Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Aug 1

@jramskov Det har også altid undret mig. Alt andet lige, må det være billigere at installere 100 stk 50 kW end 24 stk 250 kW ladere.

jramskov
jramskov Aug 1

Jeg er ret sikker på at Tesla i USA har installeret 70kW ladere nogle steder i USA, men det vist ganske få.

KimT
KimT Aug 1

De V4 charger de stiller op nu minder om de 72kWh Urban chargers som Tesla begyndte at stille op for efterhånden mange år siden - men tror også de er gået væk fra dem igen.

NOB
NOB Aug 1

Kan se på Tesla app'en at de 24 standere ved Vejle Syd er i brug nu... 
Perfekt med nogle ekstra lade-punkter på ruten mellem Ålborg/Århus og Kbh.

MOS
MOS Aug 6
Citat fra Ice2EV

@jramskov Det har også altid undret mig. Alt andet lige, må det være billigere at installere 100 stk 50 kW end 24 stk 250 kW ladere.

Det er jeg nu ikke så sikker på. Det er ikke nødvendigvis dobbelt så dyrt at installere en lader, der kan levere den dobbelte effekt - langtfra. Gravearbejde, kabler (delvist), installationsomkostninger, fundament, stander, håndtag, styringselektronik, skærm, betalingsløsning osv. er nok ikke meget dyrere, uanset effekt. AC/DC-modulerne og strømforsyning er nok mere afhængig af effekt, men det udgør jo langt fra hele prisen.

Skulle man få bang for the bucks, så burde man installere en ordentlig bunke 11 kW AC ladere overalt, hvor man normalt stopper for at handle m.m. Eller bare et simpelt 16 A udtag i hver lygtepæl, så man kan lade overalt, hvor man parkerer. Hvis der er mulighed for at lade snart sagt overalt, hvor man til daglig parkerer sin bil, så har man egentlig ikke brug for ret meget effekt i det enkelte ladepunkt. Bilen kan jo lade i 23 timer i døgnet, mens man ofte kun kører i 1 time. Det er kun manglen på ladere, der gør, at man er sulten efter høj effekt, når man endelig er et sted, hvor man kan lade.

Og så er der naturligvis behovet for hurtigladere ved langture. Men de kan fint ligge langs motorveje og hovedlandeveje.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 6
jramskov
jramskov Aug 21

8x V4 på vej i Overlund, Viborg ved McDonald/Løvbjerg/Rema1000.

Pallis
Pallis Aug 27

Så er Rødovre opgraderet til 24 SuC
Forummets indlæg er redigeret af Pallis Aug 27
jramskov
jramskov Oct 21

En lidt mærkelig placering, men der er en SuC på vej i Viby J ved Racehall: https://stiften.dk/trafik/tesla-superchargeranlaeg-kommer-til-i-aarhus?teaser-referral=7bf93e04-1593-4d4f-b67d-44e49d81efc6-1

"Der opføres 20 såkaldte stalls, hvor 20 biler kan lade samtidigt. Men der er endnu flere på Tesla-ladere på vej til Aarhus.

- Vi planlægger faktisk flere lokationer i Aarhus, men vi kan ikke sige noget om placeringer af de andre steder på nuværende tidspunkt, siger hun.

Men vi ved allerede nu, at der er planer om, at der snart skal opføres ladere ved Rønde."

P85DK
P85DK Oct 24

Ser ud til at de har droppet en supercharger i Hørsholm helt nu

lindolrik
lindolrik Oct 24

Ja - den har været taget af kortet i nogen tid nu.

Tænker det bliver den i Hillerød som skal dække Nordsjælland..

jramskov
jramskov Oct 24

De er gået i gang med at etablere SuC'en ved Racehall.

P85DK
P85DK Oct 24
Citat fra lindolrik

Ja - den har været taget af kortet i nogen tid nu.

Tænker det bliver den i Hillerød som skal dække Nordsjælland.

Ja, bortset fra at Hillerød ikke dækker færgetrækket på Helsingørmotorvejen, hvilket Lyngby heller ikke gør

lindolrik
lindolrik Oct 24

@P85DK - God pointe

Ice2EV
Ice2EV Oct 24

Nu er jeg da godtnok Nordjyde, men går E47 ikke klods igennem Lyngby, og en detour på max 1,2 km til Lyngby Storcenter fra eks Garderhøj fortet eller hvad afkørsel nu kaldes i lokale folkemunde...... 

Tænker ikke det er ret mange skridt mere end eks fra motorvejen og til Hedensted SuC eller eks, Kolding/Odense/AAL storcentre.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Oct 24
cth
cth Oct 24

Lyngby er ret besværlig at komme til.

Dem med kantsten angst vil hade Lyngby.

Har aldrig helt forstået hvorfor de har lagt den i centeret.

Skulle have ligget et sted mellem Lundtofte ved E47 på al den ledige jord mellem DTU og motorvej.

Måske nede i den ende ved Ferrari, så man kunne bruge cirkelK eller Brugs/netto.

Forummets indlæg er redigeret af cth Oct 24
Ice2EV
Ice2EV Oct 24

Ok, jeg har da været på hotel i Lyngby storcenter og parkeret i kælderen flere gange, uden at give kantstenene skyggen af en tanke.

P85DK
P85DK Oct 24
Citat fra Ice2EV

Nu er jeg da godtnok Nordjyde, men går E47 ikke klods igennem Lyngby, og en detour på max 1,2 km til Lyngby Storcenter fra eks Garderhøj fortet eller hvad afkørsel nu kaldes i lokale folkemunde...... 

Tænker ikke det er ret mange skridt mere end eks fra motorvejen og til Hedensted SuC eller eks, Kolding/Odense/AAL storcentre.

Som destination er Lyngby SuC fin, men for gennemkørende motovejstrafik er den skidt, hvor deres oprindelige Hørsholm placering var så tæt på optimal som det kan blive

amorup
amorup Oct 26
Citat fra cth

Lyngby er ret besværlig at komme til.

Dem med kantsten angst vil hade Lyngby.

Har aldrig helt forstået hvorfor de har lagt den i centeret.

Skulle have ligget et sted mellem Lundtofte ved E47 på al den ledige jord mellem DTU og motorvej.

Måske nede i den ende ved Ferrari, så man kunne bruge cirkelK eller Brugs/netto.

Lyngby Storcenter blev bygget fordi Tesla lavede en aftale med Danske Shoppingcentre om at opstille SuperChargers i deres parkeringskældre. Det var bare en mulighed som Tesla fik og dermed ikke deres bedste bud på en nordsjællandsk SuperCharger.

Men ja - det ville være smart med en SuperCharger til de rejsende via Helsingør, selvom Køge jo dækker nogenlunde for dem, der kommer via Rødby eller Storebælt.

Der er i øvrigt også en 24 stall V4 lige udenfor Helsingborg, som ligger præcis 98 km fra Køge SuperCharger, så det er jo kun et spørgsmål om planlægning.
cth
cth Oct 26
Citat fra Ice2EV

Ok, jeg har da været på hotel i Lyngby storcenter og parkeret i kælderen flere gange, uden at give kantstenene skyggen af en tanke.

Samme her da jeg bor i Lyngby.

Men nu var det hverken dig eller mig jeg tænkte på :-) 

Trannel
Trannel Oct 27
Jeg vil give cth ret i at der kan være udfordringer med kantstenene i Lyngby Storcenter, især hvis man benytter indkørslen fra Toftebæksvej.
I det første sving til højre er det vigtigt at man kører helt frem og derefter drejer skarpt til højre for kun på den måde undgår man at højre baghjul tager kantstenen.
Det gælder selvfølgelig især os med de store S-modeller, hvorimod de mindre 3ˋere slipper lettere igennem.
Sider: «« « ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 »