Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

Arpe
Arpe Feb 22 '23

Øv, så kom der en opdatering fra Vejle syd ved afkørsel 61B, det er kun bekræftet at der kommer en supercharger ved McDonals, men de går ikke igang med at bygge før til sommer. 

jpx
jpx Feb 22 '23

Jeg var forbi i Hjørring i weekenden, og det ser ud til at de udbygger den ret kraftigt. Der var ikke noget med tesla-logo, men det lignede supercharger fundamenter der sad i asfalten. 

flemmingdjensen
flemmingdjensen Feb 22 '23

Jeg har hørt et rygte om at der kommer en omgang superchargere på Silkeborgvej i Aarhus - men lad os nu se...

Jeg spurgte efter det i Tesla butikken i Tilst Aarhus

jramskov
jramskov Feb 23 '23
Citat fra flemmingdjensen

Jeg har hørt et rygte om at der kommer en omgang superchargere på Silkeborgvej i Aarhus - men lad os nu se...

Jeg spurgte efter det i Tesla butikken i Tilst Aarhus

På Teslas kort har der været en "pin" på hjørnet af Silkeborgvej og Ringgaden i minimum et år vil jeg mene, men det er helt sikkert en cirka placering for der er ikke plads til en SuC medmindre man river en boligblok ned :)

Gronhund
Gronhund Feb 23 '23
Citat fra Arpe

Øv, så kom der en opdatering fra Vejle syd ved afkørsel 61B, det er kun bekræftet at der kommer en supercharger ved McDonals, men de går ikke igang med at bygge før til sommer.

Umiddelbart mener de ikke der er strøm nok til en SuperCharger for til næste år, så det kan være at sommer alligevel er MEGET optimistisk. Vi må se.

AgentP
AgentP Feb 23 '23
Citat fra Ice2EV

Hvorimod jeg oplevede Hedensted gik i knæ da makkerlader blev tilsluttet. fik 140 kW, så kom der en og jokkede stikket i modparten, og så faldt den til 70kW..... Mente umiddelbart at det plejer at være ham der kommer først der får mest, for så at skifte, når 1'erens ladning falder.

Min erfaring er, at man deler 70kW fladt.Men jeg kan da tage fejl.

KimT
KimT Feb 23 '23

Det er lavet om på et tidspunkt. I starten fik ham der kom først alt hvad han kunne trække, og den som kom efterfølgende fik så resterne. Men det kan da tænkes det blev lavet om ifm 3'ern kom til. For nu deles ligeligt mellem begge biler

jramskov
jramskov Mar 2 '23

SuC V4 med længere kabler:

After reiterating the Magic Dock debuting at 10 U.S. Superchargers yesterday, Tinucci detailed the company’s next-generation Superchargers.

“We’re also just started installing our 4th generation supercharger posts, those are being installed in Europe first,” she said.

“While it’s not a big thing to mention, they do have longer charging cables so we can more easily reach charge ports of different vehicles,” added Tinucci.

Regular Superchargers have relatively short cables to reach the rear driver-side charging port on Tesla vehicles. But other EVs have their charge ports all over the place, either at the front or middle side. Longer cables will allow Superchargers to charge these vehicles.


Link: https://teslanorth.com/2023/03/01/tesla-4th-gen-supercharger-posts-being-installed-in-europe-with-longer-cables/

 

Arpe
Arpe Mar 2 '23

Det bliver spændende at se hvor stor forskel V4 er i forhold til V3, mon ikke det er lidt mere end bare længere kabler :-) 

 

Forstår virkelig ikke at andre der laver elbiler er så inkonsistente med deres placering af ladeporten. Kunne aldrig finde på at købe en elbil der ikke passer ind ved Tesla superchargers. Herunder er et forholdsvis opdateret billede af hvem der er kompatible. Husk forrest til højre er også kompatible medmindre man som Audi e-tron / Taycan har ladeporten 2 meter fra fronten af bilen.

amorup
amorup Mar 6 '23
Status Lyngby Storcenter i dag (6. marts):
Der er kommet en stor og helt færdig grøn transformerbygning udendørs - ikke Tesla, men med teksten "E-mobility".
Måske en indpakning af Tesla's egen transformer? I hvert tilfælde er lageret af Tesla's karakteristiske transformer fundamenter væk igen fra pladsen.
I kælderen er der ikke sket noget siden der blev boret huller i væggen i starten af januar.









Jens_N_B
Jens_N_B Mar 6 '23

Det forlyder at Frederikshavn SUC er klar om ca. 2 uger

jonsiii
jonsiii Mar 15 '23

V4 åben:

Gyzz
Gyzz Mar 16 '23

ja med de nye ledninger burde de kunne bruges til de fleste andre mærker og ladeplaceringer uden at de holder ind over alle pladser 

Gyzz
Gyzz Mar 16 '23

nye lade kabler

Diagram to explain how V4 supercharger will work for all EVs. Supercharger  is now centered on stall. Tesla vehicles reverse in and other EVs pull in  straight. Cable reaches both sides without

Tesla V4 Supercharger details: Charging Speed and Cable Length

Forummets indlæg er redigeret af Gyzz Mar 16 '23
jramskov
jramskov Mar 16 '23

Diverse detaljer her: https://www.teslarati.com/tesla-v4-supercharger-speed-cable-length/

 

The V3 Superchargers offered a cable length of roughly 6 to 6.5 feet. Esther Kokkelmans, who visited the Supercharger in Harderwijk today and took pictures for Teslarati, said the new cable was roughly 2.9 to 3 meters in length. This is roughly 9.5 to 9.8 feet, which is significantly longer than the previous V3 Superchargers.

 

6.5 feet = 1.9812 meter, så kablerne er cirka en meter længere.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Mar 16 '23
jramskov
jramskov Mar 16 '23

Kan se på Fjæsen de nu er gået i gang med at sætte standere op @ Lyngby Storcenter.

PeterE
PeterE Mar 16 '23
Citat fra jramskov

Kan se på Fjæsen de nu er gået i gang med at sætte standere op @ Lyngby Storcenter.

Hvor præcis kommer de til at stå? 
jramskov
jramskov Mar 16 '23

Måske virker dette link til et billede?

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Mar 16 '23
amorup
amorup Mar 16 '23
Citat fra PeterE
Citat fra jramskov

Kan se på Fjæsen de nu er gået i gang med at sætte standere op @ Lyngby Storcenter.

Hvor præcis kommer de til at stå? 
Superchargerne kommer til at stå på øverste etage i parkeringskælderen i 'Rød zone 1' - lige under torvet med granitglobussen oppe i centeret.
Sider: «« « ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... » »»