@Claus.
Korrekt, men jeg refererer til de manglende kWh af de 50% som i dit tilfælde i går var 3 kWh, hvilket rigtigt nok er 6 kWh på en 100% ladning :-)
@Claus.
Korrekt, men jeg refererer til de manglende kWh af de 50% som i dit tilfælde i går var 3 kWh, hvilket rigtigt nok er 6 kWh på en 100% ladning :-)
@Ken. Ok, har aldrig prøvet at lade fra 0 - 100 %. Min reference gik kun på nedenstående tegning og min egen oplevelse passer meget godt med ca. 0,76 kWh per procent. Har ikke fundet nogen steder hvor Tesla beskriver fakta omkring batteriopdelingen.

http://my.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/rated-range-85-kwh-battery
Nå nu fik jeg lige en lille tur fra Lyngby til Annecy og retur i P85D'eren. Pånær det lille uheld på vej ned - som postet tidligere, gik turen bare som forventet.
Jeg havde egentlig planlagt at logge det hele og skrive om forbrug m.m., men det gad jeg ikke alligevel, da turen i det store hele er fuldstændig ligetil. SuC' erne står som sild i en tønde herfra og sydpå, og det er bare at køre derudaf. Et par erfaringer vil jeg dog gerne dele:
1. Vi kørte hurtigt - meget hurtigt! - og så bruger bilen en masse strøm. 1585 km ned blev kørt på 19,5 timer inkl. ladestop, en del vejarbejder og et uheld der tog 1 1/2 time. Vi ladede 7 gange af 5-45 min, for det meste ca. 30 min. Det er jeg fint tilfreds med. OG Kasselbakkerne var en fornøjelse, her gik det virkeligt stærkt, og der var meget få der kunne følge med.
2. Vi kørte meget 150 på TACC (max) og en hel del 180-190, og fyrede den også af til 240 der hvor der var mulighed for det. Når man giver fuld gas, falder den selv af efter et par min. med røde tal, så gider den ikke mere. OG så bruger den selvfølgelig uhyggeligt meget strøm.
3. Vi kørte altid ned til noget nær 0% (5-20 km tilbage) og ladede så op til 250-290 km på, det går hurtigst. Jeg forsøgte at bruge energiplanneren, - men det lykkedes mig aldrig at finde ud af hvad den egentlig måler på. Så jeg brugte min gamle fornemmelse for sne, - har du 180 km til næste lader og lyst til at køre 150+, så lad den til 280-300 og hold øjnene åbne så de 100 km overskud (typical) ikke falder af for hurtigt.
4. Ved alm. cruise 120-130 km/t på tør vej, er jeg nu sikker på at den bruger mindst 10-15% mere end min S85, det er lidt irriterende synes jeg.
5. Der er pattefå Teslaer i Tyskland, Sweitz og Frankrig, vi så 2 på SuC, - hvoraf den ene var Belgier. På ned og hjemtur tilsammen så vi 4 Teslaer syd for grænsen. Fra grænsen og til Middelfart fredag aften så vi alene 11!
6. I Frankrig ladede vil på Campingen om natten efter behov, blåt marinestik, standard alle steder. En nat giver jo nemt 150 km. I Tyskland stoppede vi 2 nætter ved Fulda, her ladede vi bilen op fra rødt CEE16 stik i køkkenet på restauranten ved gasthofet hvor vi boede. 25 m ledning er altid go' at have med...;-)
Så bare kør derudaf!
Jeg har nu midlertidigt udskriftet min 22" med 19" standard fælge og vil prøve at lave lidt sammenligninger ang. strømforbruget og performance.
jeg er ikke et sekund i tvivl om det vil give dig en bedre bruger oplevelse, både rækkevidde og komfort..
@MRA1984 jeg er sikker på at en 70D vil kunne opfylde jeres behov....... men en ting du skal være opmærksom på er at 85D lader 20% hurtigere end 70D på SuC
Der kommer en SuC i nærheden af Vordingborg(falster) senere i 2015 sø der skulle ikke være nogle problemer
85 RWD har eftersigende hele tiden haft samme antal hk. Det er blot et spørgsmål om hvordan det oplyses. Hvis man på hjemmesiden går ind under "Model S" øverst og scroller ned til "Batteri, ydeevne og motorversioner" kan man se at 85 RWD både er opgjort til 367 hk og 385 hk, så derfor er der mig bekendt ingen forskel på bilen med eller uden autopilothardware borset fra en øget tophastighed på den nye model.
Ja, men den kan vel ikke have både 367 og 385 hk. I konfiguratoren står der kun 367 hk nu, der fremgår 385 hk slet ikke, men det gjorde det for et par måneder siden. Så det er noget forivrrende.
Helt enig, jeg har jo S85 RWD og er tilfreds med dens hastighed. Men den stod til 385 hk da jeg bestilte så det skulle jo også gerne være det som software tillader jeg bruger, og ikke "kun" 367 :)
I know, men der står jo også 367 hk. 367 hk var aldrig nævnt for nogle måneder siden. Så hvad har ændret sig, siden de pludselig har tilføjet det nu (og det KUN er 367 de viser inde på bestillingssiden).
@MRA1984, ville anbefale en 85RWD hvis du er lidt nervøs for range. Min kæreste skal selv køre fra København til Vordingborg dagligt, og kører man som fartgrænsen tillader det, er det intet problem.. der vil endda nok være 80-100 km til overs. Men giver man den gas er det godt at vide at der er lidt til overs til en uventet tur.
Forskellen mellem 70D og 85 er vist omkring 30K. Personligt har jeg aldrig manglet 4wd. Men kan være at det ændrer sig hvis jeg en dag sidder fast på en våd græsplæne i indkørslen i sommerhuset :)
Har i går aftes opdateret til 2.4.239, og er OVERRASKET over mit forbrug i dag.
Kørt fra Hundige, Bjæverskov, Hundige, Køge - Bjæverskov og overholdt alle fartgrænser. Der er for en stor del af turen 80 km/t pga vejarbejde på Køge Bugt.
Temperaturen udendørt ligger på 18 grader, og vinden ca 7-8 sek/m, men da turen er frem/tilbage, så udligner dette sig selv. Jeg plejer at have et forbrug på samme tur på omkring 220 wh/km, men se lige disse
Landede i Hundige med:
Dernæst til Køge og Bjæverskov - altså modsat, og landede med et snit på 170 wh/km - modvind..
Her snit over de sidste 50 km:
Havde en snak med Hookmaker (som er på 2.4.238), og han var ligeledes ude på en lille hyggetur. Imod Roskilde på motorvejen med 110 km/t: 202 wh/km
Samme strækning retur med 130 km/t: 228 wh/km
Har vi fået torque sleep uden at vide det?
Hvorom alt er - det går den rigtige vej!