Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Dec 6 '22

Der er etableret fundamenter til fast chargere fra en anden udbyder end Tesla her i efteråret. (Foran Teslas SUC)  Aner ikke hvem der bygger.  Der er ikke sket en skid efter af de fik gravet fundamenter ned og det er snart noget tid siden.  

Da Kr. Såby blev etableret, lavede fundamenter til to ekstra V3 strømforsyninger og de ekstra 8 stalls kommer sikkert til at være på den anden side af strømforsyningerne.  Der er er lige sat hegn op så der kommer nok snart gang i gravearbejdet.  De kommer sikkert til at åbne før de andre. Trafoen er der allerede så det kan komme til at gå hurtigt. 

Om eftermiddagen er nærmest opstået sådan et fritidshjem for mænd omkring de 50 (+-) i TMS der lige skal have en lur eller se youtube mens der suttes Elon strøm. Undertegnede er begyndt at løbe i området mens bilen lader.  Dejlig lang tur man kan få før en gammel kold TMS er færdig....

jramskov
jramskov Dec 6 '22

Er det ikke en Circle K tank der ligger der? Hvis jeg husker korrekt, har de planer om at installere et par lynladere der.

AgentP
AgentP Dec 7 '22

Lidt på et sidespor: Clever sendte en spørgsskemaundersøgelse (Nok for at se, hvor slemt det står til med deres brand). Et af spørgsmålene var, hvem jeg mener udbygger deres ladenetværk mest, og så kunne man sætte krydt i Clever, eOn, Spirii, CircleK, Q8.

Jeg valgte 'andet', og skrev "Tesla".

MOS
MOS Dec 7 '22

@AgentP

Ja, det er dårligt design, når man laver et spørgeskema, og så (bevidst?) undlader at give den svarmulighed, der er mest oplagt. På den måde forvrænges resultatet og bagefter kan de sige: "Se, Clever er dem, der udbygger mest!"

PeterE
PeterE Dec 7 '22

Det kunne være lidt interessant at gå - bare lidt - mere faktuelt til værk, og så måske lave en lynoptælling af hvem der faktisk har udbygget deres netværk mest; Altså i antal, og også i antal relativt til deres nuværende størrelse i landskabet. Jeg tror på ingen måde at Tesla har sat flest nye ladepunkter op i 2022 - men jeg gætter bare.  

MOS
MOS Dec 7 '22

Så vidt jeg kan tælle mig frem til har Clever 109 lynladere (>100 kW) fordelt på 23 lokationer i DK. Derudover har Clever et antal hurtigladere (typisk 50 kW).

Til sammenligning har Tesla 232 superchargere fordelt på 17 lokationer i DK.

Hvor mange, der bliver udbygget eller er blevet udbygget for nyligt, har jeg ikke helt styr på. Men det kan jo også diskuteres, for hvor lang en periode skal man så tælle med, fortid/nærmeste fremtid osv.? Jeg mener, det mest reelle er at se på, hvad der eksisterer her og nu.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 7 '22
jramskov
jramskov Dec 7 '22

Man skal heller ikke undervurdere Circle K - de udbygger hastigt og har nu 100 lynladere rundt om i landet og fortsætter med at udbygge i et ganske fornuftigt tempo: https://www.circlek.dk/stationer-med-ladestandere

MOS
MOS Dec 7 '22
Citat fra selsoe

Nu dækker ordet "ladenetværk" jo ikke kun over lynladere, og hvis vi indregner level 2 chargers kan Tesla jo ikke rigtigt være med. Men det kan Circle K og Q8 retfærdigvis heller ikke.

Korrekt. Level 2 chargers er især interessante for dem, der ikke har lademulighed hjemme. De fleste andre er nok mest interesseret i lynladere/superchargers, og evt. hurtigladere som nødalternativ. 

fmm1000
fmm1000 Dec 7 '22

Tesla har ingen type 2-ladere??. I glemmer da vist destination chargers. 

CanEl
CanEl Dec 7 '22

Citat fra fmm1000

Tesla har ingen type 2-ladere

du mener vel level 2 ladere. 
alle V2 ladere er type 2. 

Gyzz
Gyzz Dec 8 '22

Ja Circle-K har 100 ladere fordelt på 32 lokationer, så man kunne vel argumentere at Circle-K har DKs bedste dækning/udbredning ;-)

De planlægger dog at åbne yderligere 44 lokationer (bl. a ved tanken i Kirke såby) inden udgangen af 2023, det er en udviddelse på over 100% det er sku svært at følge med på, alt efter hvordan man ser på tallene selvfølgelig ;-)

og ja det er en helt anden snak med 11/22 kW ladere (jeg lader jo ligeså hurtigt på en 50kW lader som på Tesla V3 ladere så for mig er det SUC.... snøft) som i min verden kun giver mening i boligområder og virksomheder hvor man typisk parkerer længere perioder (har prøvet at lade på Odden-Århus færgen +40km det rækker jo ikke til noget som helst ;-)

cth
cth Dec 8 '22

Er circleK ladere blevet mere stabile end de var sidste år?

jramskov
jramskov Dec 8 '22

Det håber jeg - får nok brug for deres ret nye lynlader i Holstebro (pt eneste lynlader i byen) her i weekenden :)

Seppe
Seppe Dec 8 '22

V2 ladere er vel ikke type2.. det er type 2 stik ja, men det er jo DC ladning der ikke virker med andet end ældre Tesla'er.

Type 2 er vel egentlig bare et 3 faset strømkabel med et par kommunikationsben tilført?

Findes level 2 som standard I europa?

Citat fra CanEl

Citat fra fmm1000

Tesla har ingen type 2-ladere

du mener vel level 2 ladere. 
alle V2 ladere er type 2. 

ankjaers
ankjaers Dec 9 '22

Citat fra cth

Er circleK ladere blevet mere stabile end de var sidste år?

De 4 gange jeg har været forbi en siden efteråret. Er det 50/50 om de virker. Diverse apps er heller ikke til at stole på om ladere virker eller ej 

webercarbmann
webercarbmann Dec 9 '22

Der er nu sat to stk CircleK ladere op i Kr. Såby men de var ikke aktive endnu i går.  

OK / Coop udbygger også deres net.  Der er lige sat en 50Kw charger op i ved Superbrugsen i Tølløse. Endnu ikke aktiv.  (Ved godt at det er en meget lokal nyhed):)   

mt2800
mt2800 Dec 12 '22

Der er ankommet materialer til den nye SUC ved Lyngby Storcenter - de står ved den lille parkeringsplads på bagsiden ved Gasværksvej 6-8. Jeg kunne ikke se at der var gravet noget sted endnu - så usikkert om SUC bygges præcis der, men nok ikke langt derfra.

Forummets indlæg er redigeret af mt2800 Dec 12 '22
cth
cth Dec 12 '22

Det er jo lige bag min lokale klub...ældresagen :-)

Der hvor de står er jo bare en mikro p-plads med 30 p-pladser og møj bøvlet at komme til.

Kan det være helt almindelige tesla 22 kw ladere, som der var på fisketorvet indtil for nyeligt?

Har godt nok svært ved at se hvor i Lyngby centrum de skal stå.

Alt er jo proppet til her i my hood, men måske har de i forbindelse med letbanebyggeri fundet en plads.

Men det er jo bestemt, så et eller andet sted dukker de vel op.

Hmmm .... kunne være jeg skulle købe min 90D tilbage, når jeg så kan lade gratis og gå frem og tilbage.

Hver gang de her nye placeringer dukker op, så er der ingen der ved hvor de står.

Utroligt de kan holde det så hemmeligt... måske har alle ansatte fået strenge ordrer på ikke at røbe noget.

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 12 '22
mt2800
mt2800 Dec 12 '22
Det er vel en del af den aftale de indgik med danske storcentre, som i Kolding og Randers, hvor laderne placeres på centerets ejendom, så folk kan handle samtidig. Og hvis laderne helst skal være udendørs og tilgængelige døgnet rundt, så disponerer Lyngby Storcenter vel kun over den lille parkeringsplads v Gasværksvej. Resten er under jorden. 

Og jo, jeg bor også i Lyngby, og alle matrikler er optagede/fuldt bebyggede og alle steder er i øvrigt pga letbanen ekstremt bøvlede at komme til.

Sokler, kabler, kabinetter lignede ægte SUC - ikke AC. Og det er vel også en del aftalen med Danske Storcentre. 
cth
cth Dec 12 '22

Ja du har ret... kunne ikke lade være og smuttede lige forbi :-)

Men sjovt sted...men igen har du ret.

Der er ikke andet i nærhden hvis de ikke må være i kælderen, som ellers var oplagt.

Den er jo åbden 24/7 og gratis den første time.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»