Loading...
dk

Så stod skærmen af! | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Aug 4 '20

Citat fra Hummer75
Citat fra Kiefer

Jeg tror efterhånden ikke der er den store forskel på om bilen henter softwaren via WiFi eller via 3G/LTE. Dog har vi kunnet konstatere at samtlige sorte skærme i denne omgang alle uden undtagelse havde version 2020.20.1-8 installeret, der var blevet korrupt i forbindelse med forsøg på opdatering til 2020.24.6.11

Sagde du ikke i #602 det nu var 2020.26 som gave de sorte skærme? Jeg ser ingen "rød tråd" hos mig ... MEN ser ofte det sker, hvis bilen lige er startet med at hente ny software ELLER den ER hentet ned ... og står "klar" til at opdatere. Men de biler jeg har med sorte skærm ... de er også ved at nå de 3000 cyklus. 

Nej, jeg skrev at Tesla havde nu rullet 2020.26 ud til bilerne, og nu så vi en masse sorte skærme. Men det "sjove" i den forbindelse er at alle dem der er kommet med sorte skærme, havde 2020.20.1-8 på den partition der gav problemer.

Havde en i dag, hvor P1 og P2 er software-ødelagte, mens P3 og P4 er hardware-ødelagte. Det er ikke så tit vi ser dem, de kommer dog. Heldigvis er det ikke længere særlig svært at finde de data der magler på P3 frem igen.

Dieselosaurus: Jeg tror der er mange der er hoppet i den fælde at, de tror de har købt en udvidet garanti, og opdager for sent at det blot en en ret dyr forsikring. Det ligner lidt det jeg bliver forsøgt prakket på når jeg en gang imellem køber et eller andet i Elgiganten eller Power...

Dieselosaurus
Dieselosaurus Aug 4 '20

Ja, det har du nok ret i.

Er der andre der finder det grundlæggende problematisk at kvaliteten af Teslas egen service ikke kan konkurrere med hvad 'to nørder med en loddekolbe' kan opnå? - al respekt for jeres indsats og for nørder i øvrigt :-)

vesterhusby
vesterhusby Aug 6 '20
Jeg har også købt allianz forsikringen...desværre...
Jeg har nu ventet 53 dage på en ny MCU fra Tesla - ja 53 dage så 3-6 uger holder ingen steder.
Samtidig er de utroligt arrogante omkring fejlen, som de påstår kun rammer få og det “vil fremme” leveringstiden, hvis jeg parkerer bilen hos dem nu. Det giver absolut ingen mening og er nærmest bare chikane...
Hummer75
Hummer75 Aug 6 '20
Citat fra vesterhusby Jeg har også købt allianz forsikringen...desværre...
Jeg har nu ventet 53 dage på en ny MCU fra Tesla - ja 53 dage så 3-6 uger holder ingen steder.
Samtidig er de utroligt arrogante omkring fejlen, som de påstår kun rammer få og det “vil fremme” leveringstiden, hvis jeg parkerer bilen hos dem nu. Det giver absolut ingen mening og er nærmest bare chikane...
Yes :-/ Havde en kunde sidste uge ... der havde Tesla sagt 3 måneder ... OG de skulle have bilen stående ... ellers kom man sidst i køen. 
vesterhusby
vesterhusby Aug 6 '20
Ja og hvad er ideen med at bilen skal stå hos dem og vente i ugevis??
Så skal jeg straffes for ikke at ville parkere bilen hos dem som om nye MCU’er helt overraskende for Tesla kommer dumpede ned fra himlen, så bilen skal holde parat....Deres kundeservice er så ringe at de får alvorlige problemer, når der snart er seriøse konkurrenter..
Hummer75
Hummer75 Aug 7 '20
Citat fra vesterhusby Ja og hvad er ideen med at bilen skal stå hos dem og vente i ugevis??
Så skal jeg straffes for ikke at ville parkere bilen hos dem som om nye MCU’er helt overraskende for Tesla kommer dumpede ned fra himlen, så bilen skal holde parat....Deres kundeservice er så ringe at de får alvorlige problemer, når der snart er seriøse konkurrenter..

Well ... faktisk som "dumper de ned" ... for sådan jeg forstår det ... så ved Tesla DK ikke engang om de får MCU'er ... og nogle dage kommer der så lige en enkelt eller to. Det er virkelig underligt ... jeg forstår det ikke - andet end det måske er pga. corona? 

HemligNemlig
HemligNemlig Aug 7 '20

Hvordan kan noget der “aldrig” går i stykker konstant være i restordre.

Lol helt til grin

Dieselosaurus
Dieselosaurus Aug 10 '20
Citat fra vesterhusby Jeg har også købt allianz forsikringen...desværre...

Ghargh! Det var lige hvad jeg frygtede. De har også foreslået at jeg satte bilen hos dem, men det kan jo godt blive en meget lang deponering. Når det er familiens eneste bil, kræver sådan en beslutning en mere fast og troværdig tidsplan.

Denne gang kan bilen heldigvis godt lade, så den er ikke ubrugelig som i januar - så jeg har heller ikke specielt meget lyst til at mase mig forrest i MCU-køen hvis andre er værre ramt.

PeterE
PeterE Aug 10 '20

Ehm, Allianz forsikringen og det frie værksteds valg? 

Hvorfor ringer du/I ikke til Allianz og foreslår dem du får udskiftet/opgraderet/repareret din MCU hos et af alternativerne istedet for hos Tesla? Hvis det er bare nogenlunde standard vilkår på forsikringen, så tror jeg ikke at de kan afvise det. Og hvorfor skulle de? De slipper lidt billigere og du får samme garanti på MCU'en. Win-win. 

(forbehold: Jeg ved intet om Allianz forsikringen/garantien)

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Aug 10 '20
Dieselosaurus
Dieselosaurus Aug 10 '20
Citat fra PeterE

Hvorfor ringer du/I ikke til Allianz og foreslår dem du får udskiftet/opgraderet/repareret din MCU hos et af alternativerne istedet for hos Tesla?

Godt forslag. Reparationer skal blot udføres ved autoriserede servicecentre, men policen har dog en klausul om forsikringens frafald hvis man udfører:

"• En ændring, forringelse, fjernelse, ødelæggelse, modifikation eller et indgreb i køretøjets kontrolog computersystem, som ikke er godkendt af Tesla, og som er foretaget af dig eller en tredjemand, uanset hvordan indgrebet har fundet sted, eller hvordan disse påvirkninger er sket. Beskadigelse af kontrol- og computersystem som følge af en sådan ændring, forringelse eller indgreb deri er ligeledes ikke dækket af forsikringen, "

Dvs. Tesla skal godkende modifikationen. De har tidligere lagt stor afstand til 'tinkering', så mens bilen er under den forlængede 'garanti', giver det vist mest mening at vælge løsninger, der ikke sender en ud i en gråzone.

Hummer75
Hummer75 Aug 10 '20
Citat fra Dieselosaurus
Citat fra PeterE

Hvorfor ringer du/I ikke til Allianz og foreslår dem du får udskiftet/opgraderet/repareret din MCU hos et af alternativerne istedet for hos Tesla?

Godt forslag. Reparationer skal blot udføres ved autoriserede servicecentre, men policen har dog en klausul om forsikringens frafald hvis man udfører:

"• En ændring, forringelse, fjernelse, ødelæggelse, modifikation eller et indgreb i køretøjets kontrolog computersystem, som ikke er godkendt af Tesla, og som er foretaget af dig eller en tredjemand, uanset hvordan indgrebet har fundet sted, eller hvordan disse påvirkninger er sket. Beskadigelse af kontrol- og computersystem som følge af en sådan ændring, forringelse eller indgreb deri er ligeledes ikke dækket af forsikringen, "

Dvs. Tesla skal godkende modifikationen. De har tidligere lagt stor afstand til 'tinkering', så mens bilen er under den forlængede 'garanti', giver det vist mest mening at vælge løsninger, der ikke sender en ud i en gråzone.

Suk ja ... så er det blot at vente pænt ... og håbe Tesla snart får MCU'er på lager! Alternativet er os som skifter ... med det alternativ "koster" dig så ekstra (fordi du jo allerede har betalt for forsikringen). 

PeterE
PeterE Aug 10 '20
Citat fra Hummer75
Citat fra Dieselosaurus
Citat fra PeterE

Suk ja ... så er det blot at vente pænt ... og håbe Tesla snart får MCU'er på lager! Alternativet er os som skifter ... med det alternativ "koster" dig så ekstra (fordi du jo allerede har betalt for forsikringen). 

Og måske et idiotisk spørgsmål, men har en jer spurgt Tesla om de faktisk godkender en 3.parts udskiftning af emmc-kredsen? Jeg gætter på at svaret er nej, og at de også vil svare nej... 

Hummer75
Hummer75 Aug 10 '20
Citat fra PeterE
Citat fra Hummer75
Citat fra Dieselosaurus
Citat fra PeterE

Og måske et idiotisk spørgsmål, men har en jer spurgt Tesla om de faktisk godkender en 3.parts udskiftning af emmc-kredsen? Jeg gætter på at svaret er nej, og at de også vil svare nej... 

Det gør Tesla sikkert ikke ... endnu! De bliver nød til det på sigt ... fordi EU er ved at lave lov omkring dette (faktisk ville man "ramme" Apple med loven). Tesla lukker dog også mere og mere op ... og hjælper i flere lande med at lægge certifikater på chip, hvor man ikke har kunne redde data!      

PeterE
PeterE Aug 10 '20

Man kunne jo ringe og spørge - under alle omstændigheder ville jeg da spørge Allianz.

vesterhusby
vesterhusby Aug 10 '20
Jeg har spurgt Allianz for 13 dage siden og rykket dem uden svar... Der har Tesla fundet en samarbejdspartner som lever op til deres eget niveau af kundeservice
Kiefer
Kiefer Aug 10 '20

Eftersom Tesla er fuldstændig kolde overfor EUs regler omkring 3. parts værksteders adgang til diagnoseværktøjer og andet fra Tesla, så vil de nok være #€%& ligeglade med alle andre regler EU kunne finde på...

Og med hensyn til at lægge certifikater og andre filer der er nødvendige for at få bilen ud at køre i gen. Der er svaret fra Tesla, at det er ikke en service de tilbyder i DK, så der skal man ikke forvente noget fra Tesla...

Jeg er desvære bange for at, Tesla i mange lande har den tilgang til os der laver eMMC udskiftninger, at vi hjælper dem ikke, vi er en konkurrent i forhold til de penge de kunne have tjent på MCU udskiftninger.

Min hustru var lige en tur i Bilka Tilst i dag, og havde den kommentar da hun kom retur: Man ser godt nok mange autohjælp transportbiler med Teslaer på vej ind mod Aarhus, sådan en mandag i dag, hvor ferien åbenbart er sluttet for mange...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 10 '20
Ice2EV
Ice2EV Aug 10 '20

Uden at være blind for problematikken, så tænker jeg billedet er det sammen bare med VW/Skoda/Seat, hvis hun var trillet i Cap's og kigget på en Harley, som ligger på vejen ud til ovennævnte mærker.

Eller som vi just så for 1,5 time siden, en BMW 5GT serie, der blev samlet op fra nødsporet på E39 af en flatbed.

Her på stikvejen har vi 9 huse, og der er Mercedes, Audi, VW, Mercedes og Skoda kørt på ladvogn indenfor de sidste 10 år. Motor, Gearkasser etc.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 10 '20
Kiefer
Kiefer Aug 11 '20

Helt enig, sandsynligheden for at møde en flatbed med andre mærker burde være langt større i Tilst da der ligger både en stor BMW- og Mercedes-forhandler på samme strækning.

/Martin 

mibian
mibian Aug 11 '20

@Kiefer

Jeg går ud fra i gemmer en backup af vores certifikat og andre vigtige filer, så vi er selvhjælpende hvis der skulle opstå problemer senere?

Mvh Michael

MOS
MOS Aug 11 '20
Citat fra mibian

@Kiefer

Jeg går ud fra i gemmer en backup af vores certifikat og andre vigtige filer, så vi er selvhjælpende hvis der skulle opstå problemer senere?

Mvh Michael

Det lyder som om, det kunne være en rigtig god sikkerhed at have sådan en backup. Men jeg bliver lige i tvivl, om det overhovedet er lovligt ift. GDPR-regler osv. 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 11 '20
Sider: «« « ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... » »»