Loading...
dk

Så stod skærmen af! | Tesla Forum

pil
pil Jul 4 '21

Så kom der besked om, at min refusion var på vej, for udskiftning hos Hinnerup.

NOELON
NOELON Jul 4 '21

Har også lige fået besked om refusion for regning fra Hinnerup. Dog går der stadig 3-4 uger før udbetalingen....

CanEl
CanEl Jul 4 '21

har også lige fået mail om refusion, for udskiftning hos Hinnerup.

ElPeter
ElPeter Jul 4 '21
Jeg fik også bekræftet at jeg får refusion fra Tesla i går
TT_Tesla
TT_Tesla Jul 4 '21

Jeg har ligeledes fået mail vedr refusion lørdag morgen - det tog dem blot lidt mere end 12 uger.

Det lugter lidt af at Tesla skulle lukke bøgerne for 2. kvartal og førstehalvår .... og ikke ønskede at medtage disse financielle forpligtigelser.

At det skal tage 3-4 uger at udbetale, er nok en "US-ting", deres banksystem er langt fra så moderne som vores - det meste foregår stadig med cheks - men nu glæder jeg mig bare til at få pengene tilbage, og så skyde dem i en MCU2.

KimT
KimT Jul 4 '21

Der er ventetid på MCU2 - har for 14 dage siden bestilt tid til 19/7, den regner de umiddelbart ikke de kan klare

PeterE
PeterE Jul 4 '21
Citat fra KimT

Der er ventetid på MCU2 - har for 14 dage siden bestilt tid til 19/7, den regner de umiddelbart ikke de kan klare

Får du skiftet begge skærme så, og mister kun FM?
KimT
KimT Jul 4 '21

Ja, men både FM og DAB ryger. Har et billede et andet sted hvor man kan se delamineringen min af IC, men må se om de flytter aftalen, for som skrevet regner de ikke med at de kan skaffe en til d 19

mibian
mibian Jul 5 '21
Citat fra KimT

Ja, men både FM og DAB ryger. Har et billede et andet sted hvor man kan se delamineringen min af IC, men må se om de flytter aftalen, for som skrevet regner de ikke med at de kan skaffe en til d 19

Jeg har også bestilt ny radio, for 4k, så er det kun AM der forsvinder.

Min aftale er også blevet rykket en måned frem til 3/8.

Mvh Michael
TT_Tesla
TT_Tesla Jul 6 '21

Og i dag var pengene på kontoen - hurtige 3-4 uger.

TT_Tesla
TT_Tesla Jul 6 '21

Men desværre varede optimismen ikke ved længe...
Der er lige kommet SMS med at mit servcicebesøg for at skifte til MCU2 og få min CCS opgradering er blevet flyttet fra på mandag (12. juli kl 7) til tirsdag den 17. august kl 9 ... undskyldningen er mangel på reservedele, selv om aftalen blev lavet allerede d. 15. juni.

At blot sende en SMS er ikke hvad jeg vil kalde god service - og sekundært så vil den manglende mulighed for at benytte CCS-opladning, have negativ påvirkning på de planlagte køreture i vores ferie :-(

KimT
KimT Jul 6 '21

Tag fat i dem og hør om du ikke kan få lavet CCS inden ferien 

NOELON
NOELON Jul 6 '21

Også her dukkede pengene fra Tesla op i dag. Men antager at de ville sikre at de kom ind i 3. kvartal.

TT_Tesla
TT_Tesla Jul 8 '21

Mht de modtagne penge fra Tesla, har I så bemærket at penge kommer ind som overførsel fra udlandet - i mit tilfælde har min bank derfor hævet et ekspeditionsgebyr fra min konto :-(

Jeg syntes ikke dette er i ordern, Tesla vil nok heller ikke finde sig I at jeg betaler in regning hos dem på en måde så de ikke modtager det fulde beløb.

HemligNemlig
HemligNemlig Jul 8 '21
Tt _tesla, seriøst? Mangler du 20kr og brokker dig.
Den må du tage med din egen bank.
Tesla kan sagtens lave betalingen, som de nok har gjort, hvor de betaler deres del af omkostningerne eller alle omkostninger. Men din bank kan have et gebyr uanset dette som alt efter dit kunde engagement hos dem ender hos dig.
Meget normalt og ikke noget du kan klandre Tesla for. Hvordan skulle de dog kunne vide dette?
TT_Tesla
TT_Tesla Jul 8 '21

@HemligNemlig - Ja, helt seriøst - Om det er 20 kr, som du skriver eller et større beløb i mit tilfælde, så er det princippet.
Tesla kan på ingen måde påkalde sig uvidenhed om, at når man lever en udenlandsoverførsel, så pålægger de modtager omkostninger, hvis de ikke ifm deres transaktion angiver at de betaler alle omkostninger ifm denne transkation. Så de forklaring holder på ingen måde vand - det er ikke normalt og de kan sagtens klandres for at vælte en omkostning over på modtager.
De burde have valgt enten at betale alle omkostninger ifm den udenlandske transaktion eller lavet tranaktionen fra en (rigtig) dansk bank.

Og husk Tesla er et "firma", og de fleste teslaejere i danmark er "forbruger"

Forummets indlæg er redigeret af TT_Tesla Jul 8 '21
HemligNemlig
HemligNemlig Jul 8 '21
Well, jeg modtager hver måned penge fra udlandet gennem min arbejdsgiver og de betaler alle omkostninger ved overførslen. På trods af dette tager mange banker som jeg skriver alligevel et gebyr som afsender på ingen måde er herre over.
Dette gebyr har jeg forhandlet ned til 0kr i min bank så jo det er altså sådan det foregår og nej du kan ikke klandre Tesla såfremt de har valgt den overførsels type men det kan din bank oplyse dig om de har.
P85DK
P85DK Jul 8 '21
Citat fra HemligNemlig

nej du kan ikke klandre Tesla såfremt de har valgt den overførsels type men det kan din bank oplyse dig om de har.

Jo, TT_Tesla er dansk forbruger og kunde hos et dansk firma. TT_Tesla er ikke kunde i USA eller noget andet sted.

At Tesla ikke overfører fra en dansk bankkonto er Tesla's problem. Tesla vil heller ikke godtage at du betaler på en måde der kan betyde gebyrer for dem, så de ikke modtager det fulde beløb.

At det er teknisk rigtigt det du skriver med at nogle banker har gebyrer på modtagelse af udenlandsk valuta, så er det denne sag fuldstændig uvedkommende, da Tesla som sagt bør udbetale via deres danske konto, så de er sikre på at alle modtager det fulde beløb.

Og før du går helt amok over at det kun er 20 kr. så læs lige den oplevelse på facebook som en Tesla kunde havde ude i Kastrup denne uge. Tesla ville ikke udlevere en nøgle selvom kunden havde dokumentation for at have betalt de ca. 2.600 kr. for en reparation - de havde hentet bilen om fredagen og kom efterfølgende mandag for at hente nøglen. Da kunden ikke ville forlade Tesla uden sin nøgle ringede Tesla efter politiet, som kom og fortalte Tesla at de skulle udlevere nøglen.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jul 8 '21
HemligNemlig
HemligNemlig Jul 8 '21
Jeg går skam ikke amok, jeg ville bare aldrig fluekneppe 20kr hvis jeg havde fået 6500 eller mere retur fra et selskab der er råddent som …. Den kamp gider jeg ikke bruge tid eller energi eller blive frustreret over.
God dag
P85DK
P85DK Jul 8 '21

Tja, det forstår jeg godt, men det var ikke hovedpointen i dit svar til TT_Tesla ;-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jul 8 '21
Sider: «« « ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 »