Fint nok. Men kan vi ikke blive enige om at SuC' ere skal placeres uden for byen ved trafikknudepunkter. Hvorfor skulle vi dog køre ind og belaste bytrafikken når vi skal lade på langtur?
Helt enig!
god jul til alle!
Som Jeg lige har skrevet på en anden tråd holdt vi 3 i kø igår kl 22 på kirstinehøj og følte os som idioter, da vi kunne sidde og kigge på 2 ledige SUC bag den aflåste metalport bag teslabygningen.(teslas egne ladere) I øvrigt mener jeg at to ladere på kirstinehøj i næsten centrum af kbh med over 1 mio indbyggere er alt for lidt. Herudover er det sidste SUC for dem der skal til sverige og 1 SUCfor dem der kommer fra sverige. Det er et kæmpe knudepunkt! der er plads til 3-5 mere på langsiden... Der er pt kun 2 ladere på kirstinehøj!!!
Hilbert: Det tror ikke det forbedrer levetiden på batteriet at lade til 100% en gang imellem, derimod sker der der at, bilen bliver dårligere og dårligere til at beregne kapaciteten på batteeriet over tid, hvis den ikke med jævne mellemrum bliver ladet til 100%.
/Martin
Ellert: Jeg synes nu det er rigeligt med SuC'ere i København. Da du skulle lade på SuC i Kastrup, hvor kom du fra og hvor skulle du videre til, siden du havde behov for at lade på en SuC?
/Martin
Hallo I små irriterende Tesla xxxnndkjdbx. Kan i for helvede ikke læse, at her i denne tråd handler det om rækkevidde. Den ellers så flinke NewTeslaOwner2015 har skrevet her i denne tråd, at han er ved at eksperimentere med sin bil, og fortæller om rækkevidde og sådan noget på sin bil, til fordel for andre, der måtte nære et ønske om at kende de detaljer.
Og så kommer I, som allerede har 2 andre tråde kørende på den samme moraliserende skriven stolpe op og stolpe ned om, at man ikke skal lade for meget på en Supercharger.
Hold da for hel..... Jeres snak i de to tråde, og lad NewTeslaOwner bidrage til vores forum, uden at I skal hakke ham ned her.
Slet Jeres indlæg her i denne tråd, og fortsæt jeres korstog i de to andre.
TAK
Hallo I små irriterende Tesla xxxnndkjdbx. Kan i for helvede ikke læse, at her i denne tråd handler det om rækkevidde. Den ellers så flinke NewTeslaOwner2015 har skrevet her i denne tråd, at han er ved at eksperimentere med sin bil, og fortæller om rækkevidde og sådan noget på sin bil, til fordel for andre, der måtte nære et ønske om at kende de detaljer.
Og så kommer I, som allerede har 2 andre tråde kørende på den samme moraliserende skriven stolpe op og stolpe ned om, at man ikke skal lade for meget på en Supercharger.
Hold da for hel..... Jeres snak i de to tråde, og lad NewTeslaOwner bidrage til vores forum, uden at I skal hakke ham ned her.
TAK
TAK - Rigtig god sondring - as ususal ...... :-)
TAK
God jul Deacon :) well spoken
Kørte den første længere tur i min nye P90D hen over julen fra København til Jylland og retur.
Kørte jeg mere end 125 km/t på motorvejen ville jeg ikke kunne komme fra København til Vejle (ca 240 km tur) med 85% på batteriet fra start, og stadig have mere end nogle ganske ganske få procent ved ankomst (hvor der ikke er lademuligheder).
Kørte *virkelig* pænt, ikke en eneste hidsig acceleration og kun mellem 110 og 125 km/t, men lå stadig med forbrug på 290 wh/km.
Lidt modvind noget af turen og jeg kører på 21" vinterdæk, men alligevel, temmelig overrasket og noget deprimeret over hvor begrænset rækkevidde der er, og hvor lidt frihed man har til at køre andet end ekstremt pænt. Kommer fra en hurtig tysker, hvor man på et godt stykke åben motorvej godt kunne køre lidt friskere, men det er komplet umuligt i denne, hvis man også har et ønske om at nå frem. .. Aldrig blevet overhalet så meget i mit liv. :-)
Og nok allermest frustrerende var da jeg så besluttede for at stoppe og lade i Middelfart, så ladede den med et max på kun 63 kw, så det tog en krig at få ladet bilen bare nogenlunde fra 13-14% til 50%..
Virkelig glad for den ellers, så den får et par ture mere for lige at få det tjekket lidt bedre af, men lige pt, har kærligheden fået et par hak.

Gyhrs: 200-210wh/km er efter min mening MEGET pænt på denne tid af året. Mine nu første 2000km i bilen (har jo også kun haft den i et par uger nu) ligger med et snit på ca. 275 wh/km. Ca. 7-800km har været motorvej resten har været jyske landeveje. Og i modsætning til københavnområdet med motorvejshastigheder omkring de 90km/t kører vi en "anelse" hurtigere her i det jyske... ;-)
Mit sommer/vinterforbrug har altid ligget med en forskel på omkring 30-35% hvor jeg om sommeren kører et sted mellem 215-235wh/km og om vinteren er det 250-300wh/km. Set over et snit på snart 85.000km svarer det nok meget godt til et snit omkring de 230 wh/km.
/Martin
Har lige være være Silkeborg->Dybbøl og retur i min 70D. Utroligt nok havnede forbruget på 268wh/km begge veje. Det væltede ned med regn, så der lå rigtig meget vand på vejene. Hvad jeg umiddelbart kan vurdere er denne regn alene skyld i et merforbrug på 20-25%