Loading...
dk

Så stod skærmen af! | Tesla Forum

KimT
KimT Mar 6

Jeg så ingen fejl. En morgen da jeg kom ud havde den ikke forbindelse (app m.m.), efter genstart kom den aldrig op igen.

Bilen er 4,5år gammel, og alt min musik har foregået via stream da min DAB antenne m.m. er ringe, og ind til browseren blev ødelagt har jeg altid kørt med fartkontrol på skærmen. Så eMMC'en har fået alt hvad den kunne trække.

MGL
MGL Mar 6
Citat fra DavidS90D For at blive ved emnet:
Hvad oplever folk (jer der har fået skiftet) at der sker med skærmen INDEN den bliver helt død?
Altså hvilke indikationer man skal holde øje med.
Og hvor lang tid går der typisk med disse fejl før det er slut?
Jeg tror ikke du kan regne med nødvendigvis at få en troværdig advarsel før skærmen slukker sidste gang..
I mit tilfælde opdagede jeg den nært forestående død, ved at navigationen pludselig ikke virkede (kunne ikke lave rute til kendte destinationer).
P85DK
P85DK Mar 6
Citat fra DavidS90D For at blive ved emnet:
Hvad oplever folk (jer der har fået skiftet) at der sker med skærmen INDEN den bliver helt død?
Altså hvilke indikationer man skal holde øje med.
Og hvor lang tid går der typisk med disse fejl før det er slut?

Jeg er på tredje skærm og der har ikke været nogle tegn på at den ville dø. Begge gange er det sket i forbindelse med en opdatering, hvor opdateringen har fået det hele til at hænge. Begge gange mente Tesla at den kunne redes og begge gange har de ringet umiddelbart før den skulle være klar og sagt at det var en ny skærm. 

Begge gange var 'nøglen' korrupt, hvilket var årsagen til at de ikke kunne få den op igen.

Kiefer
Kiefer Mar 6

P85DK: Tesla har en backup liggende på en central server, så den forklaring duer ikke fra deres side. Jeg tænker mere at de måske har haft problemer med at logge på skærmen grundet manglende partition 3. 

Teslas Toolbox forsøger med en række tokens at komme på bilen, og hvis det ikke lykkedes så forsøger den med brugeren root, men den bruger har Tesla så selv deaktiveret i deres OS... genialt. Havde de ikke gjort det, ville de altid have været kunnet komme på uanset om P3 er til stede eller ej...

I princippet, ville vi kunne gøre sådan, at en sort skærm har fået aktiveret brugeren root, og derefter kunne Tesla få gang i den igen. Men det virker til at være en global corporate policy, at man ikke hjælper hvor skærme er lavet af 3. part...

/Martin

P85DK
P85DK Mar 7

:-) Hvis de har lukket af for root, så er det jo rigtig nok i den situation, men jeg forstår hvad du mener.

Hummer75
Hummer75 Mar 7
Citat fra P85DK

Så du mener ikke at 'Jimmy' og 'Vi holder til nær Køge SuperCharger' er præcist nok information om hvem de er i tilfælde at man skal køre en garantisag?

Jimmy, jeg synes Martin har fat i noget. Jeres hjemmeside og graden af kontaktinformation indgyder ikke ligefrem tillid :-)

Det er også helt okay hvis du ikke mener det.

https://www.kevse.dk/ Kan jeg se gør det bedre. 

Ej ... det er fedt I gider - tak. Jeg ser det som en mulighed for at hjælpe folk der har en fantastisk bil - men på et par punkter er lidt “udfordret” :-) 

Men tak igen - alt input er velkommen - det er heldigvis konstruktiv kritik - som man kan rette op på eller ej. Andet I synes der mangler på hjemmesiden? Ved ikke om det er for “teknisk” skrevet? 

Jeg har skam CVR - og der bliver skrevet faktura og indberettet til skat. ;-) 
Kiefer
Kiefer Mar 7

Den hjemmeside bliver ikke brugt til noget...

Vi handler ikke direkte med slutkunder, men er underleverandør til Hinnerup Auto og Autoskadestuen.  

Hvorfor holder du dit CVR hemmeligt?

/Martin

MSM3P
MSM3P Mar 7

@Hummer75 / Jimmy: Nej det er ikke lovmæssigt ok hvis du ikke oplyser om moms og CVR nummer på en hjemmeside, det er ikke noget der er frivilligt. Hvis man checker hjemmesidens registrant er det dig personligt, og det ser ud som om du har et cvr nummer i "hyggebox.dk". Er det så det hyggebox CVR nummer du fakturerer på ?  Som Tesla ejer er man jo interesseret i hvem der har ansvaret i tilfælde af en garantisag, og hvem du og dit CVR nummer er forsikret ved ?

KimT
KimT Mar 7

@ElPeter - du misforstod vist indlægget - kevse.dk er faktisk Martin's hjemmeside - som ikke er beregnet til private. 

HemligNemlig
HemligNemlig Mar 7

Det er fandme sjovt

ElPeter
ElPeter Mar 7
@KimT: Ja det gjorde jeg, my bad! Men uanset hjemmeside vil jeg nu også gerne vide hvem jeg handler med når det drejer sig om noget så dyrt som en Tesla.
PeterE
PeterE Mar 7
Citat fra ElPeter @KimT: Ja det gjorde jeg, my bad! Men uanset hjemmeside vil jeg nu også gerne vide hvem jeg handler med når det drejer sig om noget så dyrt som en Tesla.
Ro på, du er ikke ved at købe en bil - du skal have skiftet en emmc chip...og ja, der er lidt at arbejde med hvis man som nystartet ildsjæl skal hamle op med Martin og de etablerede hhv ASS og HA. Alternativer - bare de er brugbare - er altid rare at have.  

Ligenu skal jeg også have Martin til at skifte min. 
Hummer75
Hummer75 Mar 8
Citat fra ElPeter @KimT: Ja det gjorde jeg, my bad! Men uanset hjemmeside vil jeg nu også gerne vide hvem jeg handler med når det drejer sig om noget så dyrt som en Tesla. 

Jeg tvinger ingen til noget - og der kan jo vælges frit fra alle hylder. Nogen sender jo også deres kort afsted - eller vælger selv at skifte ud. Vi er forskellige ... og vi vælger forskellige løsninger. Nogen lader Tesla skifte, andre bruger Martin & Co - mens nogen vælger en helt 3 eller 4 løsning. Jeg har ingen problemer med det - så længe kunden er glad og tilfreds. Mit vigtigste mål er sq at hjælpe de mennesker, der har et problem! Og tilbyde en alternativ løsning på MCU problemet - som mange andre - i stedet for at vente over 8 uger hos Tesla. Jeg vil også KLART anbefale at HVIS Tesla siger "go" til at kunder der skifter MCU NU ... får den nyeste hardware ub, når den er i DK, til at skifte hos Tesla så! For mig handler det om den BEDSTE løsning for brugeren.  

Lidt som at handle mælk i Netto vs. Irma - de har begge mælk på hylden ... og det smager også ret ens - vi køber bare ind forskellige steder - og til lidt forskellige priser.  

Kiefer
Kiefer Mar 8

Elpeter: Det er lige nøjagtigt derfor vi har valgt at gøre som vi gør, du ved hvem du handler med når du handler med enten Autoskadestuen eller Hinnerup Auto. 

ElPeter
ElPeter Mar 8
Jeg har valgt at se tiden lidt an og hvis MCU2 kommer til DK inden for 2-3 måneder til ikke meget over 20.000 så hopper jeg på den, så får man da lidt nyt legetøj for pengene. Ellers kører jeg nok bilen til Autoskadestuen da jeg ikke er til DIY på det punkt - krydser fingre for at skærmen holder så længe.
P85DK
P85DK Mar 8

@ElPeter - jeg tror 2015 modeller i USA skal være ualmindelige heldige hvis de får tilbuddet om 2.3 måneder.

Kiefer
Kiefer Mar 8

Jeg har hørt 6-8 måneder fra Tesla i Kastrup, var den forventelige leveringstid på en MCU2. De ved jo ikke engang endnu hvornår de kan levere dem til det amerikanske marked til MCU0 modellerne...

Jeg tænker dog, at alle dem der Q4 i 2020 og derefter fra 2021 får sort skærm, vil få tilbud om opgradering til MCU2, så man skal jo blot sørge for at holde sin bil i live indtil da :)

PeterE
PeterE Mar 8
Citat fra Kiefer

Jeg har hørt 6-8 måneder fra Tesla i Kastrup, var den forventelige leveringstid på en MCU2. De ved jo ikke engang endnu hvornår de kan levere dem til det amerikanske marked til MCU0 modellerne...

Jeg tænker dog, at alle dem der Q4 i 2020 og derefter fra 2021 får sort skærm, vil få tilbud om opgradering til MCU2, så man skal jo blot sørge for at holde sin bil i live indtil da :)

Enig, og det der ‘tilbud’ er en regning på 20 lapper for fuldstændig ligegyldig funktionalitet...
TSLA
TSLA Mar 10

Så fik jeg ordnet min skærm præventivt hos Jeppe og Martin, da jeg alligevel havde møder i det jyske. Total fin service. Afleverede Mandag formiddag og hentede Tirsdag eftermiddag. Sådan!

Super at der er nogen der kan finde ud af løsninger når Tesla både laver design fejl og efterfølgende fejler på tidsmæssig god service.

Så tak til Martin for at have udviklet denne mulighed!!

pouls
pouls Mar 12

I week-enden var jeg på en længere tur. Den styrede pludselig ikke helt præcist, kunne lave pludselige udsving på ca. 25 cm. Og jeg kunne ikke lægge en ny adresse ind på skærmen. Dog kunne den godt følge en adresse, som tidligere har været benyttet, og som stod på listen. Pludselig lyste skærmen rødt og skrev, at autopiloten ikke virkede. Efter 30 km kørsel blev alt pludselig normalt igen og har været det siden. Men jeg valgte at få skiftet chippen. Skønt jeg tidligere er blevet behandlet rigtig fint hos Jeppe, valgte jeg den meget kortere køretur til Autoskadestuen i Vejle. Skærmen bliver jo repareret samme sted til samme pris. Jeg fik bilen tilbage til middag efter to døgn. Servicen i Vejle var lige så fin som i Hinnerup, rigtig behagelige personer på begge adresser. Det er den første udgift, jeg har haft på bilen i løbet af fire år. Jeg vil anbefale alle at få skærmen repareret, så snart den opfører sig lidt anderledes end, hvad man er vant til. Hilsen PoulS

Hilsen PoulS

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17