Fik opgraderet i fredags i Greve. Alle data bevaret og alt ser ud til at spille inkl. Spotify og Netflix
Hvor meget betalte du?Fik opgraderet i fredags i Greve. Alle data bevaret og alt ser ud til at spille inkl. Spotify og Netflix
Min er også begyndt at boble. Skal man skifte hele skærmen? Hvad koster det? Det kan ikke være billigt!?Min ser efterhånden sådan ud - det bliver værre og værre med varmen.
Præcis sådan min skærm ser ud, varmen har bestemt en indvirkning.
Så går den ikke længere. Jeg har gået med tanken om at købe en brugt skærm til IC, men så er der jo risikoen for at den også bobler med tiden. Min MCU1 virker upåklageligt, så det er også lidt spild i min verden, men IC er nu så slem at den SKAL skiftes. Så MCU2 opgradering er bestilt og så er den selvfølgelig i restordre uden forventet dato ...
Du skal kun skifte skærmen, da selve elektronikken er kodet til din bil, hvis du gør det selv. Så du skal ikke købe en brugt, heller ikke for at skifte skærmen, da den også vil boble på et eller andet tidspunkt.
Tesla skal have omkring 9.000 for den, men de skal kun have 12.000 for opgradering til MCU2, hvor du får udskiftet både den lille og store skærm + opgradering til 4g, netflix etc.
Er der leveringstid på MCU2 opgraderingen? Må indrømme at jeg er træt af den gamle MCU1 efter 3G nettet er slukket. Troede at jeg kunne bruge min telefon som accespoint men der fungerer ikke i praksis. Bilen hopper hele tiden af telefonens net. Er der andre der har erfaringer med dette? Er det bedre at bruge en dongle som accespoint?
Jeg vil sige at jeg aldrig har fortrudt at opdatere, det er mange penge, men det er som at få en ny bil efter min mening.Er der leveringstid på MCU2 opgraderingen? Må indrømme at jeg er træt af den gamle MCU1 efter 3G nettet er slukket. Troede at jeg kunne bruge min telefon som accespoint men der fungerer ikke i praksis. Bilen hopper hele tiden af telefonens net. Er der andre der har erfaringer med dette? Er det bedre at bruge en dongle som accespoint?
Jeg har købt en dongle som accesspoint og her hopper bilen også af ligesom hvis man bruger sin telefon. Så løsningen er enten nyt 4g modul eller mcu2. Jeg har bestilt mcu2 og får den om en måned. Mine nuværende skærme giver i forvejen lidt problemer. Er langsomme om at starte op, har nogen gange en rød streg i venstre side af førerskærmen. Og da bilen kun har kørt ca. 150.000 km på de næste 8 år jeg har haft den, tænker jeg der er mere i den. Så derfor opgradering til mcu2, samtidig med at jeg forventer erstatning fra Tesla pga. den forlængede ladetid når sagen bliver afgjort.
Jeg bruger også tlf. som accesspoint.
Har en android som med bixby rutine aut. starter access point når den fanger bilen og lukker AP igen når der ikke er kontakt til bilen.
Bilen connecter så aut. til mit AP, da det jo er fast sat op i bilen.
Men når jeg så sætter i drive, så er det at bilen disconnecter bilens wifi og jeg må manuelt connecte wifi som så igen fanger mit AP.
Tesla siger som de gør med mange ting at det er "by design".
Men hvis man har købt premium hvor man bruger bilens simkort hele tiden, da kobler den jo ikke fra????
Er det bare Tesla der vil tvinge folk over på premium?
Jeg vil nok uanset købe premium igen, da jeg godt kan lide det rigtige kort og de 100 kr. måneden ikke betyder noget for mig.
Men ind imellem synes jeg dækningen på mit TDC abo. er væsentlig bedre end bilens simkort, som jeg ikke ved hvem udbyder er.
Kunne være rart om bilen kunne bruge begge.
under opsætning af wi-fi, er der en box med en tekst der ligner "konnekt under drive".
prøv den
under opsætning af wi-fi, er der en box med en tekst der ligner "konnekt under drive".
prøv den
Den er hakket af desværre...
Connect under drive giver ingen forskel mht at den beholder wifi forbindelse til dongle eller mobil.
Bruger også en WiFi dongle lige pt indtil jeg gider anskaffe mig et LTE kort. Nogen der ved hvad Teslas pris er lige nu på et sådan, altså kun kortet?
Men har egentlig ikke problemer med at den mister forbindelsen, den ser ud til at holde WiF forbindelsen både ved parkering og kørsel. I princippet kunne man jo bare tage Teslas sim-kort og stoppe i donglen, men jeg tror det giver nogle ekstra udfordringer i forhold til forbindelse via APP'en når bilen er i dvale. GPRS kan jo godt vække bilen og sende kommandoer uden 3G.
Den lille skærm har jeg liggende og skal have skiftet ved lejlighed, jeg har købt en LG erstatningsskærm via Aliexpress til lige godt 1200 med porto. Måske jeg blot skulle slå to fluer med et smæk når jeg alligevel skal have skilt bilen ad for at komme ind til den lille skærm...
Hvis du fjerner Teslas 3G kort er det ofte du ikke kan komme i kontakt med bilen under stilstand.
Har nu kørt med Dongle/iphone wifi i et stykke tid og det gider jeg ikke mere. Det er altid på kritiske tidspunkter fx under kørsel at wifi forbindelsen svigter og skal genetableres. Især i udlandet.
Mener LTE koster ca. 2500 kr. Har imidlertid bestilt den store løsning, da jeg tænker den også øger bilens brugtvognspris og ikke mindst daglige glæde.