Loading...
en

Rækkevidde i praksis - Tesla siger 350-450km hvad siger I?

Kristian70k
Kristian70k Dec 12 '15

Var lige forbi randers SUC i dag, da jeg ankom var der tre biler - der gik ikke længe inden der var fyldt på 7 ud af 8 standere  (de tre biler var der ikke mennesker i..) så kom der til sidst en nordmand der skulle have strøm på.. Jeg stod og snakkede med Lau, da den 9. bil kom til... så kørte jeg væk.. kom tilbage lidt senere for at se hvordan det stod til.. de oprindelige 3 stod der endnu.. og nogen af dem der kom samtidig med mig var der endnu.. så det er lige et lille opråb.. skal man have fyldt bilen helt op og ikke kun lige klat lade til man kan komme til næste SUC skal man sku ikke gøre det når der er allermest run på.. det er heller ikke der man skal holde når man skal over efter jule gaver eller indkøb.. det optager for meget plads.. og giver en masse mennesker ekstra ventetid.. man kan lave de lange opladninger når der ikke er andre.. (kunne ikke finde den tråd der omhandler det.. men denne er også relevant her)

Maho
Maho Dec 12 '15
Og derfor skal Teala lægge dem på Lars Tyndskids makker langs motorvejsnettet og ikke I storbyer og andre steder hvor folk kan købe julegaver i timevis mv. :-)
Kristian70k
Kristian70k Dec 12 '15

ja helt enig :) jeg kom ind med 3% og fik ladet til 49% så trak jeg stikket da jeg ikke ville være den lokale narrøv.. så gav jeg min plads... det er for mig en selvfølgelighed.. men kan godt se det er lagt fra alle der har det sådan

Klaus_
Klaus_ Dec 12 '15

Vi skal forbi Randers engang sidst på aftenen i aften når vi skal hjemover. Heldigvis har jeg set en del "Ice Road Rescue" på Nat Geo de sidste par uger, så jeg er godt inde i hvordan man slæber biler/lastbiler væk.... bare lige så I er advaret :D

Kristian70k
Kristian70k Dec 12 '15

det er ikke der det er et problem.. der kommer du nok til at holde alene :) 

BlackPanther
BlackPanther Dec 12 '15

De gange vi har besøgt Randers SUC lørdag sent eftermiddag har der højest været 2-3 Tesla'er der....
Men måske er det dem fra Århus der er begyndt at køre til Randers....
Det er jo desværre svært at komme til i Aarhus nu om dage.... :-(

Kristian70k
Kristian70k Dec 12 '15

det er efter min opfattelse fordi bil bestanden er vokset markant i de sidste måneder.. 

T3S7A
T3S7A Dec 12 '15

Bliver kun mere, Tesla mangler stadig at udlevere pænt mange i år. 

Problemet er også, at når først der er fyldt op, eller tæt på. Så er lade hastigheden jo også nedsat, det forlængere jo tiden som man skal holde der - som igen er med til at skabe mer kø. 

Maho
Maho Dec 12 '15
Der er et lille hjørne bagerst i mit mørke sind som godt kan se en lille fordel for ekst Tesla ejere her efter 1. Januars afgifter............. Hvis salget løjer lidt af...........
The Forum post is edited by Maho Dec 12 '15
Klaus_
Klaus_ Dec 12 '15

Maho.... hvilket?

Maho
Maho Dec 12 '15
Klaus.: tjooo... Hvis ikke SuC kapacitet tilpasses det hastigt voksende antal biler, ja så forringes eksisterende ejers produkt jo gradvist. Da jeg købte bilen for et år siden var kapabiliteten (400 biler / 6 SuC steder) 66 biler pr SuC. I dag er den (2000 biler / 7 SuC) 285 biler pr SuC. Med den udvikling vil bilen jo mindste et af de vigtigste kriterier, nemlig langdistance, som bliver umuligt i praksis på rimelig tid......
Maho
Maho Dec 12 '15
... Men overordnet set er det da super fedt med så mange biler og familie medlemmer, det var som sagt kun det bagerste hjørne i det mørke sinds strøtanke :-)
Kristian70k
Kristian70k Dec 12 '15

derfor endnu mere vigtigt man ikke sætter bilen og daffer af.. man skal kun bruge dem kort, og hvis man er der længe skal det være uden for spids belastningen.. 

Ellert
Ellert Dec 12 '15

Har tesla ikke planer om flere standere? jeg bor i lejlighed i kbh og arbejder i kbh. Så kirstinehøj med kun 2 standere er der hvor jeg oftest lader, da jeg ikke har mulighed for hjemmeladning. Og der er 4 andre på min vej, der også har tesla, så de står i samme situation og vi har alle købt inden for de sidste 4 måneder. Tesla må jo have fået en masse indtægt med allle de solgte biler, så må de vel investere i flere standere???

Ellert
Ellert Dec 12 '15

og jeg har haft samme tanker som Maho har beskrevet ovenfor. 

SuneH
SuneH Dec 12 '15
Ellert: Et forslag. Slå dig sammen med de andre 4 teslaejere på vejen i en forening eller "lade-laug" og få gang i en fælles ladeløsning. For det er da helt uholdbart at skulle lade udelukkende på Kirstinehøj. Mulighederne er mange i sådan et lade-laug, og skulle der blive et lille overskud, kan I holde fest for pengene!
sjensen
sjensen Dec 12 '15

@Ellert. Snak med de andre Tesla ejere på vejen og tag f.eks. kontakt til e-on om at få sat en stander op. Med deres "favorit" ordning lader du til kr 1,60/kWh.

Thor
Thor Dec 12 '15

@Ellert

Jeg har desværre samme problem, men jeg er den eneste el ejer i vores ejendomme. Jeg får sat ladere op hos familien og svigerfamilien + en på arbejdet. Det gør, at det bliver noget lettere at få adgang til strøm i tide og utide. 

Men hvis I er flere ejere på vejen, så synes jeg SuneHs eller Sjensens forslag er godt.

TwoChops
TwoChops Dec 13 '15
Så forstå det dog! Superchargere har aldrig været beregnet til daglig ladning. De er stillet op for at gøre kørsel på lange distancer MULIGT. IKKE for at gøre daglig kørsel BILLIGT eller RART. Er virkelig ved at få kvalme over Teslaejere, der piver over at de ikke har mulighed for at lade andre steder. Så har de nok købt den forkerte bil. Da jeg købte min, var der 0(nul) superchargere i DK. Alligevel var det verdens fedeste bil. Og jeg kom også rundt i landet. Jeg kunne godt trække en ledning ud af et vindue eller noget. Det kan F... Da aldrig være en opgave for en bilproducent at sørge for at al daglig "brændstof" er gratis. Men det er en vanvittig god idé at facilitere mobiliteten.
At have adgang til strøm er for mig en forudsætning for at købe en elbil. Tag ansvar!
/Jeppe.
hhs
hhs Dec 13 '15

Vil lige gøre opmærksom på at Clever og E.ON nu har i alt ca. 90 Chademo ladestationer fordelt i hele landet. Med en adapter der koster 3.500 kr. (mindre end 0,5 % af bilens pris) kan man på disse stationer lade med 40 kW svarende til 200 km pr. time. Ikke afhængig af dobbeltlader i bilen. Og ja, det betyder at man lejlighedsvis får en udgift på 50-200 kr afhængig af ladetid og abonnement. Begge operatører har apps hvor man kan se om standeren er ok og ledig.

Pages: «« « ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... » »»