Hookmaker: Dumsmarte bemærkninger om cykler skal jeg nok holde mig fra. men måske en bemærkning om et fotokursus med fokus på fokusering? ;-)
/Martin
Hookmaker: Dumsmarte bemærkninger om cykler skal jeg nok holde mig fra. men måske en bemærkning om et fotokursus med fokus på fokusering? ;-)
/Martin
Har du haft temperaturen stående på HI i længere tid? Passer jo meget godt med forbruget og de sauna lignende tilstande du har i bilen :-)
Kørte hjem fra vejle i dag, (det sker tit) uden bilen var forvarmet.. der var 199 km tilbage på batteriet, næsten ingen vind,.. tørre veje.. kørte frisk til.. kom hjem med et snit på 220 wh. i snit.. synes det tegner godt med forbruget til foråret :) rest da jeg efter 110 km holdte på matriklen var der 65 km..
autopilot fra Randers til Vejle, på 110 km/t (normal tid på 1 time og 5 min forbrug 260 wh pr km. ved 120/125) tidsforbrug 1 time og 9 min. forbrug 226 wh pr km... startede med 360 km på batteriet.. sluttede med 236 km.. #jegersåvildmeddenbil Minus 3 grader middelvind fra vest..
Efter vi har prøvekørt en S så var vi ved og hente en P85 i Tyskland og der jeg læste det her og andre forums, så går jeg ud fra ved "normale" motorvejs hastigheder imellem 120 -140 kmh i det danske vejr så vil rækkevidde ende på 240-280 km!? Degradation 2-3 år 100-150.000k 20 % osv. Efter 5 år så kan den køre ca. 200 km ved 140kmt!? Det er uacceptabelt der jeg kører over 100 km om dagen. Medmindre man bor i byen og arbejder max. 20 km hjemmefra og skal hente børn 10 km fra arbejde, så forstår jeg ikke hvordan man kan klare sig med og bruge en S som bil nr.1? For ikke og tale om når vi skal på besøg i Jylland.Det er begrænset hvor mange gange man har lyst til og besøge Elvis "huset" ;). Jeg håber virkeligt at gen. 3 kommer til og køre omkring 500 omkring rigtige kilometer før jeg vil overveje en Tesla igen. Men igen jeg kan ikke få mig selv til og købe en 520d eller lignende :(. Har aldrig været så meget i tvivl efter og have prøvekørt en bil...
OZ: Du skal ikke forvente rækkevidden på en Gen 3 bliver over 300km.
/Martin
Sagde Elon ikke mindst 200 miles ? Går ud fra det er med den mindste batteri....
OZ: Der er ikke noget officielt udmeldt omkring batteristørrelser på en 3 bilen, der er ikke en gang fremvist en alfa model af bilen, og hvis man ser på deres time to market på Model S og Model X, så er det mellem 4 og 5 år fra deres første fremvisning af en alfa udgave. Jeg vil ikke forvente noget omkring Gen 3 før sent 2017 og så op til 2020 hvor deres batterifabrik forventes klar.
Men jo, der er nævnt 200 miles, men det er jo med 80km/t i medvind, ned af bakke på en californisk landevej hvor bilen er kørt af Kajakaj...
/Martin
Larsen: Jeg ville da aldrig have brug for at holde både i Middelfart OG Køge, hvorfra og hvortil er det nødvendigt?
Personligt tager jeg kun konens MLer til en tur til København i yderste nød og har kun gjort det en enkelt gang til KBH siden marts, det var en morgen hvor jeg skulle have været med færgen klokken 07 til et møde i Nærum kl. 10, men det endte med at kl. 07 var det tidspunkt jeg kiggede på vækkeuret og sagde "€%&". Her var der ikke tid til opladning hverken det ene eller det andet sted, så afsted i konebilen.
Hvis jeg tager Tesla til KBH så er det med stop i Middelfart til tisse-og "tømme slik og kagepapir"-pause. Før jeg fik Tesla holdt jeg alligevel ind på rastepladsen lige efter lillebæltsbroen for at proviantere til resten af turen, nu har jeg så bare sørget for at proviantere hjemmefra og kan så benytte skraldespandene i Middelfart i stedet. Ofte er en 20-30 minutter nok til at kunne nå til Ballerup (hvor jeg oftest skal hen) fra Middelfart.
Havde det firma jeg arbejder for kunnet finde ud af at tænde deres ladestandere på arbejdspladsen så havde bilen kunnet lade der, men næ nej, de skal fungere via en smart APP udviklet af nogle indere, der nu har brugt 6 måneder på at få den til at fungere... amatører... Jo jo, jeg har tilbudt at overtage arbejdet med APP'en men det var der så ingen i den afdeling der syntes var en sjov kommentar ;-)
Ellers er det Køge eller Kastrup til turen hjem, jeg ville egentlig gerne undvære begge, da jeg endnu ikke har kunnet hive mere end 60KW ud af apparaterne i hverken Kastrup eller Køge. Ellers har den heddet "en tur i baren" i Middelfart og lige lave det sidste på computeren inden turen går hjem til familien. Det sparer faktisk en halv-hel time om aftenen hvor jeg kan sidde på teslaforum i stedet :-)
Jeg har en enkelt gang forsøgt mig med Kaj-kørsel og det kan snildt lade sig gøre at køre fra Køge til det nordlige Århus på en 90% opladning og endda have procenter tilbage i tanken, tiden det tager hjem er jo sådan set den samme, uanset om jeg kører 110km/t eller 135km/t, de minutter man vinder ved den høje hastighed, ja den bruger man så bare på en SC i stedet...
Jeg har forøvrigt lagt mærke til, at efter jeg er gået over til procentvisning i display, at 10% af batteriet det svinger mellem 6,8 og 7,5, jeg ved godt man kan vinde lidt ved regenerering, men den burde da ikke være under 7,5-6-7 stykker?
/Martin