Loading...
en

Rækkevidde i praksis - Tesla siger 350-450km hvad siger I?

Kristian70k
Kristian70k Feb 19 '15
24 km tilbage da jeg skulle lade
Nommensen
Nommensen Feb 19 '15
Kristian - det er flot, det kan jeg ikke komme ned på
Kristian70k
Kristian70k Feb 19 '15

jo det kan du helt sikkert :) tacc på 85 og nyd turen :)

Leth
Leth Feb 19 '15
Citat fra Kristian70k

jo det kan du helt sikkert :) tacc på 85 og nyd turen :)

Kører du ad landevej fra Randers til Esbjerg? Så har du da i hvert fald heller ikke travlt! :O 

kajakaj
kajakaj Feb 19 '15

Kristian: En dejlig bil at tilbringe tiden i, så forstår godt du nyder turene

Teammortensen
Teammortensen Feb 19 '15

@Kristian det er imponerende. Tror faktisk du kan komme længere ned ved ikke at bruge fartpiloten. Jeg oplever at når fartpiloten er aktiveret står den gule "energimåler" og svinger konstant, hvorimod jeg med foden på speederen oplever den langt mere konstant.

Det er derimod meget lettere pludselig at komme til at køre for hurtigt på den måde...:)

heinzemann
heinzemann Feb 20 '15
I går kørte jeg en morgentur på 42 km. Mest motorvej 105-110 km/t men også lidt by/landevej. 206Wh/km. Turen hjem gik endnu bedre, men inkluderede lidt mere bykørsel og var ca 54 km. 203Wh/km. Det er personlig rekord :-)
Kristian70k
Kristian70k Feb 20 '15

synes faktisk TACC giver et endnu bedre energi forbrug end min egen pedal fod :) synes det er tydeligt at bilen bliver utrolig eff. efter de første 20 km.. så kan godt forstå dem af jer der har mange små ture synes lidt for skidt om forbruget :) mit snit er 252 på 16.862 km. men den får også kørt sjovt når jeg ikke skal bruge rækkevidden :)

Hookmaker
Hookmaker Apr 4 '15

Nu efter at have kørt 1600 km i minP85D, er der lidt at sammenligne med. Den kan godt komme ned i KWh forbrug, men lige nu synes jeg den er tørstig.

Det lykkedes mig idag at ligge på 196kwh/km nedad A13 med fuldtlastet bil og Cruise på 90, der var en 4-5 m/s vind i halen, så det hjalp vel lidt.

Men hvis jeg sammenligner motorvejshastighed, så har den med ca. 140-145 km/t over Fyn/Sjælland og 6-7 m/s ind fra siden ligget på 290-300 KWh pr km, og det er væsentligt mere end i min S85, som ved samme hastighed lå på ca. 250 KWh. Jeg håber det er vinden og temperaturen - mine S85 målinger er fra sommer temperatur og lidt vind. Alt andet er lige, - tør vej, ingen aircon, osv.

Jeg glæder mig til muigheden for at slå bagmotoren fra kommer senere, det vil være uundværligt til lnage rejser på cruise.

nicom
nicom Apr 4 '15
Range mode er sat til ikk? ;-) (muligvis et dumt spørgsmål)
RobertJ
RobertJ Apr 16 '15

Har på forsøgsbasis slået Eco-mode (Valet) mode til for den daglige kørel til arbejde. Nåede i morges et 25km snit på 152wh/km i min P85 på 21" sottozero 3 vintersutter. 6°C og 4-5m/s side/ryg vind.

En begrænsing til 100-110hk ligner det i displayet, forhindrer jo fristelsen til at vippe for meget med tåspidsen under overhalinger og lignende. Da jeg kun kører landevej på min daglige pendling er maks. hastigheden på 113km/t rigeligt. (igen en sparemulighed, skulle stopper-jens nu være ude med kameraet).

Mange siger cruise control gir et mindre overforbrug ift. manuel, da CC er slået fra i Valet gir det sig selv.

Jeg har før haft tanken at Model S mangler en seriøs Eco-mode, det kunne efter min mening være meget lig Valet begrænsingerne. Med 110hk indenfor standard vandringen på speederen og mulighed for at smide ordentlig juice på motoren (override funktion) ved at trykke speederen i bund (a'la kick-down funktion). 

Bilen skal være i P for at skifte mellem Valet / User, og det gør det knapt så brugbart. Men en Eco-mode ville kunne være mere fleksibel.

Hvad er jeres tanker på dette område?

gunberg
gunberg Apr 16 '15

Helt enig i at det er et klart ønske at der knyttes brægrænsninger til de enkelte brugerprofiler i form af max hastighed og motorydelse, og måske også adgangen til Controls og Settings.

Ligeledes er der parameter under Settings man kun skal kunne ændre, ved indtastning af burger password, f.eks. annullering af remote adgang, komplet reset og fjernelse af brugerkontoen.

Teslasse
Teslasse Apr 16 '15
Jeg synes det lyder som nogle rigtig gode ideer I der kommer med. Eco-mode til de lange ture og en begrænsning af effekt og hastighed til datteren :-). Hvordan får Tesla vores fantastiske input?
Lasse
NOELON
NOELON Apr 16 '15

En anden ting, jeg har tænkt over ift. alle dem der har forsikring hvor der kræves tracker, er at der jo med Valet mode nu er mulighed for at sikre at der altid er remote adgang og dermed sporing af bilen, Dvs. at den sættes i vallet mode når man forlader bilen. Forsikringen kan så differenciere selv-risikoen ift om Valet er aktiveret eller ej hvis den stjæles - lisom man ser ved visse hus forsikringer mhvor alarm kræves.

lysmanden
lysmanden Apr 16 '15
300 km i snit
SQLCPH
SQLCPH Apr 19 '15
Vi har talt om det i en anden tråd men synes den hører bedst hjemme her. Ang hvor mange kWh kan man lade op?

Jeg har en S60 og i dag startede jeg opladning ved 2% og sluttede ved 100%. Jeg ladede op med 11kW AC lader og bilen skrev at den havde ladet 59 kWh op.

Har altså ladet ca 98 % op med 59 kWh. Som svarer til lidt over 60 kWh for 100%.

Om man kan regne med at den reelle kWh måling eller forbrugsmåling er ens på S60 hhv S85 hører vist til i kategorien konspirationsteorier. Er metoderne ens så har jeg følgende spørgsmål:

- hvor mange kWh er der under 0% på S60 hhv S85?

Den eneste måde det kan testes på er vel at starte på 100%. Kør den helt tom (helt tom så den står stille) og så lad til 100% igen og aflæs tallene.

Må være nogle der har gjort det for at teste? :-)
Vh Søren

Hookmaker
Hookmaker Apr 19 '15

Det kræver at du kører de sidste kilometer under 0 med drifting på SuC' eren, og venter til den går død og så håber på det er ned af bakke til ladekablet....;-)  

krabbe
krabbe Apr 26 '15
Er selv ikke imponeret over rangen :(
kører hver år + 60.000 km om året. (Fik min 85D D. 31/3 og har lagt 6946 km på tælleren siden)

Da jeg i september testede en S85 kørte jeg ufortrødent 270 km imellem SC og var ikke nervøs overhovedet.

Men er med D'eren "som er mere sulten", noget nervøs når jeg nærmer mig de 250 km.
Og har hver gang jeg har skulle til Jylland lavet et pit stop i Køge, for at være sikker på at jeg har kunne nå Middelfart

I sidste uge lavede jeg en lille test hvor jeg kørte fra Gøteborg og hjem (sydsverige ) da jeg havde præcist 50 % tilbage i tanken, kørte jeg med ikke under 130 kmt og ankom til Löddeköpinge med 1 % (8 km) og trip tælleren viste 154 km (det var kl. 22.30 temp ca 12 grader og vindstille)

Det gav mig mod på at teste en længere range..

I torsdags testede jeg hvor jeg skulle et par gange frem og tilbage over Øresund (Broen) havde 99 % batteri da jeg kørte fra Lyngby - myldertid (og lå omkring 114-117 på motorvejen når der ikke var kø ) hjem til Sverige - retur til Kastrup lufthavn - retur til Sverige igen. Og næste morgen retur til Lyngby (igennem byen med pit stop i Nordhavnen)

Resultat

312,8 km - 64,6 kWh - 206wh/km - 43 km typical range tilbage i tanken :) - positivt resultat men kørte dog heller ikke som jeg normalt vil gøre i min gamle bil.

Nu er der lidt mere ro på ang range. (Ville dog rigtig gerne have 350-380 km reel motorvejskørsel )

Hookmaker
Hookmaker Apr 27 '15

@Krabbe, med 312 km og 64 KWh forbrugt har du ca 14 KWh tilbage, hvilket ca. svarer til 312/64*14= 68 km. Det giver totalt 380 km. Inkl. forårsvejr, en nat i stop osv. Det vil jeg sådan set betragte som rimelig godt. Har man brug for at kunne køre 100 km mere med denne "normale" kørsel pr opfyldning, så skal man ikke vælge en Tesla. 

krabbe
krabbe Apr 27 '15
@Hookmaker

Som jeg startede med at skrive, så var de sidste "range test" positive :) men jeg kørte også pænt !

Jeg har reelt haft en utryghed ved km mere end 250 med normal motorvejskørsel. (Dvs 130 hvor det er tilladt og 110 hvor det er grænsen) uanset om det er sommer eller vinter.
Det ændre min lille test positivt på, og vil i den kommende tid prøve lidt forskellige kørsler med forskellig hastighed både motorvej og landevej.

Næste projekt bliver nok, ca 270 km hjemmefra og til Middelfart med "normal" kørsel, motorvej 110-120 ved 110 km grænsen og 130-135 ved 130.

Vil også nævne at jeg er SINDSYG glad for bilen, og har bestemt ikke fortrudt mit valg.
Ville dog bare gerne have lidt længere range :)
Pages: «« « ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... » »»