Jeg kan se at der på det amerikanske forum bliver snakket om at give bilen Opticoat indvendig, hvad er erfaringerne med dette, og vil det give nogen meningen at gøre dette også?
/Martin
Kiefer. Det hedder opti guard. Gør som sådan det samme ved interiøret som opti coat gør ved lakken
Er der et par stykker der har fået Opti Coatet deres bil for et halvt år siden eller mere, som gider dele deres erfaring? Er det stadig flot? Er bilen stadig nem at holde ren? Hvordan har I vasket jeres bil?
Matthias: den semipermanente men udmærkede coating du snakker om hedder vidst cquartz UK. Den har jeg også til langtidstest faktisk.
Hej Morten. Vi (familien) skal på besøg i Svendborg weekenden 6.- 7. September. Har du tid til at give vores S85 lidt kærlig pleje hvis vi kommer forbi med den fredag eftermiddag og tager "futteren" videre til Svendborg?
/Michael
@rasmus. Vi er tæt på et halvt år med OptiCoat og det virker fortrinligt.
Med hensyn til vask: Bilen bliver sprøjtet til med skum-forvask som får 5 minutter at arbejde i mens jeg tager fælgene. Derefter en spand med shampoo og 4 klude der bruges en af gangen. Det eneste irriterende er vand der - efter at bilen er tørret af - løber ned fra baglygter, nummerplade, sidespejle, m.v.
I snakker meget om 'hånd-vask' af bilen men er det nødvendigt når man får lagt opti-coat på ?
Jeg er godt med på det er det optimale i.f.t. 'maskin-vask' men når nu hverken tiden eller manden er til den slags manuelt arbejde så er det ikke en mulighed her hos os :)
/Anette
Man kan sagtens bare vaske bilen i vaskehallen. Det har jeg altid gjort. Jeg har hverken tid eller lyst til at håndvaske den.
Jo jo nu blev der jo ikke spurgt til sideeffekterne af vaskehallen. Jeg er også sikker på håndvasken nok får flere insekter af bilen end vaskehallen gør.
Jeg synes den holder sig nemmere ren nu, end da den var blank sort. Måske fordi skidtet blev meget hurtigt tydeligt på den blanke sorte. Den er fortsat nem at holde ren. Men der kommer da nogle insekter som jeg nu har fået noget der kan fjerne.
Jeg tror bestemt Opticoat sørger for vandet perler nemmere af. Og særligt på forruden der jo ikke har noget folie. Jeg skal bare lige tage mig sammen til at få rettet nogle mindre skønhedsfejl ved folien før jeg sikkert også beslutter mig for at give den engang Opticoat.
Jeg har aftalt med vores alle sammens Opticoat-pusher at jeg lige kan komme forbi med noget matsort prøve-folie for at se om den matsorte holder sig matsort efter behandlingen, eller om den pludselig bliver for blank at se på.
@Marlin: I øvrigt vil jeg anbefale dig at få Opticoat på din bil (eller folie) før du bruger for meget vaskehal. Ellers kan der hurtigt komme nogle små irriterende ridser fra de børster de bruger. Lakken er ikke sådan 100% tysk kvalitet, hvis du spørger mig.
Hej alle.
Så er der også tilbud på opticoat pro på biler der er ældre end 6 mdr gamle. Tesla eller nummer 2 bilen, så er prisen resten af året 3500+ moms, bare man er medlem af dette forum.
Go aften
Super, jeg henter min Tesla imorgen, så den får du snart fornøjelsen af at give en opticoat tur.
Hvis bare jeg kan finde et par dage hvor jeg kan undvære bilen....
Hej, får min i december :) men men så er der jo ikke et halvt år gammel!
gælder der så ikke tilbuds regler for mig?
vildt misundelig empty
Præcis. Det gælder nye og "gamle" (hvis man kan kalde jeres biler det) :)