Service centre skal jo kun udskifte, på nøjagtig samme måde som alle andre bilmærker, de skal ikke kigge på elektronikken, så der forstår jeg slet ikke hvorfor du mener det er relevant at bringe ind i diskussionen??? Selvfølgelig har de ikke den kompetence ansat ude i service centre, det villa da være hul i hovedet.
Var det ikke netop dit eget argument, at de har ret til at "afvise" pga. en 3 part har set på det før dem. ? Så når de ikke har kompetencen til det, som du selv skriver, hvordan kan de så afgøre at det ikke har været håndteret korrekt ? Det er en lam undskyldning fra et Tesla servicecenter, der blot ikke ønsker konkurrence.
Refurbished - Hørt det fra Tesla Kastrup
Ja netop, "hørt", så er vi vel lige ringe informeret. Mon Tesla servicecentrene i lille Danmark overhovedet selv har en fastlagt politik, jeg tvivler.
Ok, så det er også temperatur og måske kvaliteten af chippen, men datalogging har en vis seriøs andel af ansvaret og er den som er nemmest at gøre noget ved.
Det er pinligt de ikke har fixet den logging, og total rookie mistake at den blev indført i det hele taget. Temperatur er irrellevant, det er en intern fejl i silicium på chippen.
Det er så ikke helt rigtigt at du hos VAG eller BMW bare får udleveret 'nøglen' og at det bare kan gøres hos uautoriseret værksteder, det kommer meget an på hvad problemet er og hvad der er skiftet. Det ved jeg af personlig erfaring - men lige som hos Tesla kan du altid få det løst på mærkeværkstedet for fuld pris.
Jo det er rigtigt, jeg arbejder med det professionelt. Enhver VAG bil kan genoprettes komplet for samtlige elektronik moduler, blot man har ejerskab og et stelnummer. Og det er hardware og software som kan købes hos VAG som bruges til dette. De overholder, tro det eller ej, de EU regler der findes på området. Jeg kan sagtens hjælpe dig, hvis du har en bil der har defekt elektronik.
Men der er en markant forskel på alle andre og Tesla, da Tesla's 'nøgle' jo også er nøglen til moderskibets servere.
Nej, det det ikke, det du skal bruge for en deploy i en Tesla er uafhængigt af servere, sikkerhed og infrastruktur osv. Det er det basale som Tesla ikke vil dele, og gør at de ikke overholder reglerne i EU.