Tesla kan ikke slå noget fra hvis skærmen er død, så er der nemlig ingen internet connection.
ARGH!
Det virker jo bare som 100% knald i låget at skulle skifte sin MCU1 ud med en nyere (renoveret!) MCU1. Jeg overlever nok de 17200,- men dammit hvor virker det forkert, at skulle skifte MCU'en ud på forhånd...eller er det bare mig?
Omkring oktober satte Tesla prisen ned i USA fra $3000 til $2100 for udskiftning af MCU1. Det er vel den prisnedsættelse der er slået igennem i DK. Så de 17.200,- er vel den nye pris
@Martin - var det ikke heromkring december du ville komme med mere info ?
@JesperM - tag fat i FDM, de har vist en gruppe af ejere der er i dialog med Tesla. Prøv også at fat i Ronnie - http://www.teslaforum.dk/user/ronnie han har vist gang i en sag med syn og skøn
Så er jeg medlem af "defekt MCU klubben" :-(
Interessant nok mindre end to uger efter at den fyldte 4 år, så der er lidt føde til konspirationsteorierne :-P
Min bil var nummer syv i rækken af biler med defekt MCU indleveret til Kastrup den 27. og 30. Så modsat hvad Tesla har prøvet at overbevise mig om tidligere, så er en betragtelig del af flåden der oplever problemet.
Da de kun havde lånebiler til de planlagte indleveringer, står den nok på Movia de næste 2-3 uger...
Spurgte ind til proceduren, og de skifter til en tilsvarende enhed. Dvs. jeg kan nok se frem til en tilsvarende reparation om fire år.
Jeg var risikoavers og pessimist nok til at købe en udvidet garantiforsikring, så nu får jeg i det mindste noget for de penge...
Håber at I andre får en eMMC udskiftningsprocedure op at køre, for det lader til at der bliver behov for den.
Lige nu kan min begejstring for Tesla ligge på et meget lille sted. Håber at VW++ snart kommer op i volumen, så jeg kan anbefale andre at køre elbil igen.
28000 spir for 80tkm eller 4 år - hvad end der kommer først. Den dækker funktionsfejl, men en række ting er undtaget (lak, sliddele).
Jeg har haft skift af p-bremse, firvejsventil, bolte til servo, ophæng m.v. tidligere, så jeg synes ikke at prognosen var særligt god... Bliver spændende om jeg går i nul og om den reelt beskytter mig - men det gav i al fald en midlertidig ro i maven. Håber at den var berettiget.
Kedelig læsning. Jeg synes også at vores skærm opfører sig mærkeligt, den er dog iikke død. Jeg ved at Hinnerup Auto arbejder på et tilbud om udskiftning af eMMC chippen men jeg ved ikke hvor langt de er kommet. Måske læser Jeppe med her og har måske opdateret info.
28000 spir for 80tkm eller 4 år - hvad end der kommer først. Den dækker funktionsfejl, men en række ting er undtaget (lak, sliddele).
Man kunne godt argumentere for, at eMMC er en sliddel... ;->
LOL... Tragikomisk...
Teslas promotion film i servicecenteret viste at udviklerne er travle med at lancere spil til ventetiden mens man lader. Det ville være at rart hvis de kunne prioritere at rette de grundliggende fejldesign også...
Sikkert mange der har downloadet den nye firmware i det tidsrum derfor de mange døde skærme.
Bare vand til møllen om at der bør skelnes mellem hvilke biler der sendes ny fw til så biler der absolut ikke får noget ud af det ikke modtager den og smadre mcu. Tragisk at de ovenikøbet skriver man skal opdatere fw for at være under garanti.
Grotesk at de sidder og portere gamle spil, laver Youtube og netflix klienter til biler der holder og lader i 12-15min. Men os der har fået sat ladehastigheden drastisk ned får intet. Vi andre skal selv finde på underholdning i den time vi holder.
Men tænk også lige på hvor mange biler der er blevet leveret for ca 4 år siden. Kald det "planlagt forældelse". Nu prøver de bare at få batteriet til at holde de 8 år, så de ikke skal betale for udskiftningen.
Der er vel også en grund til at de har begrænset garantien på nye biler
Hvad med at lave en aktion for at gøre opmærksom på sagen? 50-100 biler møder op og lader på superchargerne så de i praksis er blokeret / booket max op, mens Elon får et par tweets hvor han bliver bedt om at forholde sig til problemet.
Lige nu bekymrer det mig at Tesla har efterladt bilen uden adgang til strøm og varmen kørende - da MCUen ikke virker kan den ikke slå varmen fra. Eller lade batteriet op, men hvis den er sat i til strøm trækker varmen i det mindste ikke på batteriet.
Jeg gav besked om det ved indleveringen, men de har alligevel taget den ud af stikket, og nu sender appen mig desperate beskeder om at bilen er ved at løbe tør for strøm (Med det nuværende dræn er den på 0 inden for et par timer).
Det er lige til at få ondt i maven af og virker ikke som nogen særlig tillidsvækkende måde at behandle folks biler på... Håber at en af jer kan sige noget betryggende om brick protection :-)