Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

PeterE
PeterE May 16 '23
Citat fra Kiefer

Så er Tesla SuC Legoland Billund kommet med også. Altså hvis bilen er lille nok. :)



Og den ser allerede godt besøgt ud. Her et billede der er taget 14 dage senere:



:)

/Martin


 

 

Genialt! :) Og jeg tager altså hatten af for at du tager forbi Legoland hver 14.dag bare for at kunne levere en opdatering herinde... :)))) 

SuneH
SuneH May 17 '23

Wow, det er fedt så mange stationer der kommer op lige nu. Det er altså sejt, at når Tesla sælger rekord mange biler i Q1, så følger de op med udvidelser af eksisterende superchargere og opførelse af nye.
Igen går Tesla forrest.

Det skulle ikke undre mig om superchargerne på sigt bliver en stor indtægtskilde for Tesla, i takt med at det vrimler ud med elbiler fra Kia, Audi, VW og alle de andre - når superchargerne er åbne for andre end Tesla vil det jo medføre et stort salg af el og dermed en stor indtægtskilde for Tesla.

jramskov
jramskov May 17 '23

@Kiefer: Så du hvad prisen var på den SuC? Det vil være nogle heftige idle fees for den den hvide Tesla hvis den har holdt der i 14 dage :p

Seppe
Seppe May 17 '23

Det gør altså lidt ondt i øjnene at der er _3_ SuC i Legoland... kunne der ik have været 4 :D 

MOS
MOS May 17 '23
Citat fra jramskov

@Kiefer: Så du hvad prisen var på den SuC? Det vil være nogle heftige idle fees for den den hvide Tesla hvis den har holdt der i 14 dage :p

Det har den ikke. Den har flyttet stall i mellemtiden. Så nok bare en lokal, der lader ofte på den lokation ;) 

MOS
MOS May 17 '23
Citat fra Seppe

Det gør altså lidt ondt i øjnene at der er _3_ SuC i Legoland... kunne der ik have været 4 :D 

Honningsvåg SuC (tæt på Nordkapp) har også kun 3 stalls. Det er V3 med max. 250 kW. Har selv været der i sommers, om end jeg aldrig nåede i nærheden af de 250 kW.

Noogi
Noogi May 19 '23
Citat fra P85DK
Citat fra Arpe

Ser ud til Slagelse også bliver udvidet :-)

https://twitter.com/philipengberg/status/1656349461902241792

Det er sgu også danmarks mest tomme parkeringsplads :-) De eneste biler jeg har set på dem har været lokale der er kommet for at kigge på dem der lader deres Tesla :-)

Præcis. Kan huske hvor mange lokale der trillede forbi og kiggede på Teslaer da SUCen stadig var ny. Lidt akavet men meget sødt.

Noogi
Noogi May 19 '23
Citat fra amorup I mellemtiden under Lyngby Storcenter - total stilstand...
Foto 11. maj 2023

Har du en ide om hvad der holder dem tilbage? Er det kommunen som du tidligere nævnte? Var i nærheden i går og kunne godt have brugt 20 minutters ladning.  

Ice2EV
Ice2EV May 19 '23

I Skalborg/Aalborg er omkringliggende arealer rettet til og sået græs. Der mangler fortsat afmærkning. Men ellers ser den klar ud.

 

Ice2EV
Ice2EV May 24 '23

Skalborg er mærket op og ser klar ud. Men fortsat hegn omkring.

Kiefer
Kiefer May 25 '23

Fedt at der kommer flere op i Slagelse, det er vel snart det sidste sted DK hvor man kan opleve kø ved standerne?

Det virker til at Middelfart er blevet langt bedre i forhold til kødannelser efter den i Fredericia og Odense er kommet på også?

Og ved Legoland, hvis man ovre ved kopien af Billund Lufthavn, der har de stillet en kopi op af LEGO House. Og jeg tænker der er en der har hygget sig med at bygge Teslaer, for der er er der også stillet nogle stykker op i forskellige farver.

amorup
amorup May 29 '23
Citat fra Noogi
Citat fra amorup I mellemtiden under Lyngby Storcenter - total stilstand...
Foto 11. maj 2023

Har du en ide om hvad der holder dem tilbage? Er det kommunen som du tidligere nævnte? Var i nærheden i går og kunne godt have brugt 20 minutters ladning.  

Rygtet siger bøvl med en tilladelse fra kommunen - det ser også ud som om Tesla slet ikke arbejder der i øjeblikket.
Jeg skal nok kigge forbi en gang imellem!
amorup
amorup May 29 '23
Var lige forbi Slagelse SuperCharger i dag for at aflade. Det går fremad med udvidelsen - 13 stalls på vej, heraf 4 til gennemkørsel/trailer



Forummets indlæg er redigeret af amorup May 29 '23
jramskov
jramskov May 30 '23

Det var da et underligt antal i Slagelse.

MOS
MOS May 30 '23
Citat fra jramskov

Det var da et underligt antal i Slagelse.

Lige min tanke. Og så sådan et grimt primtal! Folk med OCD må da få en nedsmeltning ;)

Men fedt, at de udbygger. Den tomme P-plads kunne da lige så godt bruges til noget fornuftigt. 

amorup
amorup May 30 '23
Vi har fundet 3 fundamenter til i Slagelse - de stod bare helt ude til højre, sidst i den eksisterende række, hvor der indtil for nyligt stod en gammel trist eOn lader og to tomme pladser.

Så bare roligt - der er 16 nye stalls på vej og alt går op i 4
Jens_N_B
Jens_N_B May 31 '23
Citat fra amorup Vi har fundet 3 fundamenter til i Slagelse - de stod bare helt ude til højre, sidst i den eksisterende række, hvor der indtil for nyligt stod en gammel trist eOn lader og to tomme pladser.   Så bare roligt - der er 16 nye stalls på vej og alt går op i 4
 

Gudskelov, så kan jeg sove roligt igen :-)
Så får Slagelse SuC lige som mange stalls som Køge (10 eksisterende + 16 nye) Det er også tiltrængt, der er kø igen i dag (I følge Tesla app)
Så bliver det spændende om det bliver 10 stk. V2 og 16 stk. V3, eller om de eksisterende V2 bliver opgraderet til V3

jramskov
jramskov May 31 '23

Er det ikke yderst sjældent at Tesla har opgraderet V2 til V3?

MOS
MOS May 31 '23

Jeg tror også, det giver mest mening, at beholde de 10 stk. V2 i Slagelse. De er jo allerede sat op, betalt osv. og de fungerer da fint nok.

Eneste ulempe er, at max. ladeeffekt er lavere end på de nyere V3, men det er jo ikke altid, man har brug for det. Og det er jo helt lige meget, hvis man f.eks. har en gammel Model S, der alligevel ikke kan lade så hurtigt.

Der er også fordele. Man behøver ikke en CCS-adapter til V2.

Det vil også være dårlig stil fra Tesla, hvis man eliminerede muligheden for at lade i Slagelse for dem med en gammel Model S/X uden CCS-opgradering.

amorup
amorup May 31 '23
Og så er der nyt fra Lyngby Storcenter:

Der er sat fundamenter op til 8 stalls langs væggen og så en ekstra "ø" med gennemkørsel og 4 ekstra stalls.
Der kan muligvis presses 2 ekstra stalls ind, der hvor der nu står materialer, men så er der ikke noget, der går op i 4 ;-)

Øen med 4 stalls - bemærk den kraftige kabelbakke i loftet:
Jeg kigger forbi igen om en uges tid
Forummets indlæg er redigeret af amorup May 31 '23
Sider: «« « ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... » »»