Underligt med Randers Syd - gad vide om de så lukker dem på Graceland. Clever har jo også 12 lynlader stående ved storcenteret (og 32 stk 11kW)
De skulle da nærmere se at få gang i noget omkring Århus
Underligt med Randers Syd - gad vide om de så lukker dem på Graceland. Clever har jo også 12 lynlader stående ved storcenteret (og 32 stk 11kW)
De skulle da nærmere se at få gang i noget omkring Århus
Formoder dem ved storcenteret er det de betegner som Randers Syd.
Så det er ok den der udvides.
Kunne godt forestille mig Hedensted udvidet med nogen V3/4'ere.
Kørte forbi Haverslev igår og tænkte jeg lige ville se setuppet.
Der sad en kvindelig model Y på den gamle V2 og nul på V3'erne.
Altså vel ca 42 stande, med EN bruger.
Der sad en kvindelig model Y på den gamle V2 og nul på V3'erne...
Google'er Pink model Y - Finder intet - Skuffet :-(
Er der noget nyt om SuC i Søndervig? Den står til at åbne i Q4 i år, hvilket jo faktisk lakker mod enden. Så er de i gang?
Jeg har intet set eller hørt.. tror ikke de er i gang. Man kan vist kun håbe på at de når det inden sommerens gæster når frem.
Blokhus er den seneste vi har set, og der er det gået hurtigt med at få sat dem op, dog mangler de stadig strøm.
Det er vist op over at Tesla opdaterer deres kort - der er adskillige der står til Q3 og Q4 2023.
@jramskov
Åbningsdatoerne (og nye SuC placeringer) skal erfaringsvist tages med et lastvognslæsfuld salt. Så den tid, det tager at bygge en ny SuC kan du roligt gange med pi. Eller 2*pi, hvis det er en af dem, der trækker lidt ud.
Jeg betragter lidt Teslas udmeldinger som ønsketænkning - og en gang imellem får man så måske alligevel sine ønsker opfyldt.
Fra sædvanligvis pålidelig kilde forlyder det at 16 stk. Superchargere komme til at stå på parkeringspladsen foran Lalandia i Søndervig. Men ikke i år. På den anden side af Søndervig Landevej ift. Lalandia kommer der lynladede fra en anden udbyder (sansynligvis Clever)
Tak for information om Rødovre ( er ny i dette forum). Er der nogen som ved hvornår de åbner i Rødovre ? KBH indre by som står til Q3 kommer øjensynligt til at ligge i Frederiksberg centerets p-plads med åbning i løbet af Q1 -24. Har nogen information om KBH syd der står til Q4?Nu er det også ved at være tæt på med Rødovre, men underligt at det ikke er V4 som Blokhus. Måske skal de bare have brugt alle dem de har på lager af V3 :-)
Godt nytår til jer alle!
Jeg har endnu engang taget mig tid til at tælle alle lynladerne (+100kW) i Danmark, og sikke et år det har været i Danmark. Vi har de sidste 12 måneder fået 150% flere lynladere, fra 831 til 2099 stk her 1. januar 2024. Det er helt vildt. Der er nu 95 elbiler i Danmark per lynlader.
Det var også året hvor Tesla endelig blev vippet af pinden af Clever der nu også på lynladerne har Danmarks største ladenetværk!
#Arpe
Hvis din optælling med (36 new stalls, 24 locations) betyder der kun er tilkommet 36 superchargere i 2023 hos Tesla.
Så må der være noget galt med optællingen.
Der er vel kommet bare 36 mere i Haverslev. Dertil er Lyngby kommmet til, Aalborg åbnede vel i august. Kolding er vist også udbygget(der var da i hvertfald væsentlig flere igår end sidst jeg var der) Fredericia er vel også i 2023. Randers Syd var det i 22 den kom?
De 36 stalls er nye de sidste 3 måneder. Tesla har åbnet præcis 200 nye ladestandere i hele 2023 ;-)
Er de 32 Clever/E.on udtag talt med to gange i totalen? Var det ikke bedre at have dem stående som en selvstændig udbyder?