Så kom problemet til mig også :-(
P85DL, oktober 2015, 100.000 km.
Satte opvarmning i gang med app. Ud i bilen for at køre, dejligt varm, men sort skærm. Kunne ikke køre. App på telefon virkede nu pludselig ikke længere. Varmen kunne ikke slås fra, drænede batteriet, men kunne godt oplade.
Har fulgt med i tidligere tråde om det samme emne, og den skulle kunne køre, når det sker. Tænkte derfor at det nok var fordi jeg benytter pin to drive. Forsøgte de forskellige soft resets uden virkning. Forsøgte derefter hard reset som beskrevet af JCBX og Deacon i starten af en af de tidligere tråde http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5656?&page=1 med afmontering af first responder loop og den negative 12 volts forbindelse. Herefter holdt den op med at varme, men kunne til gengæld godt køre. Til orientering går den fra 90 % til 43 % på en nat, når varmen kører her om vinteren. Skærmen stadig sort, og efter hard reset kunne den heller ikke lade. Jeg skulle åbenbart have ladet den op inden hard reset, men det var for sent. Ingen varme under kørsel. Ikke lys på bilen overhovedet, blinklys og bremselys virker dog, men med gaffatape over sensoren bag forruden lyser både forlys og baglys.
Kørte ud til Tesla Aarhus for at se om den kunne supercharge, men det kunne den heller ikke. Den skrev noget på førerdisplayet, der lød som om den troede at den var fuldt opladet og derfor ikke kunne lade mere.
Så jeg har kun de 28 % strøm, der nu er tilbage.
Jeg vil selvfølgelig helst støtte Martin/Ida og Jeppes meget prisværdige projekt. Men det lyder som om det er usikkert om det virker, når skærmen først er blevet sort? Skal jeg mon køre ud til Jeppe i Hinnerup eller til Tesla???
Og til jer som endnu ikke har haft problemet: overvej at slå pin to drive fra. Jeg var tilfældigvis hjemme, men det må være pænt træls at være langt hjemmefra, når det sker…