Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

PeterE
PeterE Aug 7 '22
Der kan skabes plads ved cirkelhuset/ngg/McD i Hørsholm eller i det lille ‘center’ ovre ved Rema. Ikea Gentofte flyver ikke, Ikeas kunder er i snit derinde 1,5 time og så står bilerne der og er færdigopladede og fylder/optager. 
jramskov
jramskov Aug 7 '22

Har Ikea ikke også lavet en aftale med en anden udbyder for nyligt?

cth
cth Aug 7 '22
Quote from PeterE kea Gentofte flyver ikke, Ikeas kunder er i snit derinde 1,5 time og så står bilerne der og er færdigopladede og fylder/optager. 

 

Nu er det mig der ikke lige forstår hvad du skrev :-)

Nede bag MAC'd i den anden ende af IKEA på samme område.

Der kunne godt undværes en 10 x P-pladser, da der sjældent er fyldt op.

 

Hvem der ejer dem / området ved jeg ikke.

 

Samme sted er der udkørsel til Nybrovej.

Men ingen indkørsel. Kunne så laves hvis man ville / må.

 

Så har man både Ikea, Elgiganten og MAC

P85DK
P85DK Aug 7 '22
Citat fra PeterE Der kan skabes plads ved cirkelhuset/ngg/McD i Hørsholm eller i det lille ‘center’ ovre ved Rema. Ikea Gentofte flyver ikke, Ikeas kunder er i snit derinde 1,5 time og så står bilerne der og er færdigopladede og fylder/optager. 
 

Det er jo ikke spørgsmål om man KAN skabe plads, det er spørgsmål om hvem pladsen tilhører. Du kan jo skabe plades de fleste steder :-)

webercarbmann
webercarbmann Aug 7 '22
Quote from PeterE Der kan skabes plads ved cirkelhuset/ngg/McD i Hørsholm eller i det lille ‘center’ ovre ved Rema. Ikea Gentofte flyver ikke, Ikeas kunder er i snit derinde 1,5 time og så står bilerne der og er færdigopladede og fylder/optager. 

1,5 time - det passer da meget godt med ladetiden på vores TMS. :) 

cth
cth Aug 8 '22

Det er sådan set ligegyldigt. Samme regler som alle steder. Spærreafgifter holder jo misbrug nede.

P85DK
P85DK Aug 8 '22

Men spærreafgifter er da ikke tidsbestemt, de træder vist først i kraft hvis du bliver holdende efter en given SoC er opnået, ikk'?

TSLA
TSLA Aug 8 '22

Jo, spærre afgiften er afhængig af belastningen af SUC. Var i lørdags på en en dags tur til Gøteborg og ladede op til 100% i Varberg hvor der kun var en anden da jeg startede og 5 andre da jeg kom ud fra den nærliggende cafe. Jeg havde min mobil med tesla app'en åben liggende ved siden af og fik ingen advarsler om spærre afgift.

Der hvor jeg har oplevet det er f.eks i Randers week-enden før hvor der var totalt fyldt med nordmænd. Her blev lade grænsen sat ned til 80% og jeg fik flere advarsler om at opladningen snart var fuldført og da den var færdig fik jeg 5 min. til at fjerne bilen inden spærre afgiften startede - så vidt jeg husker med  med 3 kr. i minuttet.

Ice2EV
Ice2EV Aug 8 '22

@TSLA Selv om den automatisk er nedsat til 80%. Så kan man efterfølgende godt skubbe den op til eks. 100% hvis man har behov for mere til turen.

 

P85DK
P85DK Aug 8 '22

Jep - spærreafgiften kommer først på når den har nået den grænse som du har sat. Hvis den selv sætter den til 80%, kan du som Ice2EV skriver skubbe den til 100% og spærreafgiften vil først begynde der.

80% på en Model 3 og 80% på en Model S 85 er jo alligevel pænt forskelligt tidsforburg

TSLA
TSLA Aug 8 '22

Ja du kan godt sætte den op fra de 80%, men jeg er ikke sikker på om det vil påvirke spærreafgiften. Men vil prøve næste gang.... bortset fra at det jo netop spærrer for andre i den resterende ladetid (som jo nu er ekstrem langsom på de gamle S'ere).

Arpe
Arpe Aug 14 '22

Når Tesla begrænser supercharging til 80% så flytter man bare den til 90 eller 100%. Det er først når du rammer den nye grænse og bilen er færdig med at oplade at spærregrænsen går i gang efter 5 minutter. 

 

Seppe
Seppe Aug 15 '22

Jeg har dog været ude for at den begrænser opladning til 80 % men den vil gerne have man lader til 84 % for at kører videre... Det er lidt en uheldig praksis. altså det er selv. stadig muligt at ændre den, men man skal lige huske det :-)

Forummets indlæg er redigeret af Seppe Aug 15 '22
P85DK
P85DK Aug 20 '22

Er der nogen der ved om elektronerne er begyndt at flyde i hanerne i Fredericia?

Jens_N_B
Jens_N_B Sep 6 '22

Nu er det 1 år og 9 måneder siden jeg startede denne tråd og ingen af de først nævnte SuC placeringer (Aarhus, Aalborg og København) er blevet bygget endnu. Jeg vil foretrække at Tesla kun viser 'kommende SUC placeringer' når de rent faktisk har fået en byggetilladelse på placeringen

P85DK
P85DK Sep 6 '22
Citat fra Jens_N_B

Jeg vil foretrække at Tesla kun viser 'kommende SUC placeringer' når de rent faktisk har fået en byggetilladelse på placeringen

Det er god humor :-)

Nu har Tesla solgt FSD i hvor mange år? og Tesla Roadster blev annonceret i 2017 til lancering i 2019 :-) SuC ved Korskro var først sat til åbning Q3 2014 ...

cth
cth Sep 6 '22

Ja det er lige før man kan lægge sag an hvis man har købt FSD. :-)

 

VH
VH Sep 6 '22
Citat fra P85DK

Er der nogen der ved om elektronerne er begyndt at flyde i hanerne i Fredericia?


Det er de ikke endnu.
Arpe
Arpe Sep 10 '22

Sjovt nok er Fredericia Supercharger nu lagt ind her:
https://chargefinder.com/...-supercharger/rpnyj2

 

Men den kommer ikke frem i Tesla APPen, men det må virkelig være tæt på nu. Nogen der har været forbi for at se om den giver strøm fra sig?

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Sep 10 '22
Cubic
Cubic Sep 10 '22

Fredericia er ikke oppe at køre endnu.

Var forbi Lørdag middag, det så ud som at alt er klar fix og færdig, men der var spærret af hele vejen rundt, der var dog et "hul" i afspærringen, og tænkte : skulle man liiiige prøve at sætte stikket i........ men jeg valgte at vise mig fra den pæne side, og kørte videre.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»