Loading...
dk

Så stod skærmen af! | Tesla Forum

KimT
KimT Feb 7

Fuck mand. Så røg min også lige. Og vi skal på skiferie tidlig mandag........

Ingen forvarsler i form af træg skærm eller andet. Her til morgen kunne jeg ikke få fat i den via app'en for at starte forvarmning, men bilen havde fint forbindelse til nettet - alt virkede inkl streaming (spötify/radio), men da jeg prøvede at genstarte skærmen, kom den ikke op igen.

PS. Bilen er nu afleveret hos Jeppe, som har lovet at gøre alt hvad der står i hans magt for at vi kommer afsted mandag

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 7
JeppeB_HinnerupAuto

Vi tilbyder som Martin skriver at afmontere, få lavet kontrol og montere igen til 1756,- hvis det ikke lykkes at få skærmen op at køre, ved den operation er der ikke foretaget ændringer på skærmen og der vil kunne monteres almindelig ombytningsskærm ved Tesla efterfølgende til den lave pris.

Vi tilbyder nu denne løsning da succesraten er så høj på de sorte skærme at de fleste vil kunne få reddet deres skærm

Forummets indlæg er redigeret af JeppeB_HinnerupAuto Feb 7
MOS
MOS Feb 7

Fedt, Jeppe og Martin! 1000 tak for jeres kæmpe indsats. Det lyder som en yderst rimelig ordning, I har fået op at køre der. Jeg håber aldrig, jeg får brug for det, men hvis jeg også får sort skærm en dag, så ved jeg i hvert fald, hvor jeg skal henvende mig.

Kiefer
Kiefer Feb 7

Nu hart vi desværre haft 3 skærme på en uge vi ikke har kunnet gøre noget ved, det ødelægger jo fuldstændig statistikken, Jeg får sat gang i processen med indkøb af det rette udstyr til at genskabe data fra kredsene. Det andet her duer jo ikke. 

Men der er jo nok noget leveringstid og ikke mindst skal der noget uddannelse og test til før vi er klar. Heldigvis har vi mange 8GB Hynix kredse liggende vi kan teste med...

/Martin

P85DK
P85DK Feb 7
Citat fra JeppeB_HinnerupAuto

Vi tilbyder som Martin skriver at afmontere, få lavet kontrol og montere igen til 1756,- hvis det ikke lykkes at få skærmen op at køre, ved den operation er der ikke foretaget ændringer på skærmen og der vil kunne monteres almindelig ombytningsskærm ved Tesla efterfølgende til den lave pris.

Det er jo hvad man i praksis kan betegne som et næsten gratis forsøg, så kan man ikke få bedre en mulighed for at finde en løsning der ikke involverer udskiftning af skærm.

KimT
KimT Feb 7

Trist - det var min skærm der var nr 3. Tak for forsøget Martin.

Der bliver nok ikke noogen skiferie til os i denne omgang.......

Og svar fra Tesla - min 4 uger da der ingen skærme er i EU. Hun oplyste at prisen var faldet til 15.000,-

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 7
ErikBH
ErikBH Feb 7
Citat fra KimT

Trist - det var min skærm der var nr 3. Tak for forsøget Martin.

Der bliver nok ikke noogen skiferie til os i denne omgang.......

Og svar fra Tesla - min 4 uger da der ingen skærme er i EU. Hun oplyste at prisen var faldet til 15.000,-

Nøj det er surt. Når Tesla kommer til en død-død skærm, så installerer de en ny, fra bunden. Hvis nu der kom ny chip i KimT's skærm, så burde Tesla vel kunne lægge bilens data ind på den nye eMMC, som var det en ny skærm -- evt. til timepris? Spørgsmålet er selvfølgelig om de vil, men det er vel det mest bæredygtige.

vh, Erik

P85DK
P85DK Feb 7
Quote from ErikBH

Nøj det er surt. Når Tesla kommer til en død-død skærm, så installerer de en ny, fra bunden. Hvis nu der kom ny chip i KimT's skærm, så burde Tesla vel kunne lægge bilens data ind på den nye eMMC, som var det en ny skærm -- evt. til timepris? Spørgsmålet er selvfølgelig om de vil, men det er vel det mest bæredygtige.

vh, Erik

Ja, det svarer jo i bund og grund til kodning af en startspærre og nøgler på en hvilken som helst anden bil. Det koster, men kan lade sig gøre. Her er der tale om en server genereret nøgle der er unik for hver bil, så selvfølgelig er det muligt. Men WK057 skrev netop i går det samme og har prøvet at få Tesla til lignende i et stykke tid, men Tesla vil ikke. 

KimT
KimT Feb 7

Det har de vist også haft fat i Tesla om - ja det er en simpel operation som burde kunne klares hurtigt af Tesla. Men NEJ det er de absolut IKKE interesseret i. Så hellerede lade deres kunder vente 4 uger på en ombytnings skærm med en tæt på ubrugelig bil. 

Skal ud forbi Jeppe for at hente bilen senere. Er spændt på om den bare står og brænder varme af 24/7 som nogle biler gør.

KimT
KimT Feb 8

Da skærmen er stået af ifm. reboot er der ingen varme på bilen. Ladning er begrænset til 2A.

Galgehumor: Nu kan jeg jo ikke afspille pejsevideo'en for at få varme mere. Gad vide om man kan inkassere de 2000kr i skrotningpræmie på ens brændeovn. Eller om man skal til at tænke på det når man køber/sælger en brugt Tesla; hvis brændeovnen ikke skiftes indenfor 12måneder kan man få en bøde på 5.000kr.......

MOS
MOS Feb 9
Citat fra KimT

Da skærmen er stået af ifm. reboot er der ingen varme på bilen. Ladning er begrænset til 2A.

Mon ikke, den kan nå at lade op alligevel, inden den er klar med ny skærm, og du skal ud at køre igen? ;->

Galgehumor: Nu kan jeg jo ikke afspille pejsevideo'en for at få varme mere. Gad vide om man kan inkassere de 2000kr i skrotningpræmie på ens brændeovn. Eller om man skal til at tænke på det når man køber/sælger en brugt Tesla; hvis brændeovnen ikke skiftes indenfor 12måneder kan man få en bøde på 5.000kr.......

LOL! Var ikke klar over, at reglerne om skrotningspræmie også gælder for elpejse... :-D Men et tilskud på 2000 til en ny skærm er da værd at tage med. ;-) 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 9
Tarfaz
Tarfaz Feb 14
Quote from Kiefer

Nu hart vi desværre haft 3 skærme på en uge vi ikke har kunnet gøre noget ved, det ødelægger jo fuldstændig statistikken, Jeg får sat gang i processen med indkøb af det rette udstyr til at genskabe data fra kredsene. Det andet her duer jo ikke. 

Men der er jo nok noget leveringstid og ikke mindst skal der noget uddannelse og test til før vi er klar. Heldigvis har vi mange 8GB Hynix kredse liggende vi kan teste med...

/Martin

Hej Kiefer, 
Min skærm er også sort. Kørte forbi Tesla og de sagde MCUen var død. Kan de sige noget om det uden at de har haft tegrakortet ude af MCUen ? 
De har 8 ugers lev. På MCUen
Andersen
Andersen Feb 14

Så stod min skærm også af, under ladning ved Tesla Århus. Forventet levering af nye skærme i starten af marts. S85 fra 3/2015   52.000 km

HemligNemlig
HemligNemlig Feb 14

Hold da op der er tryk på et issue som Tesla stort set aldrig ser sker.

Kiefer
Kiefer Feb 14

Den måde hvorpå Tesla undersøger om de kan dømme en MCU defekt er sådan set ret simpel. Sæt diagnosekabel i bilen, kan man forbinde eller kan man ikke...

Jeg kan se Tesla har mærket konkurrencen, der er flere der skriver at prisen for en ombytning nu er 15.000,- inkl. LTE opgraderingen. 

Så er det man selvfølgelig skal overveje om det er værd at bruge over 10.000 kroner på en reperation af MCU'en + 850 kroner for opgraderingen, altså over 11.000 for en reparation når skærmen er sort i forhold til at få en "ny" MCU hvor man så udskyder problemet endnu 3-4 år. Så har man tanker om at beholde bilen længere skal man selvfølgelig overveje om om vil betale 15.000 hvert 3. - 5. år...

Præventiv udskiftning af eMMC kreds synes jeg stadig giver mening i forhold til at vente indtil skærmen er gået i sort.

Ser ud til at Tesla har kortere levering i Århus end i Kastrup på MCU'ere.

/Martin

PEL
PEL Feb 14

Er LTE opgradering en option i Hinnerup? Håber da jeg allerede har bestilt tid til EMMC udskiftning.

/Poul Erik L.

Forummets indlæg er redigeret af PEL Feb 14
Kiefer
Kiefer Feb 14

Prøv og hør Jeppe ad. Det er han nok den bedste til at svare på :)

Vi har gjort det nogle gange, men det kommer vist mest an på leveringstid på kortet. 

/Martin

ElPeter
ElPeter Feb 15
Har I nogen fornemmelse af brugsmønsteret af f.eks. bilens browser på de biler der er berørt af dette problem? Tesla nævnte for mig at intensiv brug af browseren til f.eks. trafikalarm kan fremskynde denne tilstand. Jeg er interesseret i at finde ud af min ‘risikoprofil’, for at vurdere hvilken løsning jeg skal vælge.
KimT
KimT Feb 15

Jeg har kørt knap 180.000km på 4,5år. Jeg har i alle år brugt streaming til radio da min DAB antenne er virkelig ringe (Tesla mener ikke der er noget galt), og har - ind til Tesla ødelagde browseren - konstant kørt med trafikalarm på skærmen.

Jeg har hørt nogen sige at de aldrig har brugt browseren, ikke ikke anvendt spötify m.m. men skærmen er alligevel gået.

Mht. LTE sagde Jeppe i sidste uge at han bestiller hjem så han har et par stykker liggende, men der var vist 2 ugers leveringstid.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14