med at tro bilen kan køre 130km/t på motorvej og holde et snit på 250wh/km. Min erfaring fra snart 40.000 km motorvej er noget helt andet. Her om vinteren er den tættere på 300wh/km ved 125-130km/t i min bil.
/Martin
Maho: Du har 77kWh brugbar batteri, SuC lader med 115-120kW på tomt varmt batteri, ved 50% ladning er ladningen faldet til 80kW og så går det langsommere og langsommere, du er under 50kw ved 75%.
ja, det kan betale sig at køre næsten tomt og kun lade det, der er nødvendigt(+10%) for at komme til næste SuC.
Og jeg tror ikke der er problemer med at køre 130km/t på UNDER 250wh/km, bare batteri er varmt og det er det, når du vil køre i et stræk :-) De første 100km er gns 300kW/km, derefter falder det kraftigt (også 40K km)
Jeg kørte på arbejde her den anden dag. Fra Tinning nord for Århus til Århus N en tur på ca. 20km, forbruget var ca. 475wh/km.
Bilen havde overnattet ude hele natten i minusgrader og blev ikke forvarmet.
/Martin
MrCoffee: Så mange lyskryds er der desværre ikke fra Hinnerup ind mod Århus, så det er lidt umuligt. Til gengæld er der rigtig god mulighed for at olde parkeret midt på vejen sammen med alle de andre bilister i morgentrafikken...
At holde i kø en frostmorgen, det er noget der virkelig viser sig på rækkevidden.
/Martin