Loading...
en

Rækkevidde i praksis - Tesla siger 350-450km hvad siger I?

Hookmaker
Hookmaker May 31 '15

Yes, korrekt som Ken skriver, jeg er der hvor jeg var med min S85'er (hvor jeg lavede en del 80-140 km/t test over 10-25 km). 110 km/t og 130 km/t på cruise med hhv. 202 og 228 wh/km er MEGET bedre end før og ganske tilfredsstillende - og så på 21". 130 km/t for 14 dage siden ned gennem Tyskland betød ca. 250-260 wh/km, så forbruget er faldet mindst 10-15%. Jeg tror de tester "torque sleep".  

The Forum post is edited by Hookmaker May 31 '15
gw
gw May 31 '15
Torque sleep er kun for awd korrekt?
Andersen
Andersen May 31 '15

@Hookmaker - jeg forstår ikke helt din kommentar ang. forbrug. Har du oplevet en forbedring på forbrug på din S85 efter opdatering ? Kan I oversætte "Torque sleep"?

Genild
Genild May 31 '15
Efter min bedste viden er torque sleep at betragte som motorfrakobling. Derfor er det kun muligt med to motorer og grundideen er at ved at lade den ene motor løbe frit under jævn belastning vil man kunne mindske forbruget.
Som jeg husker det "påstod" man faktisk noget andet under introduceringen af dobbeltmotorkonfigurationen, men er sikkert siden blevet ramt af både virkeligheden og det grimme forhold kendt som virkningsgrad (grimt fordi dette fænomen typisk er den altoverskyggende årsag til, at diverse evighedsmaskinefremstillinger aldrig rigtigt har kunne fungere i praksis).

Mvh L@rs
Andersen
Andersen May 31 '15

Det var egentlig også mit gæt - men Hookmaker får mig lidt i tvivl, hvis han har oplevet forbedringer på netop en S85 ( men omvendt, så har os med RWD frakoblet motor 2  hele tiden.... :)

Hookmaker
Hookmaker May 31 '15
Som jeg skriver, er jeg nu med min P85D hvor jeg var med min S85'er! Torque sleep er frakobling af den ene motor ved feks. Konstant forbrug eksempelvis under Cruise.
Gustavsfar
Gustavsfar May 31 '15

Det er godt at høre. For Claus8930 og alle andre med (P)85D er det da en kærkommen opdatering :-)

The Forum post is edited by Gustavsfar May 31 '15
Sithfury
Sithfury May 31 '15

Jeg fik den nye software i nat, men jeg kan ikke umiddelbart se nogen forskel i forbrug.

Jeg har en halvanden uge gammel 85D

Jeg tror jeg skal til at have nogle strækninger, jeg kan sammenligne over flere gange. Er der et sted i bilen man kan se historik over router, forbrug mv. eller skal man have gang i visible tesla, for at kunne se det?

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 1 '15
Hvis du har haft link my tesla installeret de sidste 14 dage kan du jo også her se forbruget og sammenligne....
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 1 '15

Tjekkede lige linkmytesla og kan se at forbruget på (min (S85) efter al sandsynlighed også er reduceret med ca. 10% efter SW .238. På en strækning på ca. 40 km ligger forbruget nu på blot 170 wh/km med ca 50% motorvej og 50% landevej. Det plejer at ligge på ca. 190 wh/km. Temperatur, strækning og kørselsmønster er det samme som i forrige uge så det kan umiddelbart kun skyldes den nye opdatering.

The Forum post is edited by Gustavsfar Jun 1 '15
Lau
Lau Jun 1 '15

Uha det er spændende! Holder også lige øje med min S85.

Lauer
Lauer Jun 1 '15

Mit forbrug ligger også noget lavere efter opdateringen. Måske Tesla sender data på en anden må nu, det vil jeg lige undersøge. 

Nu måler vi også batteri kapaciteten hele tiden, det skulle give mulighed for at overvåge Vampire Drain og andre uoverensstemmelser ved batteriet. I kan ikke se resultatet endnu i Linkmytesla, men det kommer på et tidspunkt. Det eneste i kan se med batteriet, er batteri kapaciteten under accelerationtiderne. 

Kiefer
Kiefer Jun 1 '15

Er trip planner blevet bedre i den nye version, har lige haft en ret frustreret hustru i røret der er på vej fra Flensborg og hjem. Bilen villa da lige have hende ind omkring Middelfart for at tanke, da hun satte den til at finde hjem, upåagtet at der jo trods alt ligger en SuC i Rødekro... 

Efter endt optankning vil bilen da så lige have at hun skal køre ind omkring Tilst for at tanke, hendes destination var Sabro ved Århus, så det ville da lige betyde endnu en 20Km omvej for at tanke på vejen hjem.

Til dem der ikke kender Sabro ved Århus, så ligger den by langt tættere på motorvejen ved Århus end SuC tilst gør...

Er det muligt at slå trip planner helt fra, så den ikke forstyrrer med irriterende omveje for at tanke?

/Martin

Genild
Genild Jun 1 '15
Ja det virker da lidt underligt. Det havde da virket mere logisk at guide hen på Sabroe Kro og lade på de humane batterier :-)

I øvrigt burde den da have registreret hjemme som et muligt ladepunkt, hvis I vel og mærket har ladet derhjemme og ikke kun siddet på SuC'er for at sutte billig strøm.

Mvh L@rs

Hookmaker
Hookmaker Jun 1 '15
@martin, efter min mening funker trip planner ad H til. Den slås fra ved at trykke på det kryds der fremkommer i venstre side af navigatoren og trykke på remove all charging stops.
krabbe
krabbe Jun 1 '15
Har opdateret min S85D til 238 i går, men synes ikke jeg har fået bedre energi forbrug end normalt for turen i dag.

Lau
Lau Jun 1 '15

Jeg mener man kan slette alle ladestoppene når ruten er beregnet.

Rettelse: Jeg så vidst ikke den sidste side af indlæg :-)

The Forum post is edited by Lau Jun 1 '15
tintin
tintin Jun 1 '15

Kan se at nogen har fået opdatering 238 og andre 239. Har selv fået 239. Er der nogen der ved hvorfor og hvad forskellen måske er?

DeaconWP
DeaconWP Jun 1 '15

Tintin. Du kunne lige så godt have skrevet/tilføjet: Har selv fået 239, på min S85P produktions måned 09/14.

Er det så ikke nemmere at starte en sammenligning op? (hvis det da er sådan en du har??)

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 1 '15

Er vel afhængig af model. Har S85 og kører på .238...

Pages: «« « ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... » »»