Wauuuuw du skal da på roadtrip, ærgeligt at de ikke liiiige holder over sommerferien ;-)
Wauuuuw du skal da på roadtrip, ærgeligt at de ikke liiiige holder over sommerferien ;-)
Når man har haft en S'er med fri SuC, og først fik skiftet til en Y'er i juli er der ikke mange KM der nåede at blive brændt af med de strømpriser vi pt. har og en all-inclusive aftale med EON. Så har "kun" fået brugt ca. 9000KM SuC. Det var faktisk så heldigt at de forlængede dem med 1 år pga. corona nedlukning. Ellers ville de have været tabt inden vi fik Y'ern
Det er dog ikke helt så slemt som den her jeg så på reddit - han har fået 150 henvisninger
Ja, dem skulle han have haft på ordingen tilbage i 2015, så havde han lige lavet 1.500.000 millioner kr. plus det løse da han sikkert havde været mest 'sælgende' i sin region etc.
@KimT
227.162 miles på 34 dage... det er da bare 17.304 miles om dagen hver dag i godt den næste måneds tid, hvis han skal nå at brænde dem af. Det giver en gennemsnitshastighed på 721 mph eller 1160 km/h, hvis han kører non-stop døgnet rundt. Dvs. mellem ladepauserne skal han i hvert fald køre med overlydshastighed.
Han kunne naturligvis også skynde sig at købe 10 ekstra Teslaer og alliere sig med 30 personer, der kan køre dem i 3-holdsskift. Så tror jeg, det er lige før, det kunne lade sig gøre at få brændt de gratis SuC miles af inden udløb.
Det' fredag :-)
@KimT bliver datoen ikke skubbet 6 måneder hvis du skyder en refarral mere af?
Så bare kom ned på Fisketorvet og få faldbudt en enkelt referral. ;-)
Nej de er bundet til VIN - har prøvet med Kona’en
Øh, vil det sige, at hvis man køber en ny Tesla, så kan man ikke bruge dem længere? Det giver da ingen mening. Jeg ved i øvrigt ikke, hvad jeg så skal bruge mine fri SuC km til. Min egen Model S fra 2015 fra i forvejen fri SuC. Og hvis jeg køber en ny Tesla, så kan jeg ikke bruge dem, fordi de er hængt op på den gamle??
Nej - der er nok til de Tesla'er man har stående på sin konto. Det virker som sagt ikke for ikke-Tesla'er
Så er vi gået ind i årets andet kvartal og jeg har måske for sidste gang optalt lynladere i DK. Vi har nu rundet 1000 lynladere i Danmark godt spredt ud over hele landet. Se hvordan de fordeler sig herunder.
Ladeoperatører i Danmark og deres størrelse (kun +100 kW ladestandere)
Optalt d. 1. april 2023.
Aktør Antal ladestandere
Total 1. april 1060 ladestandere.
30 december 2022 831 ladestandere
10 oktober 2022 684 ladestandere
Så er det bekræftet at Tesla er begyndt at bygge supercharger ved McDonalds i Nykøbing Mors. Vi kører forbi i morgen og tager lidt billeder :-)
Korshavn SuC på den østlige del af Avernakø er nu også bekræftet:
En Tesla talsmand siger, at den har været længe undervejs, men det har været svært at få aftaler om nok strøm til øen. Det problem er nu løst via et samarbejde med Vestas, som opfører en 4,5 MW havmølle på havnemolen.
"Det har længe været et ønske at få en supercharger til det sydfynske område, da man gerne vil tiltrække flere turister til området", udtaler turistchef hos Visit Svendborg. "Vi er i gang med at blive certificeret som Green Tourism Organization og dette projekt falder fint i tråd med vores ambitioner."
Beboerne på øen har ellers været tilbageholdende med at få flere biler til øen, men så længe det er elbiler, mener de ikke, det udgør noget problem for den grønne omstilling. Flere af dem ejer også selv en elbil og ser frem til at kunne lynlade uden først at skulle tage færgen til Faaborg.
Der vil i første omgang blive bygget 4 ladestandere, men der er forberedt til at udvide med yderligere 8 ladestandere, såfremt der bliver behov. Projektet forventes startet i første kvartal næste år og hvis alt går godt, vil den kunne åbne for de første elbiler omkring 1. april 2024.
Cool, det var lige det der havde afholdt os fra at holde sommerferie på Avernakø... Der må være run på bookingerne, hvem der lige havde vidst det i sidste måned og havde investeret i et udlejningssommerhus, inden de utvivlsomt vil stige drastisk i pris. ;-)
Så kom vi endelig frem til Skagen og er tilbage på internettet. Der er flere nyheder fra på turen herop. Vi kørte forbi Nykøbing Mors og Hjørring.
I Nykøbing Mors er Tesla i gang med at konstruktion af den nye supercharger lige ved siden af McDonalds og 300 meter fra hovedvejen til Thisted. Der er nu 8 superchargere ved at blive gjort klar, men der er masser af plads til mange flere, forventer at de laver en række mere således at det kommer 16 superchargere klargjort i første omgang.
Beklager nogle af billederne blev dårlige.
Også i Hjørring er der nyheder. Tesla har opsat 16 stk V3 superchargere som er helt klar, de mangler nok bare strøm.